Söker bra, billigt MC-larm

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Tja!
För en månad sen knuffade något miffo omkull hojen, inatt har nån snott kapellet som var låst med hänglås... Bor på tredje våningen med öppet sovrumsfönster mot hojen, en batong hänger på hatthyllan, men det sket de i... Sover för tungt!

Söker därför ett bra larm för en mindre peng, vet att Spyball verkar OK, men vill inte lägga så mycket. Kan montera själv. "Korvgubbe" här på forumet hade ett tips, Cheetah hette det larmet, erfarenheter?

MVH,
Hasse

HansJ skrev:
Söker därför ett bra larm för en mindre peng, vet att Spyball verkar OK, men vill inte lägga så mycket. Kan montera själv. "Korvgubbe" här på forumet hade ett tips, Cheetah hette det larmet, erfarenheter?

MVH,

Hasse

Tjenare Hasse!
Jag har ännu inte beställt larmet. Jag kostade på mig helförsäkring på min hoj och blev ioch med det pank. Ska däremot beställa det åt en kompis nu som bara trafikförsäkrar sin 900SSie.. Om du är intresserad kan du ju vara med och beställa så delar han och du på frakten. Tjänar nån femtilapp extra..

Spyball är mig veterligen det enda som försäkringsbolagen godkänner. Det vill säga de bolag som ens bryr sig om larm. men det förutsätter ju fortfarande att man har minst halvförsäkring.

...så skicka ett PM om du är intresserad av att vara med å beställa ett Cheeta larm. Jag läste igenom kommentarerna om larmet och försäljaren på eBay och måste säga att det var en övervägande majoritet positiva kommentarer.

korvgubbe skrev:
...så skicka ett PM om du är intresserad av att vara med å beställa ett Cheeta larm. Jag läste igenom kommentarerna om larmet och försäljaren på eBay och måste säga att det var en övervägande majoritet positiva kommentarer.

Ska beställa larm, vet dock inte vilket. Mulnar ihop på folk som inte vet vad som är mitt och ditt... Har sett lite larm på några tyska sidor med bättre pris, men man vill ju gärna höra från någon som använt dem!

Jag har Cheetah på min å det funkar bra.
Dock är ju inte det larmet godkänt av nåt försäkringsbolag vilket är lite surt.
Det är dock CE märkt.

Nozfer skrev:
Jag har Cheetah på min å det funkar bra.
Dock är ju inte det larmet godkänt av nåt försäkringsbolag vilket är lite surt.
Det är dock CE märkt.
Tack för svaret! Behöver inte vara godkänt, bara det inte går i gång i onödan och att det går igång när det ska, så man får tag på lymmlarna ;-) Vilken variant har du, var det svårt att installera? Går det att stänga av om man exempelvis ska åka färja?
MVH,
Hasse

Nozfer skrev:
Det är ju bara att ge fan i att larma på om man nu ska ut å åka färja.
Om det inte är ett sånt som aktiveras automatiskt (om man skulle glömma det). OK, tack för upplysningarna, nu ska buset få springa :hihi
/Hasse

Bike Guard funkar okej för priset, ca 1100:-, och går hyfsat bra att montera själv.

Kjelle skrev:
Bike Guard funkar okej för priset, ca 1100:-, och går hyfsat bra att montera själv.
Hej!
Tack för respons! Hur menar du med OK för priset, är det nåt väsentligt man missar om man som jag snålar och inte köper ett dyrt fint? Något speciellt som saknas eller som man irriterar sig på?
MVH,
hasse

Hallo...

Är man lite händig är det inga problem att installera det larmet.
Men man skall vara noga med att få en "ren" 12 V källa, Helst direkt från batteriet. Fick störningsljud i mitt larm först.
Annars så tycker jag att larmet funkar Helt OK och billigt var det också.

Larmet har en skrämsel funktion som gör att den tjuter lite först om någon är där och pillar. Fortsätter dom pilla så går larmet igång på allvar.
Det är en bra funktion, För en brötig jävla HD drog igång larmet på avenyn igår.

Och slutligen så kan jag rekomendera säljaren på ebay
Cheetah Larm

/Dan

SV-RIDER skrev:
Hallo...
Och slutligen så kan jag rekomendera säljaren på ebay
Cheetah Larm
/Dan
Tackar for synpunkterna, vilken modell har du, de har ju en del olika, jag funderar pa den med den "intelligenta lutningssensorn"
MVH,
Hasse

HansJ skrev:
Tja!
För en månad sen knuffade något miffo omkull hojen, inatt har nån snott kapellet som var låst med hänglås... Bor på tredje våningen med öppet sovrumsfönster mot hojen, en batong hänger på hatthyllan, men det sket de i... Sover för tungt!

MVH,
Hasse

Jag har ett larm som består av en vibrationskänsor.
Det är egentligen en ombyggd trådlös ringklocka.

RIngeneheten har jag inne i sovrummet o sändaren på cykeln.

Behöver inte sitta dolt då den ringer varje gång det stängs av eller på.
Funkar kanon ihop med ett aluminiumbasebollträ o snabba fötter.

Kostar under 400 kr.

Skicka pm om du vill veta mera.

Det här är ett bra larm som jag köpte...det är inte nån som kommer i närheten av hojjen :D

Bifogat

• mördarhund.JPG
    mördarhund.JPG
    65.9 KB · Visningar: 67
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025