Söker desperat ....

Jämför minralolja med mineralolja, syntetolja med syntetolja så känner du inte nån skillnad, aldrig.

Hur kommer det sig då att återförsäljar lämnar garanti på t,ex motorer oavsätt vilket oljefabrikat man kör på?????

Kom upp ur sandlådan med din syn på Katrineholmare.

Vilken olja som är bra nog för att inte orsaka ras och den bästa på marknaden är stor skillnad. Du kommer inte märka skillnaden i form av vevstake genom blocket utan mer subtilt i form av motorslammer och känsla i koppling och låda....
Vill du inte tro på det så slipp men med tanke på din roll som moderator och dina tribologiska kunskaper är det kanske inte läge att svara så tvärsäkert och idiotförklarande....

Vilken olja som är bra nog för att inte orsaka ras och den bästa på marknaden är stor skillnad. Du kommer inte märka skillnaden i form av vevstake genom blocket utan mer subtilt i form av motorslammer och känsla i koppling och låda....
Vill du inte tro på det så slipp men med tanke på din roll som moderator och dina tribologiska kunskaper är det kanske inte läge att svara så tvärsäkert och idiotförklarande....

Bra jobbat :tummenupp :tummenupp

Kul tråd :tummenupp

Summa kardemumma:

Motorex finns hos Piffes i Staffanstorp och Br Hörberg i Lödde.
Tänkte att det kunde vara bra att sortera ut svaret på frågan jag ställde innan det hela spårade ut.

Summa kardemumma:

Tänkte att det kunde vara bra att sortera ut svaret på frågan jag ställde innan det hela spårade ut.

Jonte lär också ha det. Annars så har jag någon flaska kvar stående i mitt skånska garage om det krisar riktigt. Jag tycker nämligen motulen är stråt vassare....

Summa kardemumma:

Bra att du hittade vad du sökte iaf:tummenupp

Vem i tråden har sagt något om att lyssna på motorn?

Jag vidhåller att man upplever en skillnad mellan oljor beroende på hur koppling och växellåda uppför sig och jag förbehåller mig rätten att ha en åsikt.

Jag avstår från vidare kommentarer i tråden men passar på att tacka för supporten fr mer seriösa hoj-bröder.

Kanske bäst att be om en låsning av tråden..:hihi

Måste faktiskt erkänna en sak.
Oljan är bytt och jag känner faktikst ingen skillnad trots att oljorna inte är identiska. I stället för Motorex 10/60 så fick det bli Motorex 10/50 och som sagt, ingen märkbar skillnad :)

Ytterligare en korrigering ska göras av infon tidigare i tråden. Motorex finns i skrivande stund INTE hos Piffes utan endast hos Br Hörberg (inom rimligt avtånd fr Malmö).

Dock rekommenderar jag ff Motorex å det varmaste :tummenupp

Last edited:
Måste faktiskt erkänna en sak.
Oljan är bytt och jag känner faktikst ingen skillnad trots att oljorna inte är identiska. I stället för Motorex 10/60 så fick det bli Motorex 10/50 och som sagt, ingen märkbar skillnad.

Jo men på SH när man ställer en fråga så måste den ifrågasättas istället för att svara på den :) Tycker det är helt upp till var och en. Själv använder jag oxå bara en typ av olja, en typ av bromsvätska och en typ av bensin och tror inte jag skulle frivilligt byta något av det utan det blir alltid detsamma när det byts/fylls på sålänge det inte utgåt ur sortimentet, men då brukar dom ersättas ju.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...