Södertälje 8/1

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Tänkte köra :) till helgen,vilka kommer? Hoppas på ännu en kul kväll. :hihi Hoppas få ihop mod.stnd. hojen för provkörning :banana
Har skruvat ca.500 skruv så snart blir det isracing också :squid
Ses på söndag då.

MVH.
Nisse och Danne

nizze69 skrev:
Tänkte köra :) till helgen,vilka kommer? Hoppas på ännu en kul kväll. :hihi Hoppas få ihop mod.stnd. hojen för provkörning :banana
Har skruvat ca.500 skruv så snart blir det isracing också :squid
Ses på söndag då.

MVH.
Nisse och Danne

Själv ska jag försöka komma den 22, och då blir det racing för min del :)

Försöker få ihop min mini till dess :D
Knackade isär motorn för att byta ramlager.. Tur var ju det.. ena lagret var snustort. Verkar som om damm från kopplingen kommit in genom packboxen och kleggat igen lagret..

Sen måste jag försöka lite gummi att åka på.. Däcken blev rätt spöade i mellandagarna. :D

tja, vad kostar det att köra och får vem som helst komma? måste man boka in sig eller är det bara ta med hojen och köra?

Så här stod det på maxat-racings hemsida när de drog igång i höstas och det gäller fortfarande förutom tiden.De stänger 20,00 och ingen utomhus körning nu :D
VH
Nisse

Minimoto+kineser+Pitbikes+Supermoto Då kör vi igång vinter-säsongen i Gokart & Äventyrs-Hallen Södertälje , Vi kommer dela in Fast/slowgrupper, Aspenmiljösoppa+Olja är det som gäller, är det torrt så öppnas även utomhusdelen så banan blir 900meter, rekomenderat att ha drevning med er för det. Alla hojjar är välkommna skinnställ eller arm+axel+Rygg-skydd,Hjälm gäller uppsamlingskärl för olja+bensin+vatten gäller körning på egen risk gäller Skrapskydd på fotpinnar för Supermoto gäller Varmt Välkommna i Vinterkylan Crille 08-550188 60 9okt. kl:17-20.30, 150kr.per/Hoj

Stämmer utmärkt. Och soppa går att köpa där, 15kr/l för oblandad Aspen 4T, och 20k/l för 2% Aspen 2T soppa. Se till att tömma tanken hemma innan bara - lättare så.

Michael

Kommer dit med "fixad" motor. Hopas nu bara att kopplingen inte slirar för mycket. :huvet

Fixad motor?! Du menar väl koppling eller?? Jag har med mig starkare fjädrar, det kan vara det som gör att du slirar. Så kopplar vi in varvräknaren och kontrollerar att den lägger an vid rätt varv!

Michael

svampe skrev:
Kommer dit med "fixad" motor. Hopas nu bara att kopplingen inte slirar för mycket. :huvet

mullerhawk skrev:
Fixad motor?! Du menar väl koppling eller?? Jag har med mig starkare fjädrar, det kan vara det som gör att du slirar. Så kopplar vi in varvräknaren och kontrollerar att den lägger an vid rätt varv!

Michael
Kopplingen har fått hårdare fjädrar, röda. Jag har däremot bytt cylle till den som jag har snyggat till kanalerna lite samt en squish på 0,8.
dubbla fotpackningar och en 0,5 topp packning. Får se om det känns någon skillnad.
Tackar för erbjudandet med varvräknaren. :Bugar

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...