Söker efter en fristående boxningssäck.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Typ något man kan sparka och slå på utan att den välter vid minsta lilla beröring.

Vad jag menar med fristående är en säck man inte behöver hänga i taket, utan har en "bas" som man kan fylla för att få stabilitet i det hela.

Har ni något liggandes hemma för ca 0-1800kr eller vet var man kan köpa så hojta till!

Finns det verkligen såna vill vill jag gärna se bild? Rent intuitivt så gissar jag att basen på en sån måste ju väga över 200kg, om det ska funka. Och den kommer nog ändå skada golvet när den glider omkring.

Tror nog du får hålla dig till att hoppa hopprep, skuggboxas och träna jabbar på en päronboll om du inte vill ha krokar i taket.

Eller snickra ihop en makivara och skruva fast i golvet eller långt ner på väggen.

Finns det verkligen såna vill vill jag gärna se bild? Rent intuitivt så gissar jag att basen på en sån måste ju väga över 200kg, om det ska funka. Och den kommer nog ändå skada golvet när den glider omkring.

Tror nog du får hålla dig till att hoppa hopprep, skuggboxas och träna jabbar på en päronboll om du inte vill ha krokar i taket.

Eller snickra ihop en makivara och skruva fast i golvet eller långt ner på väggen.

http://www.blocket.se/kiruna/Fristaende_sack__Nordic_Fighter_Julklappstips_15858258.htm?ca=23_8&w=3

Och sen finns det också poor bob

Det finns en variant med en fot som är en rund ring mot marken, med fyra rör som går upp och bildar en kon ca en och en halv meter hög.

Boxnings "säcken" sitter på ett rör som går genom konens topp och inuti konen nära golvet sitter det någon form av motvikt.

Jag upplevde inte vikten som så tung när jag vickade på den, men killen som stod och sparkade på den såg rätt krallig ut och den svajjade inte nämnvärt, massatrögheten gör att den inte rör sig speciellt mycket utan kraften absorberas i säcken.

Åh, jag som hade förträngt de där karateslagen :D

Suck vilken jävla idiot!!!! :huvet:huvet:huvet

Sedär, alltid lär man sig nåt. Jag hittade dom till och med på tuben nu. Men man ska nog inte vara rädd om golvet där man tränar på en sån där.

Ingen aning om Shotokan eller killen men usa verkar ju vara idioternas förlovade land och kampkonst är inget undantag, snarare tvärtom vad jag sett. Filmen var i princip den första jag hittade på youtube som verkade visa vad maikvara är och jag orkade inte söka upp nåt bättre.
Men makivara är ett bra träningsredskap, dock inte som enskillt redskap utan som komplement till övrig träning. Man får upp trycket i slutet av slaget bra genom att träna på makivan och håller man inte handen rätt så lär man sig snabbt att göra det.

120kg omkullsparkad av en annan idiot på uppskattningsvis 75 kg.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...