Söker dioder + info

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Hej!!

Jag söker information samt återförsäljare av lysdioder. Jag ska bygga en TV-bänk av en glasskiva med dioder i bakkant så hela glasskivan lyser. Söker då nån lämplig återförsäljare helst i sverige, men även utomlands... Lite frågor om inkopplingen också! Om man köper dioder med medföljande motstån så att dioden kan kopplas in till 12 volt, ska man då koppla 12v på varje diod eller ska man koppla in plus på den första dioden och sen minus på den sista dioden, om ni fattar... Hjälp en okunnig!

///Luka

luka skrev:
Hej!!

Jag söker information samt återförsäljare av lysdioder. Jag ska bygga en TV-bänk av en glasskiva med dioder i bakkant så hela glasskivan lyser. Söker då nån lämplig återförsäljare helst i sverige, men även utomlands... Lite frågor om inkopplingen också! Om man köper dioder med medföljande motstån så att dioden kan kopplas in till 12 volt, ska man då koppla 12v på varje diod eller ska man koppla in plus på den första dioden och sen minus på den sista dioden, om ni fattar... Hjälp en okunnig!

///Luka

http://www.elfa.se ???

Ehm, ja skulle nog satsa på någon form av lysrör istället. Det kommer att bli VÄLDIGT många dioder och VÄLDIGT mkt att löda.

Pm, isåfall inte säkert jag hittar tillbax hit igen.... ;)

luka skrev:
Hej!!

///Luka[/QUOTE

Kolla in www.ultradioder.tk

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back