södertälje racing igår!

Hulken_1 skrev:
Kul att träffa lite sporthojsfolk i Gokarthallen.
Alltid gott att snacka hoj.
Träffade oFFkeFF och Albertsson iaf.

Jaha! Så nu räknas man inte längre, då?!? :confused:

/ Vera :D

johanp skrev:
en standard moppe i dag har 8-10hk i motorn orginal och väger dryga 80kg. plockar man av elsystem, byter rör, trimmar motorn lite basic och smäller på slicks så ka man ju komma ner runt 70kg och närmare 15hk utan att lägga speciellt mycket pengar ju..... vad har en "riktig" mopperacer för prestanda egentligen? (brukar ju vara ombyggda mt5or från 80talet ju....) betänk även att bromsar och chassi är klart överlägsna(räcker knappt med överlägsna..) på en nyare moppe

En fullkittad och tung racer ligger väl runt 70kg. Det finns lättare maskiner, men de är _dyra_ att bygga. 50cc-klasserna (som i t.ex. Holland) plockar ut 20hk ungefär. De svenska 70-80cc får ut mer (minns ej exakta siffor, men säg 25hk som en fullt möjlig siffra). Kanske det dyker upp riktiga racers vartefter i handeln och inte bara vanliga EU-moppar med landsvägsstuk. Fast då kan man undra vad priset hamnar på ?

Det läckraste jag sett, var en maskin byggd av tekniker från WP som designat sina egna USD-gafflar och körde med Brembo goldline-bromsar och egenhändigt byggd topp m.m. Gick otroligt bra.

Yasha skrev:
Jaha! Så nu räknas man inte längre, då?!? :confused:

/ Vera :D

Yasha (hur kunde jag glömma att nämna dig) vi pratade ju om vibrerande enstånkare.
Snart kommer du få en egen maskin (kan tro att du längtar).
Jag mkt avis :)

Hulken_1 skrev:
Yasha (hur kunde jag glömma att nämna dig) vi pratade ju om vibrerande enstånkare.
Snart kommer du få en egen maskin (kan tro att du längtar).
Jag mkt avis :)

*fnys* Ja, inte vet jag hur du kan glömma en så'n som jag?!? :crash

Hur som helst, så är du förlåten! Och jag FÖRSTÅR att du är avundsjuk, för du har ju provkört en Busaberg! :D

Vibrationer från enstånkor, är nå't som vi tjejer (enligt ett "uråldrigt" uttalande från Ebbe) inte kan motstå! :p

Det såg rätt roligt ut som sagt, såg inte precis när han bromsade omkull sig, men kom i snabbhögern, såg honom komma flygande som stålmannen, sen såg det lite obehagligt ut, eftersom han tumlade runt på/under hojen lite knepigt, men han slog sig ju inte ändå.

Tränar han så kanske!!!

Motard kanske endå är något för honom, med tanke på hans framfart på jonne.
:tummenupp

Filmsnutt

Ber om överseende med den kassa kvaliteten och pissiga redigeringen.
Hade haft DV kameran i 2dagar och var väl inne på andra timmen i redigeringsprogrammet. :bow :bow :bow

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa