Söker bilder på min olycka..

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
som rubriken lyder.

är på jakt efter alla bilder som har med min olycka att göra, främst på platsen, bromspår osv. bilder på mig på sjukan tar jag gärna emot också.

just bilder på olycksplatsen vill jag ha för att se om jag kan trigga igång minnet å få svar på en jäkla massa frågor som håller mig vaken om nätterna ibland.

ni får gärna lägga ut bilderna i den här tråden, blir ganska lätt för mig att föra över dem till min dator.

tack på förhand.

ps. blir väl omhändertagen av riskokarna :krama:krama

nänä nu ska vi inte vara sådana ola. bättre att komma hit upp med en burk hederlig baba ganoush ;)

men seriöst nu, är det INGEN i hela jäkla roh som har tagit nån bild med mobilen eller så? förväntar inte mig scen foton á la CSI:confused:
OM jag nu skulle få se bilder på platsen så KANSKE minnet dyker tillbaka å då kan jag berätta för alla så slipper det flyga massa teorier genom luften å framför allt jag kanske kan sluta blicka bakåt och bara koncenterar mig på framtiden

Last edited:
....OM jag nu skulle få se bilder på platsen...

Vet inte hur du menar, men ett tips för att kolla in platsen är ju Google Maps, man skriver in gatunamnet och sen drar man den lilla gubben (vid zoomlisten) till platsen där man vill börja "gå längs gatan". Ett tips som kanske kan vara till nytta.

Vet inte hur du menar, men ett tips för att kolla in platsen är ju Google Maps, man skriver in gatunamnet och sen drar man den lilla gubben (vid zoomlisten) till platsen där man vill börja "gå längs gatan". Ett tips som kanske kan vara till nytta.

nänä asså hur plasten ser ut vet jag innantill, nu menar jag om någon fotat bromsspår å liknande (bodde typ 700 m från platsen)

Brukar hyra film på Hemmakväll. Jag tittade i korsningen någon dag efter olyckan och såg lite plastbitar på gräset i mittrefugen och på gatan, men jag har ingen aning om det var från din motorcykel eller från någon annan incident. Vill inte påminna mig om att jag såg några bromsspår. Du kom från Hemmakväll hållet inte sant när olyckan hände och så körde du över upphöjningen och mot mittrefugen med stolpen?

Inga bilder tyvärr och jag vet inte om du har någon nytta av att någon åker upp och fotograferar området med gräset och gatan där de små plastbitarna troligtvis finns kvar än idag?

Sen att du inte kommer ihåg att du vinkade med bägge händerna på dom blonda storbystade nymfomanerna samtidigt som du låg på bakan kommer nog tillbaka i minnet.

Du kom från Hemmakväll hållet inte sant när olyckan hände och så körde du över upphöjningen och mot mittrefugen med stolpen?

Nix han kom från sushistället uppe vid den lilla rondellen och var på väg ner mot hemmakväll, och där är ett ca 4 meter långt bromsspår.

Nix han kom från sushistället uppe vid den lilla rondellen och var på väg ner mot hemmakväll, och där är ett ca 4 meter långt bromsspår.

Ok, men det stämmer att själva olyckan inträffade där man satt ner hastigheten till 30 km/h och man höjt upp vägbanan? Det vill säga någonstans i korsningen innan Hemmakväll från La Pizza räknat?

Då blir t.o.m. jag nyfiken. Ripster, kan man slå sig så jävligt efter en vurpa i 30 km/h?! :eek:

Jisses vad jag är glad att jag inte kör på gatan längre.

Det kan omöjligt komma från Ripster, i 30 km/h blir det inte några 4 m långa bromsspår.

Last edited:
Då blir t.o.m. jag nyfiken. Ripster, kan man slå sig så jävligt efter en vurpa i 30 km/h?! :eek:

Jisses vad jag är glad att jag inte kör på gatan längre.

Det kan omöjligt komma från Ripster, i 30 km/h blir det inte några 4 m långa bromsspår.

Bromsspåren är förmodligen ifrån mig 30-zonen (rekomenderad inte tvungen) är bara i den omedelbara korsningen, före och efter är den 50
fullt möjligt att så pass långa spår är ifrån mig, mina däck var helt kalla och om jag då har stått på bromsen låser dem ju sig hur lätt som helst

vilka skador man kan få i 30 ? jadå på min avdelning ligger det folk som har klotat med vanliga cyklar och skadat sig mer än mig, e nästan glad att jag smällde med hoj istället med alla skydden :P
iochmed att jag smällde rätt in i stolpen och det tog stopp där har jag haft med mig ganska så häftigt med rörelseenergi, det bedömer läkarna av mina skador iaf.

Sen att du inte kommer ihåg att du vinkade med bägge händerna på dom blonda storbystade nymfomanerna samtidigt som du låg på bakan kommer nog tillbaka i minnet.

jag trodde det var en dröm bara...:va

Last edited:
Bromsspåren är förmodligen ifrån mig 30-zonen (rekomenderad inte tvungen) är bara i den omedelbara korsningen, före och efter är den 50
fullt möjligt att så pass långa spår är ifrån mig, mina däck var helt kalla och om jag då har stått på bromsen låser dem ju sig hur lätt som helst

vilka skador man kan få i 30 ? jadå på min avdelning ligger det folk som har klotat med vanliga cyklar och skadat sig mer än mig, e nästan glad att jag smällde med hoj istället med alla skydden :P
iochmed att jag smällde rätt in i stolpen och det tog stopp där har jag haft med mig ganska så häftigt med rörelseenergi, det bedömer läkarna av mina skador iaf.
Aha, det förklarar en del.
Som du själv säger, det är de plötsliga stoppen som ställer till jävelskap och 50 km/h är fort om det bara säger smack.

Krya på dig.

Ser ut att göra framsteg! Kämpa på!

Angående bilder och vittnen till olyckan. Har du övervägt att fråga t x La Pizza och Hemmakväll om du får sätta upp lappar om någon varit vittne till olyckan samt lappar i trappuppgångar längst vägen?

Hela Tågaborg är förstört av alla nivåskillnader man satt upp för att få ner farten in och från avtags vägarna till Pålsjögatan och i början gatan från Hälsovägen räknat. Håller på att bli tokig bara jag kör bil i området. En dag inser nog även stadsbyggnadskontoret att det inte var så lyckat. Just vid själva olyckskorsningen är det dock inte så farligt stor nivåskillnad. Att man satt ner farten där är troligtvis för att det är den vägen skolbarnen går under utomhussäsongen på gymnastiken bort till IH. Det var där vi hade idrott när jag gick på skolan. På den tiden tror jag dock inte att det var någon 30 skylt. Upphöjningen i vägbanan fanns där definitivt inte.

När jag först hörde talas om olyckan tänkte jag tanken om utformningen kunde bidragit till olyckan i kombination med andra aspekter. Men så behöver det givetvis inte vara. Hoppas att du får veta hur det gick till så att du kan lämna det bakom dig.

Last edited:
*/ ?>
Back