WEST
Gudomlig sporthojare
Vem i tråden har sagt något om att lyssna på motorn?
Boris JR.
"Där är en enorm skillnad i känsla och klonkighet i lådan och vissa tillverkares friktionsmaterial i kopplingen gillar inte vissa oljor"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jämför minralolja med mineralolja, syntetolja med syntetolja så känner du inte nån skillnad, aldrig.
Hur kommer det sig då att återförsäljar lämnar garanti på t,ex motorer oavsätt vilket oljefabrikat man kör på?????
Kom upp ur sandlådan med din syn på Katrineholmare.
Vilken olja som är bra nog för att inte orsaka ras och den bästa på marknaden är stor skillnad. Du kommer inte märka skillnaden i form av vevstake genom blocket utan mer subtilt i form av motorslammer och känsla i koppling och låda....
Vill du inte tro på det så slipp men med tanke på din roll som moderator och dina tribologiska kunskaper är det kanske inte läge att svara så tvärsäkert och idiotförklarande....
Kul tråd![]()
Summa kardemumma:
Motorex finns hos Piffes i Staffanstorp och Br Hörberg i Lödde.
Tänkte att det kunde vara bra att sortera ut svaret på frågan jag ställde innan det hela spårade ut.
Kul tråd![]()
Summa kardemumma:
Motorex finns hos Piffes i Staffanstorp och Br Hörberg i Lödde.
Tänkte att det kunde vara bra att sortera ut svaret på frågan jag ställde innan det hela spårade ut.
Jag vidhåller att man upplever en skillnad mellan oljor beroende på hur koppling och växellåda uppför sig och jag förbehåller mig rätten att ha en åsikt.
Jag avstår från vidare kommentarer i tråden men passar på att tacka för supporten fr mer seriösa hoj-bröder.

Måste faktiskt erkänna en sak.
Oljan är bytt och jag känner faktikst ingen skillnad trots att oljorna inte är identiska. I stället för Motorex 10/60 så fick det bli Motorex 10/50 och som sagt, ingen märkbar skillnad.
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |
|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|