Söker bra ryggsäck

Skillnaden på resten av ryggsäckarna som det tipsas om och Kriega är att den senare är gjort specifikt för motorcyklister. Inga spännremmar som fladdrar, skuren helt annorlunda och ger således noll belastning på axlarna och den sitter som gjuten med spänne över bröstet.

Skitnöjd med min Kriega R25. Köpte till den lilla vattentäta 10liters-väskan som man antingen kan spänna fast i den stora väskan eller spänna fast över skjutsdynan. Perfekt om man bara vill ha med sig nödvändigheter för en dagstur och slippa ha en väska över ryggpuckeln.

Nu har jag inte samma utrymmesproblem efter att ha bytt till en afrika-traktor.

då kanske du är intresserad av att sälja din väska ;)

Köpte kriega r25 har inte kört med den men man känner direkt att den avlastar ruggigt bra :) sen är den ganska snygg :P

När det blir dags för ny väska blir det en Kriega, baserat på denna tråden och vad jag sett på deras hemsidor!
Vart köpte ni era och till vad för pris? Såg att FC-moto hade för ca en tusing ist. för 1.5k~ om jag minns rätt...

köpte en två delad silver väska(tank väska) men den har remmar så den funkar som rygg väska.finns me på bild i mitt garage.inte farligt dyr heller tror jag gav en ca 700:- för den på honda mc center gbg.

Köpte en med + en liten väska för mobil, körkort etc samt 3L vätskebehållare.

BLir nog skitbra.

Blev en haglöfs. Inte enbart avsedd för MC-åkning, mer allround men den känns/är bra och avlastar ryggen samt så är det inte så många remmar som fladdrar runt.

main_normal.jpg

Kriega, hur är den att ha som vanlig ryggsäck? Om man inte knäpper spännena utan bara slänger den över axeln ska den tydligen inte hänga kvar så bra men om man knäpper borde den väl vara lite skön att oavsett vad man gör?

Kriega, hur är den att ha som vanlig ryggsäck? Om man inte knäpper spännena utan bara slänger den över axeln ska den tydligen inte hänga kvar så bra men om man knäpper borde den väl vara lite skön att oavsett vad man gör?

Väskan hänger inte kvar om du inte knäpper spännena, iaf inte på kriega r25. Annars är den fortfarande jätteskön.

Tack för snabbt svar!:)
Precis den jag kollat på. Funkar den bra som everyday pack och för långresa? Eller är det bättre att slå till på en r35? Eller kanske en 20?

Kriega R30 beställd, passar bra när man ska ut å puttra med nya smc`en som e beställd :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka