Söka motor på skroten

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Min RD har ända sedan jag köpte den rasslat från motorn och nu har även växellådan börjat ge sig. Så min fråga är: hur hittar jag lättast en ny motor på skroten? Till bilar finns det ju en sökfunktion, men jag hittar ingen till just motorcyklar. Blir det till att sätta sig ner o ringa runt till alla Sveriges städer, eller finns det ett enklare sätt. Hade vart guldvärt om någon vet något eller kan tipsa om en bra skrot :tummenupp

Poffer skrev:
Tackar, en riktigt bra sida! Hittade dock inget när jag sökte :( Finns alla skrotars delar med i sökmotorn? Har iaf gjort en efterfrågan...Tack återigen för sidan! :tummenupp

de som finns med på sidan finns där.. de andra finns inte med..
antar att de e ganska mkt jobba att hålla på att uppdatera sin lagerstatus gentemot bildelsbasen samt hålla på å svara på mejl mm

Poffer skrev:
Min RD har ända sedan jag köpte den rasslat från motorn och nu har även växellådan börjat ge sig. Så min fråga är: hur hittar jag lättast en ny motor på skroten? Till bilar finns det ju en sökfunktion, men jag hittar ingen till just motorcyklar. Blir det till att sätta sig ner o ringa runt till alla Sveriges städer, eller finns det ett enklare sätt. Hade vart guldvärt om någon vet något eller kan tipsa om en bra skrot :tummenupp

Den hojen har ju ett par år på nacken....
Tror att det du hittar är väl använt!

Så varför inte lägga energi på att fixa den du har?
Kan ju hamna på samma peng och du är säker på att den är ok!

Ett litet förslag bara!

Kamikaze kid skrev:
Den hojen har ju ett par år på nacken....
Tror att det du hittar är väl använt!

Så varför inte lägga energi på att fixa den du har?
Kan ju hamna på samma peng och du är säker på att den är ok!

Ett litet förslag bara!

Jag hade tänkt göra det...men nu när växellådan är på vippen att rasa, så känns det som att det kommer kosta skjortan att renovera allting. Men visst, motorn man får tag i är nog inte i toppenskick den heller :(

Last edited:
Poffer skrev:
Jag hade tänkt göra det...men nu när växellådan är på vippen att rasa, så känns det som att det kommer kosta skjortan att renovera allting. Men visst, motorn man får tag i är nog inte i toppenskick den heller :(

Så jäkla dyrt behöver det ju inte bli.

Med tanke på vad skrotarna tar för en motor så kommer du ju en bra bit på väg innan du tangerat dom pengarna!
Sen så beror det ju förståss på vilken insats du själv kan göra i renoveringen!

Hur du än gör så får vi väl hoppas att det blir bra! :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...