Söka jobb utomlands

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Jag håller som bäst på att söka jobb och har lite funderingar på att ta mitt pick och pack och flytta till utlandet. Så...

Vilka utländska jobbsajter (typ Monster och Poolia) är att föredra? Jag är främst ute efter amerikanska eller brittiska sajter, men andra länder är också intressanta. Hittar massor på Google, men det är ju svårt att veta vilka som är nåt att ha, så att säga. Nån som har någon erfarenhet av någon sådan sajt? Jobb som är intressanta är typ systemutveckling och liknande.

Vore supernice om nån kunde ge mig lite tips!

Neb Jones skrev:
Jag håller som bäst på att söka jobb och har lite funderingar på att ta mitt pick och pack och flytta till utlandet. Så...

Vilka utländska jobbsajter (typ Monster och Poolia) är att föredra? Jag är främst ute efter amerikanska eller brittiska sajter, men andra länder är också intressanta. Hittar massor på Google, men det är ju svårt att veta vilka som är nåt att ha, så att säga. Nån som har någon erfarenhet av någon sådan sajt? Jobb som är intressanta är typ systemutveckling och liknande.

Vore supernice om nån kunde ge mig lite tips!

Monster som sagt och Careerbuilder.com.

Arbetstillstånd är svårare om du nu inte har någon känning härborta...

Lugn skrev:
Monster som sagt och Careerbuilder.com.

Arbetstillstånd är svårare om du nu inte har någon känning härborta...
Kan man skaffa arbetstillstånd genom en amerikansk framtida arbetsgivare, eller bör man ha ett tillstånd innan man börjar söka jobb over there?

Neb Jones skrev:
Kan man skaffa arbetstillstånd genom en amerikansk framtida arbetsgivare, eller bör man ha ett tillstånd innan man börjar söka jobb over there?

Immigrationsmyndigheten i USA

Kolla också gärna på amerikanska ambassadens hemsida www.usemb.se, särskilt här.

Flyttar till USA och jobbar gör man inte bara utan vidare. Räkna med att det kostar mycket tid och pengar innan du är på plats. Ska du få ett företag här att sponsra ditt visa så ska du praktiskt taget inneha kompetens som inte finns här. MÅnga väljer dessutom att skaffa advokat för att lyckas med hela processen.

Sen finns det andra sätt, men det är inte värt det...

Du kan ju börja med att åka hit och se om du trivs. 90 sammanhängande dagar kan du stanna utan visa.

Enklast är nog att hitta ett svenskt företag som behöver någon som arbetar i USA.

Ps, det bästa med att bo här är att du köper allt över 200:- "tax free" i Sverige... :7peta

Lugn skrev:
Immigrationsmyndigheten i USA

Kolla också gärna på amerikanska ambassadens hemsida www.usemb.se, särskilt här.

Flyttar till USA och jobbar gör man inte bara utan vidare. Räkna med att det kostar mycket tid och pengar innan du är på plats. Ska du få ett företag här att sponsra ditt visa så ska du praktiskt taget inneha kompetens som inte finns här. MÅnga väljer dessutom att skaffa advokat för att lyckas med hela processen.

Kanon! Då har jag nånstans att börja läsa.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back