Södra Länken

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Igår var Södra Länken öppen för allmänheten att promenera och åka buss i. Det kan låta ganska trist att promenera i en biltunnel. Men det var faktiskt en uppelvelse! Öppnar för trafik nästa söndag.
 

Bifogat

  • sodralanken5.jpg
    sodralanken5.jpg
    111.9 KB · Visningar: 220
  • sodralanken6.jpg
    sodralanken6.jpg
    126.1 KB · Visningar: 144
  • sodralanken7.jpg
    sodralanken7.jpg
    122.8 KB · Visningar: 151
Jag ska ner och provåka direkt och se om det är nån schysst akustik där... :yoparty
 
Vilken ljud-repa man kan dra då, söderledstunneln - upp till globen och vända - ner på södralänken - vända vid årsta och tillbaka. :)
 
Nyteknik skrev:
Igår var Södra Länken öppen för allmänheten att promenera och åka buss i. Det kan låta ganska trist att promenera i en biltunnel. Men det var faktiskt en uppelvelse! Öppnar för trafik nästa söndag.


Jag var där och sprang idag. Och det var en upplevelse jag sen ska glömma.
Jag startar i ett temop som skulle ta mig imål på runt 50min (sträckan skulle vara drygt 10km) men det hela slutar med att jag blir omsprungen av feta tanter med gåstavar.
Nu ska jag bli Mr Fittness.

Men tunneln var ganska smal, med stora lastbilar så kommer det vara trångt att köra där tror jag. Sen var det faktiskt ganska dålig sikt, ständiga svängar och höjdskillnader gjorde att man inte såg så långt frammåt.
Se fanns det en hel del fartkameror inne i tunneln, nått att tänka på kanske.
 
Victor skrev:
Sen fanns det en hel del fartkameror inne i tunneln, nått att tänka på kanske.

...kanske vinkla om reg plåten. Om det är vanliga fartkameror så brukar ju mer än hälften vara tomma lådor. Får bli ett par lugna repor först så man lär sig hitta...
 
TwinSucker skrev:
...kanske vinkla om reg plåten. Om det är vanliga fartkameror så brukar ju mer än hälften vara tomma lådor. Får bli ett par lugna repor först så man lär sig hitta...
Har du registreringsskylt fram? :va
 
Jag hoppas det är MÅNGA som kör i tunneln på söndag (24/10).
Ska nämligen jobba som OV där på invigningen, och det kan bli långtråkigt. Så kom igen nu. Det är en söndag och kanske sista åkningen för säsongen.
 
valmers skrev:
Har du registreringsskylt fram? :va

Ja, jag har den isydd i skinnstället juh...skulle jag inte ha det :va men det skulle ju kunna va if dom filmar bakifrån oxå :näsblod
 
det har ju gått att köra i tunneln ett bra tag redan...
förra förra hösten var det ju bara att köra rakt in på vissa ställen kl 2 på natten..
så hjulats har det redan gjorts där inne...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top