Söker däck

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
z750s kawasaki 2006
:va Hej!
Är det någon som har tips om mc-däck till bra priser i stockholmstrakten.Blev tipsad om att köpa Michelin Pilot Power till min hoj.
MVH Payton

payton skrev:
2393877 Vilket förslag har du då på bra däck?
/payton
Beror på körningen, vad man vill uppnå, bra grepp kontra livslängd. Dessa brukar sällan gå hand i hand.

Jag är oerhört nöjd med mina (bankörda) Metzeler Racetech som sitter på hojen nu. Likaså Rennsport, Sportec M1 (finns kanske inte längre) och Sportec M3. Även Pirelli Supercorsa har funkat oerhört bra för mig och min körning - mycket gata (ganska aktivt), en del bana.

Bra pris, kalasbra grepp och okej livslängd.

hållundan skrev:
2393896 Beror på körningen, vad man vill uppnå, bra grepp kontra livslängd. Dessa brukar sällan gå hand i hand.

Jag är oerhört nöjd med mina (bankörda) Metzeler Racetech som sitter på hojen nu. Likaså Rennsport, Sportec M1 (finns kanske inte längre) och Sportec M3. Även Pirelli Supercorsa har funkat oerhört bra för mig och min körning - mycket gata (ganska aktivt), en del bana.

Bra pris, kalasbra grepp och okej livslängd.

Menar du att man kan köpa Sportec M3 för 1500:- paret? 20 min körda..? Var i hela fridens namn har jag bott de senaste månaderna? :va

imaster skrev:
2393904 Menar du att man kan köpa Sportec M3 för 1500:- paret? 20 min körda..? Var i hela fridens namn har jag bott de senaste månaderna? :va
Nja, nu vet jag inte om just ovan nämnda finns som bankörda. Menade mer att jag rekommenderade just de däcken.

Ok jag noterar ditt förslag.Just nu sitter det ett par Dunlop däck på som medföljde hojen när jag köpte den.Tyvärr är dom lite för hala vid kraftig inbromsning i gatukörning.Så jag är tvungen att hitta något bättre.
/payton.
hållundan skrev:
2393931 Nja, nu vet jag inte om just ovan nämnda finns som bankörda. Menade mer att jag rekommenderade just de däcken.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back