Söka upp motorcykeln via GPS?

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Hoj
2013 HD Fat Bob
Tyvärr så förekommer det att folk stjäl motorcyklar och då vore det behändigt att kunna spåra upp den via GPS. Har sett att det finns lite olika varianter på eBay. Någon som använder sig av dylikt? Finns det varianter där man slipper undan SIM-kort? Hade varit trevligt att kunna leta upp cykeln via "Hitta vänner" på iPhonen men det kanske inte finns några sådana varianter?

Trackern måste ju kunna kommunicera med dig för att kunna tala om var den är någonstans och då lär det bli någon form av simkort. Man kan ju inte lita på att tjuvarna stannar vid ett öppet wlan direkt.

Finns ju tjänster man kan köpa, annars en dyr men enkel lösning är att skaffa en Iphone 3GS/4 och gömma den någonstans, koppla laddkabel till kabelstammen på något sätt så den laddar men inte drar ström när hojen är avstängd. sedan något typ av reservbatteri som kopplas på när mobilen dör första gången. Sedan använda "hitta min iphone" när dagen sker.... Ett simkort behövs givetvis, och utan något lås så den kopplar upp såfort den går igång.

Dyrt men kaxigt :tummenupp

Finns ju tjänster man kan köpa, annars en dyr men enkel lösning är att skaffa en Iphone 3GS/4 och gömma den någonstans, koppla laddkabel till kabelstammen på något sätt så den laddar men inte drar ström när hojen är avstängd. sedan något typ av reservbatteri som kopplas på när mobilen dör första gången. Sedan använda "hitta min iphone" när dagen sker.... Ett simkort behövs givetvis, och utan något lås så den kopplar upp såfort den går igång.

Dyrt men kaxigt :tummenupp

Det måste ju vara både billigare, smidigare och enklare (och bättre..?) med en vanlig liten tracker, typ en sådan som folk använder för att kolla ifall bilen verkligen står på jobb varje sen kväll det jobbas över etc :crash

Och precis när jag tryckte "skicka" så kom jag att tänka på tråden om att göra det onödigt svårt för sig och hur förtjust jag är i det, jag har en gammal 4S liggandes ifall någon har en hoj liggandes? :näsblod

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT