Söker desperat ....

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
.... efter återförsäljare av Motorex 10/60 olja.
Någon som vet var i Malmö man kan köpa den oljan?
Måste tappa oljan på fredag pga ett packbox-byte.
VÄGRAR slå i något annat än ovanst olja.

Varför så viktigt att det är just Motorex 10w / 60 olja ?
Skulle tydligen va det i min med enligt instruktionsbok men auktoriserad och välkänd KTM handlare slår i annat 10/40 tror jag det var.Hojen går likabra för det.

Snålheten bedrar visheten?

Tappa ur olja, återanvända och fylla i 1 liter som läckt ur via packboxen?

Men vad vet jag? =)

Varför så viktigt att det är just Motorex 10w / 60 olja ?
Skulle tydligen va det i min med enligt instruktionsbok men auktoriserad och välkänd KTM handlare slår i annat 10/40 tror jag det var.Hojen går likabra för det.

Jag har haft måååånga hojar och jag har kört med mååååånga olika sorters olja. De oljor jag trivts bäst med är Motul 7100 och Motorex 10/60, och Motorex slår Motul med en noslängd. Varför slå i något som man vet att man inte kommer att trivas med? Har iofs inte provat Biltemas, tänker inte göra det heller. Obs, har därmed inte sagt att Biltemas olja är sämre än andra för det har jag ingen aning om. Det som avgör för mig är hur oljan känns releaterat till koppling och växellåda.

Snålheten bedrar visheten?

Tappa ur olja, återanvända och fylla i 1 liter som läckt ur via packboxen?

Men vad vet jag? =)

Ehhh ... tror inte det :rolleyes:

Last edited:
Jag har haft måååånga hojar och jag har kört med mååååånga olika sorters olja. De oljor jag trivts bäst med är Motul 7100 och Motorex 10/60, och Motorex slår Motul med en noslängd. Varför slå i något som man vet att man inte kommer att trivas med? Har iofs inte provat Biltemas, tänker inte göra det heller. Obs, har därmed inte sagt att Biltemas olja är sämre än andra för det har jag ingen aning om. Det som avgör för mig är hur oljan känns releaterat till koppling och växellåda.

Ehhh ... tror inte det :rolleyes:

Hur FN kan man TRIVAS bättre med vissa oljor??:va

Hur FN kan man TRIVAS bättre med vissa oljor??:va

Jag inser att det kan vara svårt att förstå om man är en apa :tungan men om du läser sista meningen i mitt inlägg några ggr så kanske du kan ana vad jag menar. Om inte .. tja ... då kan jag leva med att du inte greppar det här.

(otrevlig ton bemöts ofta med nedlåtande ironi :krama )

Jag inser att det kan vara svårt att förstå om man är en apa :tungan men om du läser sista meningen i mitt inlägg några ggr så kanske du kan ana vad jag menar. Om inte .. tja ... då kan jag leva med att du inte greppar det här.

(otrevlig ton bemöts ofta med nedlåtande ironi :krama )

Ha Ha ....att tjurskallar brukar vägra har jag hört, men det besvarar inte min fråga.:D

Han kanske har en viss böjelse för oljor och då duger inte vilken olja som helst för ÄNDAmålet:arsele ..:tuttar :slicka

[IRONI]

Jag har haft måååånga hojar och jag har kört med mååååånga olika sorters olja. De oljor jag trivts bäst med är Motul 7100 och Motorex 10/60, och Motorex slår Motul med en noslängd. Varför slå i något som man vet att man inte kommer att trivas med? Har iofs inte provat Biltemas, tänker inte göra det heller. Obs, har därmed inte sagt att Biltemas olja är sämre än andra för det har jag ingen aning om. Det som avgör för mig är hur oljan känns releaterat till koppling och växe

:va :va :va Jamen lägg ner. tror du på fullast allvar att märker nån skillnad på oljefakbrikat,,,,,, du är nog nog fan kemist och har förmodligen att eget labb.

Skulle vara kul att veta hur du väljer besin???

:va :va :va Jamen lägg ner. tror du på fullast allvar att märker nån skillnad på oljefakbrikat,,,,,, du är nog nog fan kemist och har förmodligen att eget labb.

Skulle vara kul att veta hur du väljer besin???

Klart du märker skillnad mellan oljor. Antingen har du bara kört japansk sporthoj eller så har du världens sämsta mekaniska känsla.....
Där är en enorm skillnad i känsla och klonkighet i lådan och vissa tillverkares friktionsmaterial i kopplingen gillar inte vissa oljor......

Aj aj aj, en moderator som uttrycker sig såhär :va , är det bra :confused:

Att vara moderator i katrineholms mc är väl som att vara biträdande suppleant i nämnden för främjande av barnaga.....

Last edited:
Jämför minralolja med mineralolja, syntetolja med syntetolja så känner du inte nån skillnad, aldrig.

Hur kommer det sig då att återförsäljar lämnar garanti på t,ex motorer oavsätt vilket oljefabrikat man kör på?????

Kom upp ur sandlådan med din syn på Katrineholmare.

Jämför minralolja med mineralolja, syntetolja med syntetolja så känner du inte nån skillnad, aldrig.

Hur kommer det sig då att återförsäljar lämnar garanti på t,ex motorer oavsätt vilket oljefabrikat man kör på?????

Kom upp ur sandlådan med din syn på Katrineholmare.

menar du att du känner skillnad på om det är mineral eller syntetolja i en hoj?

är väl bara vissa tillsatser i vissa oljor som inte funkar bra i vissa motorer :va

menar du att du känner skillnad på om det är mineral eller syntetolja i en hoj?

är väl bara vissa tillsatser i vissa oljor som inte funkar bra i vissa motorer :va

Nej det menar jag inte, men jag vet att vissa oljeprodukter är bättre än andra.

T,ex en syntetolja är effektivare än vad en mineralolja är.

Personligen har jag svårt att tror att man jämför oljor genom att lyssna på motorn.

Nej det menar jag inte, men jag vet att vissa oljeprodukter är bättre än andra.

T,ex en syntetolja är effektivare än vad en mineralolja är.

Personligen har jag svårt att tror att man jämför oljor genom att lyssna på motorn.

Vem i tråden har sagt något om att lyssna på motorn?

Jag vidhåller att man upplever en skillnad mellan oljor beroende på hur koppling och växellåda uppför sig och jag förbehåller mig rätten att ha en åsikt.

Jag avstår från vidare kommentarer i tråden men passar på att tacka för supporten fr mer seriösa hoj-bröder.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...