Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Knåda Cykel & Sport ska ha en del gamla Husqvarnadelar har jag hört.
Dom hade bara lameller. Inget mer
Men fick tips om en Johansson som hade
034692530
Jepp, det är han jag pratade om, det inte han har finns inte.
Jag hittade inte numret när jag sökte för han har tydligen boxadress.
Han är lite av ett original, bor tillsammans med sin mamma i en liten stuga och samlar på husqvarnor.
Jag har själv bara fått äran att se en liten del av samlingen, men ryktet gör gällande att han har närmare 80st!
Bodde granne med honom för många år sedan och minns att han nästan varje dag var ute och provkörde förbi vårat hus, justerade och provade igen.
När jag pratade med honom och frågade om han aldrig fick ordning på hojen så visade det sig att det var olika hojar varje dag.
En lite rolig en alltså.
Är jävligt sugen på att fixa till den för att ha något att åka med i sommar på vägnätet.
Behöver byta däck/innerslangar
Fjädring fram
Göra rent och putsa upp den
Smörja in med linolja tipsade gubben om
Ställa på - försäkra - besiktiga
2000kr för en helförsäkring och 1000kr för en trafik tycker jag lät mycket dyrt. Något som vet hur man bär sig åt för att få till de bra. Såg att vissa klubbar hade bättre avtal emot försäkringsbolagen.
2000kr för en helförsäkring och 1000kr för en trafik tycker jag lät mycket dyrt. Något som vet hur man bär sig åt för att få till de bra. Såg att vissa klubbar hade bättre avtal emot försäkringsbolagen.
Bilsport MC, där har jag min gammhoj försäkrad, kostar 500kr året HELFÖRSÄKRING.
Precis vad jag gjort med min NV (Nymanbolagens/Crescents svar på Husqvarnan).
Den hade stått i vad som närmast kan likna en jordkällare i 30år, helrenoverad motor, bytt alla lager, vajrar och nya däck sen åkte jag o besikta![]()
Dom hade bara lameller. Inget mer
Men fick tips om en Johansson som hade
034692530

Bilsport MC, där har jag min gammhoj försäkrad, kostar 500kr året HELFÖRSÄKRING.
Precis vad jag gjort med min NV (Nymanbolagens/Crescents svar på Husqvarnan).
Den hade stått i vad som närmast kan likna en jordkällare i 30år, helrenoverad motor, bytt alla lager, vajrar och nya däck sen åkte jag o besikta![]()
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem