Södertälje eller Göteborg?

Har pluggat Interaktion & Design och inriktat mig emot produktutveckling och programmering.

Ok, det ena är ett konsultjobb inom lönsamhet där du ska förstå industriprocesser och sedan programmera företagets egenutveclade programvara.

Det andra är automation inom läkemedelsindustrin

Samt finns det jobb inom kvalitetssäkring också. Dock verkar du inte vara inriktad på det :)

Hör av dig via pm om du vill veta mer.

Jag skulle LÄTT välja Göteborg.. Nu kommer iofs min sambo därifrån så jag är väl färgad av det, men Göteborg känns som en riktigt trevlig stad faktiskt.
Däremot tänker jag inte stämma in i att det är trevligare folk där än någon annanstans för det tycker jag inte.
Skulle vi röra på oss från Sundsvallsområdet så vore det definitivt till Ggb.

vad finns det falkenberg som lockar dig eftersom du nämner det, ios så har vi jävligt fina kurviga landsbyggdsvägar att rasta hojen på, vi har ju även falkenbergsbanan sen självklart har vi sveriges bästa torggrillsMOS:tungan nått mer

Banan såklart´:)

Göteborg är en grym stad! Trevligt folk, fina flickor men tråkigt väder. Har aldrig varit med om mer moln/regn än här.

Från en utflyttad Ume-bo till en annan så kom hit för faen. Göteborgare & Norrläningar funkar fint :tummenupp

Göteborg är en grym stad! Trevligt folk, fina flickor men tråkigt väder. Har aldrig varit med om mer moln/regn än här.

Från en utflyttad Ume-bo till en annan så kom hit för faen. Göteborgare & Norrläningar funkar fint :tummenupp
Kommer ursprungligen ändå från KIRUNA, så det blir ju en bit söderut därifrån :D

Har bott i Göteborg och den staden är helt ok förutom skitvädret på vintern.
Kuststäder är blåsiga, kalla och saltluften gör det råkallt på vintern. På sommaren är det gööörmmyyysigt där.

Varför inte Nykvarn som ligger på bekvämt pendlingsavstånd till Södertälje?

Södertälje har oförtjänt dåligt rykte. Visst fan kan man bo där.
Fast det gäller förståss att man inte är nazze, för då får man klåda.

Vart i Gbg ska man bo då? Man vill ju inte bo där vart hojen med 100% säkerhet blir stulen och man får stryk om man går ut efter mörkret faller... Man vill inte heller ha 15k i hyra för 20kvm :gnissla

Vart ska man söka bostad? Registrera sig i bostadskö etc...?

...sen självklart har vi sveriges bästa torggrillsMOS:tungan nått mer

Hörru, vi har Ove´s Gatukök :fakta

Vart i Gbg ska man bo då? Man vill ju inte bo där vart hojen med 100% säkerhet blir stulen och man får stryk om man går ut efter mörkret faller... Man vill inte heller ha 15k i hyra för 20kvm :gnissla

Hitta bostad är inte det lättaste om man inte kan tänka sig hosta upp en jeffla massa stålar eller bo hur som helst vart som helst.
Bergsjön, angered, hammarkullen är väl inte tip-top-områderna iaf...

Blir det automatiskt en förort bara för att det är invandrartätt. Vad är då Malmö?? en förort?

Japp! Till Köpenhamn.

Jag har bott i Göteborg i några år, och är i Södertälje ett par gånger om året i jobbet. Nu har jag ju mest sett industriområden och Scandichotell, men det lilla jag sett av Södertälje känns inte som någonting speciellt. Å andra sidan är la inte Göteborg så märkvärdigt heller, men jag trivs rätt bra. Lagom långt till 08-orna :D

Spelar väl mindre badmössa var man bor bara det inte är tjöping eller vingåker (G Persson town).

Kan tänka mig det :gnissla

Har registrerat mig i bostadskö där nu iaf. Är hyresrätt nått att tänka på eller är det köpa som gäller?

Har du planerat att stanna ett tag så tycker jag absolut att du skall köpa dig en bostadsrätt.

Jag rekommenderar Hisings-Kärra. ca 1-1,5 mil norr om centrala Göteborg.
Ligger vid E6an lätt och snabbt att ta sig till centrum.
Kärra har allt man kan begära av en mindre förort.
Nära till natur, sporthallar, simhall, ett centrum med lite av varje.

Även nära (3-5min med bil) till Bäckebol med ett större köpcentrum.
Coop, Ikea, clahs olsson, Elgiganten, Bauhaus mm.

Den största fördelen med Kärra är att det bara finns villor, radhus, och bostadsrättslägenheter.
Alltså inga hyres, vilket gör det betydligt trevligare att bo där.

Säg att du vill ha en tvåa, dom kostar ca 6-700 tusen och ca 3500 i avgift.
I det ingår ofta el, kabeltv, parkeringsplats mm. skulle tro att samtliga lägenheter i Kärra har snabbt och billigt bredband.

Kolla Hemnet, sök Västra götaland, Göteborg/Hisingen, och Kärra i sökordet.

/Dan

Spelar ingen roll vart du har hojen. Vill någon sno den så gör dom det. Oavsett om den står i säkraste delen av stan.

Om du bor i "skiten" som jag gör just nu, och lär känna folket där. De som stjäl o skit.. så står hojen nästan säkrare där än i de fina områdena.

Men gör som jag, kör utan skylt så att folk inte kan se vart hojen finns så blir det ett bekymmer mindre :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg