Söker delar till Husqvarna rödmyra

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Delar som:
Gummifjädringen
Däck
Innerslangar

Eventuellt lyckt hus.

Någon som har en aning om vart man kan hitta lite smått & gott?

Bifogat

• f%F6reochefter.jpg
    f%F6reochefter.jpg
    96.6 KB · Visningar: 5,048
Däck o slang kan du köpa "varsomhelst".
Delar i övrigt hittar du hos en som heter Anders på västra tvärvägen i Glommen (Falkenberg), jag har tyvärr inte efternamn eller telefon-nummer men han är välkänd i husqvarna-kretsar så någon borde känna till honom.
Han har det mesta, även mycket nytillverkat som han själv tagit fram.
Han brukar besöka många veteranmarknader så gå på några sådana så lär du defintivt hitta honom.

Dom hade bara lameller. Inget mer

Men fick tips om en Johansson som hade
034692530

Jepp, det är han jag pratade om, det inte han har finns inte.
Jag hittade inte numret när jag sökte för han har tydligen boxadress.
Han är lite av ett original, bor tillsammans med sin mamma i en liten stuga och samlar på husqvarnor.
Jag har själv bara fått äran att se en liten del av samlingen, men ryktet gör gällande att han har närmare 80st!
Bodde granne med honom för många år sedan och minns att han nästan varje dag var ute och provkörde förbi vårat hus, justerade och provade igen.
När jag pratade med honom och frågade om han aldrig fick ordning på hojen så visade det sig att det var olika hojar varje dag.

Jepp, det är han jag pratade om, det inte han har finns inte.
Jag hittade inte numret när jag sökte för han har tydligen boxadress.
Han är lite av ett original, bor tillsammans med sin mamma i en liten stuga och samlar på husqvarnor.
Jag har själv bara fått äran att se en liten del av samlingen, men ryktet gör gällande att han har närmare 80st!
Bodde granne med honom för många år sedan och minns att han nästan varje dag var ute och provkörde förbi vårat hus, justerade och provade igen.
När jag pratade med honom och frågade om han aldrig fick ordning på hojen så visade det sig att det var olika hojar varje dag.

En lite rolig en alltså.

Är jävligt sugen på att fixa till den för att ha något att åka med i sommar på vägnätet.

Behöver byta däck/innerslangar
Fjädring fram
Göra rent och putsa upp den
Smörja in med linolja tipsade gubben om

Ställa på - försäkra - besiktiga

2000kr för en helförsäkring och 1000kr för en trafik tycker jag lät mycket dyrt. Något som vet hur man bär sig åt för att få till de bra. Såg att vissa klubbar hade bättre avtal emot försäkringsbolagen.

En lite rolig en alltså.

Är jävligt sugen på att fixa till den för att ha något att åka med i sommar på vägnätet.

Behöver byta däck/innerslangar
Fjädring fram
Göra rent och putsa upp den
Smörja in med linolja tipsade gubben om

Ställa på - försäkra - besiktiga

2000kr för en helförsäkring och 1000kr för en trafik tycker jag lät mycket dyrt. Något som vet hur man bär sig åt för att få till de bra. Såg att vissa klubbar hade bättre avtal emot försäkringsbolagen.

Dyrt låter det. Vet iallafall att bilsport och mc:s klassikerförsäkring ligger på 1600kr helförsäkring/helår (också rätt dyrt om man tänker vad det handlar om för motorcykel), tror också att dom möjligtvis kan ha en veteranförsäkring för ännu äldre hojar fast är inte helt hundra på det.

Bilsport MC, där har jag min gammhoj försäkrad, kostar 500kr året HELFÖRSÄKRING.

Precis vad jag gjort med min NV (Nymanbolagens/Crescents svar på Husqvarnan).
Den hade stått i vad som närmast kan likna en jordkällare i 30år, helrenoverad motor, bytt alla lager, vajrar och nya däck sen åkte jag o besikta:D

Bilsport MC, där har jag min gammhoj försäkrad, kostar 500kr året HELFÖRSÄKRING.

Den hade stått i vad som närmast kan likna en jordkällare i 30år, helrenoverad motor, bytt alla lager, vajrar och nya däck sen åkte jag o besikta:D

Jo det var samma pris för mig med men jag fick inte ha den stående på den adress jag är skriven utan att förvara den inlåst. Alltså går det inte bra jag ställer den under kartporten för då gäller inget av försäkringen.

Men IF ville ha 900kr/år för halv (700 trafik) så det låter väll bäst hittills.

Nu har jag hämtat hem min:)

1.Här har den stått
2. I mitt garage efter lite putsande
3. Extramotor

Bifogat

• IMG_3499.jpg
    IMG_3499.jpg
    205.7 KB · Visningar: 1,121
  • IMG_3522.jpg
    IMG_3522.jpg
    229.2 KB · Visningar: 1,290
  • IMG_3523.jpg