Söka trådar

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Är det bara jag som tycker att sökfunktionen inte funkar, eller är det så att det försvinner trådar?

Jag har försökt hitta den tråden där det var med ett citat/utskrift från Lorrys "t-röd för dig som tänkt klart".

Och tidigare har jag även sökt efter "det mest pinsamma du varit med om", en tråd som var väldigt underhållande.

Men jag hittar som sagt var ingen utav dom:confused:

Har alltid samma problem själv, tror det är något med att det inte går att söka i OT forumet :va

Det går inte, av någon anledning, att söka i OT delarna av forumet...

Håller med. Har också haft problem med att hitta trådar, även "kända" :gnissla
Så jag använder inte sökfuntionen längre, det fyller ju ändå ingen funktion.
Jag brukar däremot gå in på "forumet" och sen välja vidare och vidare tills jag hittar den tråden jag letar efter..
Tar lite tid bara :huvet
Och så kan man inte gå så långt tillbaka i tiden heller. Skulle vilja läsa en tråd från förra vinter om vinterförvaring, så sjuka bilder vissa hade lagt upp :D

Hoppas de uppdaterar sökfunktionen...

OT inkluderas inte i SHs sökmotor. Varken i "visa inlägg" eller "visa trådar" via profilen eller genom sökfunktionen.

Google för nyttjas för det.

OT inkluderas inte i SHs sökmotor. Varken i "visa inlägg" eller "visa trådar" via profilen eller genom sökfunktionen.

Google för nyttjas för det.
Tur det! :tummenupp

Varför inte ta bort sökfunktionen totalt? Att visa folks trådar och inlägg är fiffigt, men den vanliga sökfunktionen blir ju konstant sågad, och kräver en hel del resurser. Varför inte ta bort den och länka till Google istället, så borde det snabba upp forumet lite iaf?

Tur det! :tummenupp

Varför inte ta bort sökfunktionen totalt? Att visa folks trådar och inlägg är fiffigt, men den vanliga sökfunktionen blir ju konstant sågad, och kräver en hel del resurser. Varför inte ta bort den och länka till Google istället, så borde det snabba upp forumet lite iaf?
Varför ta bort? Google är inte perfekt och den interna sökfunktionen är väldigt bra om man nyttjar den korrekt.

Det stora problemet ligger egentligen på att sökfunktionen förväntar sig välskrivna trådtitlar samt innehåll. T.ex så har jag för mig att "flotör!" (med utropstecken inte hittas när man söker på "flotör". Det är dåligt ja, men problemet ligger lite i hur tung sökningen är för databasen och sajten.

Det bör komma en nyutvecklad sökmotor för vBulletin om ett tag, tycker jag iaf. I med att rätt många klagar på den.

Men den tas inte bort. Bättre med 2 än 1.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!