Södertäljefolk som vill köra!!

Det var jag som gick omkull 0702

mc-coy skrev:
Jepp, det stämmer. Jag tänker inte avslöja vem den skyldige är, han får berätta det själv. Tänkte bara berätta att med tanke omständigheterna mår han hyfsat. Han och hojen kanade in i ett vägräcke. :crash
Resultat: Ett brutet ben & frakturer i foten. :bow
+ en superkvaddad hoj.
Kommer hem från sjukan denna vecka. Han lär ha rätt mycke tid att surfa runt på SH nuförtiden. :fakta

Halloj
Det var jag som gick omkull på gammla Järna vägen förra veckan..... :död

Precis som mc-coy skriver så hade jag änglavakt som överhuvudtaget lever idag. Gick in i "döds kurvan, Schmetarkurvan eller den super roliga kurvan" kärt barn har många namn. Mot P-hagen hastigheten lagom, men ändå för snabt. Det släpte både bak o fram samtidigt. Sedan låg jag o kramades med vägstaketet, Jäv.. vad ont det gjorde / gör, smärta är ett nytt begrepp för mig nu. Nu blir det inget mer åkande för mig på ett tag. Kommer att ha min "hoffman" ställning i ca tre månader till. Sedan är jag hojlös just nu.. Ska väl försöka sälja delarna. o på så sätt få i hopp till en grund plåt på en ny mc. Så är det ngn som vill ha lite delar till R1-00 maila så skickar jag bilder på hojen. :). Men måste tacka för dom fina turer vi har haft tidigare i år :tummenupp. Ha det gott bästa vänner...........

skog skrev:
Halloj

Jäklarns! Tur att det gick så bra som det gick!
Den kurvan är dödlig...

Bara sopor av hojen eller?? Å ingen helförsäkring låter det som??

Krya på dig å trösta dig med att det inte är det bästa hojvädret direkt... :mad:

skog skrev:
Halloj

QUOTE]

Shit mannen. Fan kunde gått mycket värre där, om man ska se det från den ljusa sidan.

Krya på dig o hoppas du får ihop lite deg till en ny räcer. Tack för dom få gånger vi hann åka ihop iaf, det lär bli fler i framtiden :tummenupp

H/ ett gammalt spirorör

skog skrev:
Halloj
QUOTE]

Så j-vla tråkigt! :( anade att det var du...
Är riktigt glad att det inte blev värre än det blev ändå...
Krya på dig nu, så du blir fit for fight igen så får vi ta några turer nästa säsong istället.

/Zandra

skog skrev:
Halloj

Precis som mc-coy skriver så hade jag änglavakt som överhuvudtaget lever idag. Gick in i "döds kurvan, Schmetarkurvan eller den super roliga kurvan" kärt barn har många namn. Mot P-hagen hastigheten lagom, men ändå för snabt. Det släpte både bak o fram samtidigt. Sedan låg jag o kramades med vägstaketet, Jäv.. vad ont det gjorde / gör, smärta är ett nytt begrepp för mig nu. Nu blir det inget mer åkande för mig på ett tag. Kommer att ha min "hoffman" ställning i ca tre månader till. Sedan är jag hojlös just nu.. Ska väl försöka sälja delarna. o på så sätt få i hopp till en grund plåt på en ny mc. Så är det ngn som vill ha lite delar till R1-00 maila så skickar jag bilder på hojen. :). Men måste tacka för dom fina turer vi har haft tidigare i år :tummenupp. Ha det gott bästa vänner...........

Som jag sa när vi talade i telefon. Fan vad jag lider med dig. Iaf kul att lära känna dig och jäkligt kul att vara i sälskap med efter vägarna. Vi kommer klart att ha en plats ledig till dig i leden när du är mogen för det.
Krya på dig grabben och hälsa sanna

Svista 14/7

RR rapport från Svista
Svampe lurade ner mig dit för lite kvällsåknint. Och vilken åkning det blev :yoparty
Första gången för mig på den banan så jag hoppade med i mellangruppen.
Det började med att under vår anmälning så kom det en rejäl regnskur. Suck... fan så typiskt. Dock så när det vart dags för körning så hade det nästan slutat regna. Åkte runt och bekantade mig med banan. Den kändes bra. Inga större svårigheter egentligen.
Regnet slutade och inför pass 2 så började det torka upp. Första knäskrapet kom :rofl Fortsatte sedan och smetade vidare. Kul var det. Upptäckte ganska snart att jag valt fel grupp...
Så frustrerande att bara få köra om på rakorna... Allra hest med tanke på att det var instruktören, vilken man inte får köra om, som bestämde tempot.

:) Kanondag iaf och jag är mycket nöjd. Nästa åkning där blir iaf i snabba gruppen. Så man slipper bromsklossar i kurvorna :7peta

Hoppas fler vill hänga på nästa gång.

Halloj!!

Är det någon/några som skall ut o åka idag torsdag???
Har inte åkt på två veckor, kan ju bli knäpp för mindre :ätapiller

Har lite o fixa nu på morgonen, ska försöka komma iväg ca 12:00.

FreddeH skrev:
Bara sopor av hojen eller?? Å ingen helförsäkring låter det som??

Hel, näe det hade blivit dyrt.... Men detta blir dyrare i o för sig. Men å andran hade jag inte räknat med att gå omkull så där. :( Men just nu spelar det mindre roll, om jag hade haft hel eller inte. Är bara glad att jag sitter här o skriver. Ska ha en dialog med väg verket efter semstern o höra om man inte kan få ersättning av dom pga rullgrus :) O yepp det är bara sopor kvar. Men allting går ju att laga om man vill. Hade dubbel plast o tank. Motorn, låda framgaffel osv är helt. det som har gått är ramen o hela kitet bak... Inkl fälg bak....
//Skog

skog skrev:
Hel, näe det hade blivit dyrt.... Men detta blir dyrare i o för sig. Men å andran hade jag inte räknat med att gå omkull så där. :( Men just nu spelar det mindre roll, om jag hade haft hel eller inte. Är bara glad att jag sitter här o skriver. Ska ha en dialog med väg verket efter semstern o höra om man inte kan få ersättning av dom pga rullgrus :) O yepp det är bara sopor kvar. Men allting går ju att laga om man vill. Hade dubbel plast o tank. Motorn, låda framgaffel osv är helt. det som har gått är ramen o hela kitet bak... Inkl fälg bak....
//Skog

Så surt att nyare hojar ska va så äckligt dyra att försäkra... därför jag åker FZR... Fick förs. brevet för kommande år häromdagen. De hade SÄNKT premien från 4 900 till 3 800!!! :banana :banana Hel/hel då alltså! :yoparty

Du hade tur i oturen... var en kompis som gick omkull där 95-96... det var det sista han gjorde...

Lycka till med Vägverket! Tror dock inte att de hjälper till nåt... de säger nog bara att du skulle anpassat hastigheten...

Hmm... en ny ram och bakdel låter inte gratis... hoppas du kan hitta en hoj som är frontad då! :confused:
Borde ju gå att bygga en av två... Då har du vintern räddad i alla fall! :hihi

Åka idag söndag...

Någon som känner för att härja lite med mig idag?
Nån rolig sväng eller så..

Ska åka ut en sväng med damen så hon får övningsköra lite vid jetmacken vid södra...
Om nån ska ut kan ni väll ringa eller smsa 0705-686206

Söndagstur med zandra

Tjo jaha det blev en trevlig tur med fart och fläkt.
Vi for till Torö och fikade sen hem via rosehill, och fikade. Sen via Mörkö och hem.. och fikade :)
Mycket fikande... men trevligt var det.
Tog bilder på en "söööt" minifärja samt en bild på en glatt kaffesugen "sööt" dam. Bilderna tagna av en SÖÖÖÖT dam

Bifogat

• 001.jpg
    001.jpg
    76.6 KB · Visningar: 89
  • 002.jpg
    002.jpg
    92.5 KB · Visningar: 136
SENSEI skrev:
Tjo jaha det blev en trevlig tur med fart och fläkt.
Vi for till Torö och fikade sen hem via rosehill, och fikade. Sen via Mörkö och hem.. och fikade :)
Mycket fikande... men trevligt var det.
Tog bilder på en "söööt" minifärja samt en bild på en glatt kaffesugen "sööt" dam. Bilderna tagna av en SÖÖÖÖT dam

Äh men va f-n! :rolleyes:
Kunde väl sagt till att bilderna skulle ut till allmän beskådan!?!?!?
Hade man ju haft chans att "styla" till sig lite :tungan
Tror jag ska ta med kameran nästa gång....

Men nice sällskap o kul hojåkning var det!

ZandrA skrev:
Äh men va f-n! :rolleyes:
Kunde väl sagt till att bilderna skulle ut till allmän beskådan!?!?!?
Hade man ju haft chans att "styla" till sig lite :tungan
Tror jag ska ta med kameran nästa gång....

Men nice sällskap o kul hojåkning var det!

Det var ju inte meningen från början.. :rolleyes:
..fast jag antar att han ville skryta om att han var ute med två babes.. :tuttar :tuttar

(för de två killar som var med är ju inte lika intressanta.. :tungan Men vi tackar för ert sällskap också! Alltid trevligt att vara flera och att träffa nya människor)

För kul var det! :)

Last edited:
Har det helt slutats att köra hoj i Södertälje? :confused: Nu när jag äntligen har hoj igen... :4skrika

Yasha skrev:
Har det helt slutats att köra hoj i Södertälje? :confused: Nu när jag äntligen har hoj igen... :4skrika
Nejdå vi åker...
Dock så har vi blivit några färre pga olyckliga omständigheter...
Kommer att åka in mot sthlm imorgon kväll (onsdag) typ vid 18 tiden.. någon som är på då. Vi kan väll ta någon kul väg. Typ nynäshamn eller så. Sen in mot sthlm och titta lite...

@SENSEI: Jag kan tänka mig att hänga på, även om jag inte är någon vän av Sthlm på onsdagskvällar just... duger det med snigelfart?!? :rolleyes:
Olyckliga omständigheter tycker vi inte om... :mad:

@Heli: Vädret har varit alldeles utmärkt idag faktiskt!!! :4skrika Och semestern är väl till för att köra hoj, eller?!? :confused:

:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...