Södertälje sjukhus - parkera vart?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jag ska vara taxi och moraliskt stöd, destinationen är Södertälje sjukhus.

Vart parkerar man lämpligast? Jag tvivlar på att sjukhus parkeringen har många lediga platser när jag kommer dit så en plan B och en plan C är välkommna. Personligen har jag ingen anning för jag hittar inte så bra i Södertälje :död

Så nära som möjligt vore ju trevligt. Personen ifråga kommer kunna gå från sjukan utan problem så en liten promenad är inget hinder.

Så vart ska jag rikta GPS:en på?

Kan genast varna dig för brist på P-platser! Var där i veckan och de håller på att gräva upp den stora parkeringen som fanns precis bredvid förut. Så nu åker alla runt i området och förtvivlat slåss om nån enstaka plats.
Tycker du ska skjutsa din bekanta fram till stora entrén och sen åka iväg och parkera. Åk runt i området, du kan ha tur. Men annars skulle jag testa Grusåsen, på andra sidan stora korsningen. Alt parkeringen ovanför skolan som ligger på andra sidan vägen från sjukan. Kanske lite knepigt att hitta dit om du inte är van att snurra i S-tälje, men du ser parkeringen när du kör norrut från stora korsningen.
Du riskerar att få parkera några hundra meter bort, så ta på dig promenadskor.
Lycka till! :)

Kan genast varna dig för brist på P-platser!

Underbart!

Ge mig gärna addreser till de andra förslagen du hade så jag kan peka GPS:en på något. Stora korsningen och grusåsen säger mig inte mycket för jag är ingen inföding.

Att gå någon km eller två ser jag inte som nå bekymer. Så länge jag inte behöver åka kommunaltraffik dit så är jag världens lyckligaste kille.

Du kan parkera i husområdena bakom sjukhuset, men inte på fel ställe =) Annars som sagt dåligt med parkering. Men tror att du kan hitta plats på den lilla parkering som finns vid en "ale" efter stora entren på höger sida.

Jag tror att man blir hänvisad till parkering vid Gamla Telgegymnasiet,alltså den parkeringen som ligger emot Stockholmsvägen.

Tack för alla tips. Ska se om jag kan hitta nån bra addres att peka GPS:en på nu när jag har får lite info om i vilka områden man ska leta upp.

De blir upp tidigt i morgon så man har tiden på sin sida.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park