Söka lägenhet i Göteborg

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Ja, nu sitter man hemma hos mamma igen...:näsblod Trivsamt iof med mat och tvättning.:)

Har sökt lite på olika sidor efter en lägenhet, helst en 1:a, rum eller del i lägenhet kan också gå bra!

Vill gärna bo hyffsat centralt, om inte annat så bör det finnas spårvagn eller bussförbindelser nära tillhands. Budgett för hyra ligger nånstans mellan 0 - 2500 kr.

Om det är någon som har en lägenhet dom vill hyra ut i andrahand eller vet någon som har det så får ni gärna skicka mig ett PM så snart ni bara kan:tummenupp

Tänkte vi kunde göra en lista på alla vettiga söksidor relaterat till detta:

1. Hemnet.se
2. Akelius.se
3. boplats.se
4. andrahand.se
5. wallenstam.se
6. bytbostad.com
7.
8.
9.
 
Last edited:

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Umeå/Göteborg
Hoj
Bianchi-trampcykel
Tjena!
Om det verkligen är panik då rekommenderar jag gamla gubben på Kungsgatan 4 eller 5. Man går ner för en liten trappa och där är världens minsta kontor. Han har jobbat där i flera hundra år med uthyrning och han kan alltid fixa något i andrahand. Min kompis ficken en tvåa mitt emot Ullevi samma dag ;)
Det kostar dock men du får garanterat något, 1000kr för en etta och uppåt (sist jag hörde något)
Har för mig han heter Essel förmedling och han har alltid annonser i GP, små otydlinga utan mellanslag :)
Jag har hans nr någonstans men det finns säkert fler som har hört talas om honom. Såg en 1-a på Masthugget nu med en hyra på 3000kr.
Kolla ifall du får tag i något ;)
Lycka till!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ja, "Gubben i skrubben" är ett relativt säkert kort.

Annars kan jag endast rekommendera www.boplats.se, jag fick min efter ~700 sökta lägenheter och en j-vla massa gnäll! :tummenupp :rolleyes:

Hemnet's hyresrätter är väl OFTAST endast möjliga då man har byte?
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
emmigirl skrev:
2612501 Min kompis ficken en tvåa mitt emot Ullevi samma dag ;)

Lycka till!

Emmi... man behöver inte gå till gubbstrutten för att få ett rum för natten hos farbröderna på skånegatan. Det räcker att bete sig odrägligt, och så får du även hemkörning!

@Blomman: Vänta ett tag till annars, och köp en lägenhet när du har fast jobb efter plugget. Det "öppnar portar" för att skaffa annat boende senare.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Alming skrev:
2612773 Emmi... man behöver inte gå till gubbstrutten för att få ett rum för natten hos farbröderna på skånegatan. Det räcker att bete sig odrägligt, och så får du även hemkörning!

@Blomman: Vänta ett tag till annars, och köp en lägenhet när du har fast jobb efter plugget. Det "öppnar portar" för att skaffa annat boende senare.
Jag ska int eköpa nånting nu, men hitta ett annat boende är ett krav just nu... Det är tufft att flytta hem igen när man redan vet hur det är att bo ensam!
 

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Gbg/Hbg
Hoj
gixxer
Pluggar blomman fortfarande? I så fall vet jag var du kan få lägenhet, billigt och helt okej kommunikationer, inga krav på att flytta ut efter man slutat plugga heller.. Inte så långt från var du bodde innan. PM:a om du vill veta mer...
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
JesperN skrev:
2621239 http://www.foerbo.se/

Använder sig av bostadskö så det är väl inte att rekomendera om man vill ha en lgh så snabbt som möjligt.

Man får 1 poäng per dag. Jag fick min 2a för 1 vecka sen, då hade jag samlat 875 poäng ca. Och jag har intresseanmält mig på en del ;) :gnissla
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top