Söka jobb då man e "MC-knutte"

Jag nämnde mc i samma mening om segla, skidor och nåt annat.

Då blir det inte nåt man direkt lägger så mkt notis om. Dock fick jag väldigt bra respons om det på mina intervjuer. Jag var till en början väldigt skeptiskt till det hela men det visade sig att många hade egna anekdoter eller samma intresse. Jag fick mao. god respons, men det kom som en glad överraskning.

Summering:
Nämn det i förbifarten, även på intervjun. Tar dom upp det så kan man berätta mer. Är dom helt ointresserade är det bättre att prata om nåt annat.

• Gilla
Reaktioner: ft
Ta inte med!
Jag ser ingenting positivt med att ha med det i ditt CV.

Skriv istället att du har varit aktiv i en studentförening med att arrangera evenemang.
Har det inte med nu, men tänkte att jag kunde ju höra om det var fler som tänkte som jag. Verkar vart rätt beslut då :)

När chefen har stuga efter Bulten och har en närstående släkting som har kört ihjäl sig med hoj?

I vilka sammanhang skulle det ha varit en fördel (om du räknar bort mc-bud och mc-firma)?

Det senaste CV't jag läste tog upp att snubben var intresserad av bodybuilding, inget som jag vägde varken positivt eller negativt, men låt säga att jag hade blivit spöad av en kroppsbyggare med roidrage någon gång, tror du att det skulle ha varit en fördel för honom?

Folk söker oftast personal som dom kan identifiera sig själva med.

Om den som läser arbetsansökan själv tränar flitigt på gymmet så kommer det var ett plus. Häromdagen var det en undersökning som visade att ansökningar där man skrev golf som ett fritidsintresse ökade sannolikheten till en anställning. Kanske inte heller så konstigt eftersom en majoritet av personerna på personalavdelningar har en dragning till golfspel. I mina ögon är inte golf ett spel och har inget med idrott att göra.

Mina egna mer udda fritidsaktiviteter är typiska sådana som får golfspelare att slänga min ansökan i papperskorgen men ibland råkar det sitta någon med liknande intressen eller erfarenheter som istället tolkar det positivt. t.ex en kille på en konsultfirma som själv körde cross tyckte nog att han hittat en själsfrände när han såg min ansökan.

Folk söker oftast personal som dom kan identifiera sig själva med.

Jo, visst, men folk som kan identifiera sig med MC åkning utläser det av att man skriver att man har A kort
(det är väl inte så många som fick A på köpet som söker jobb längre, dom söker väl mest trevliga äldreboenden?)

Så mer än så behöver man kanske inte nämna om det är ett jobb där MC körning inte ingår i arbetsuppgifterna?

Men som sagt, alla skriver så utförligt dom vill.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard