Mr K
I win, you loose!
Hej allesammans,
Söker en router där man kan begränsa bandbredden hos olika användare.
Förslag?
Förslag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mr K skrev:Hej allesammans,
Förslag?
abstruse skrev:Låter som du behöver en packet shaper, men det kanske finns routers med inbyggd dylik funktion också. Har varit ifrån IT-biten lite för mycket under 2004 för att ha hundra koll.
The-PatriX skrev:Traffic shaper![]()
![]()
The-PatriX skrev:Är rätt så säker på att rena routers med traffic shaping kostar både skjortan och brallan.
.Mr K skrev:vill helst inte ha en extra dator .... mer fläktbrum ...
Prisklass på routern kanske 1-2000kr .... helst inte dyrare ....
Kollade på www.astaro.com. Ser bra ut men jag hittade inte någonstans den funktionen jag söker. Jag kanske letade fel. Loggade in på deras demo men var kontrollerar jag bandbredden till olika användare på mitt nätverk?The-PatriX skrev:Traffic shaper![]()
![]()
Hur mång användare ska du ha den till?
Annars så är mitt toppförslag att plocka ihop en egen server av en gammal dator (inte för gammal) och sedan lägga in t.ex. Astaro Secure Linux på den
www.astaro.com (gratis för hemma användare). Är nämligen välldigt säker över att jag snubblade över något som detta när jag var inne och pillade på routern som använder just astaro sl v5. Och efter denna så sätter du en lämplig switch, done!![]()
Om du ska ha en ren router från fabrik, villken prisklass hade du tänkt dig? Är rätt så säker på att rena routers med traffic shaping kostar både skjortan och brallan.
Mr K skrev:Kollade på www.astaro.com. Ser bra ut men jag hittade inte någonstans den funktionen jag söker. Jag kanske letade fel. Loggade in på deras demo men var kontrollerar jag bandbredden till olika användare på mitt nätverk?
Vad vill du ha för den?sharpedge skrev:Jag tror jag har en HP Procurve 2524 liggandes och skräpandes nånstans
Jag har faktiskt bara kollat att den startar upp och funkar i nätverket och inte så mkt mer...Mr K skrev:Vad vill du ha för den?
Kollade lite här ... http://www.hp.com/rnd/products/switches/switch2524-2512/features.htm
Kan man verkligen begränsa bandbredden för olika användare på nätverket?
Hittade inget om det .... men jag kanske kollade fel....
Mr K skrev:Kollade på www.astaro.com. Ser bra ut men jag hittade inte någonstans den funktionen jag söker. Jag kanske letade fel. Loggade in på deras demo men var kontrollerar jag bandbredden till olika användare på mitt nätverk?
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |