Södertälje är en bra stad...

Swedie skrev:
2358797Å med det, jag söker boende utanför Södertälje... tack.

Välkommen till Norrtälje, staden där man efterlyser ägaren till den tappade högerhandsken och hjälper damer över vägen ;)

Brottsligheten stannar vid pensionärer som snattar ett paket koktskinka på ICA.

Å andra sidan, vad fan har vi här? :(

-@ndreas

Swedie skrev:
2359848 Brunnsäng = ghetto.. ser inte kul ut att bo där.
Västergård vet jag inte exakt hur det ser ut.. men kan tänka mig. Ska dock besöka imorgon.

Det enda jag såg som var "vettigt" var Saltskogs dyrare lägenheter. De där poop-bruna med roliga terasser o grejer. En 3a går på 5900... men jag tror jag hellre betalar 500 kr mer där än här för en 2a....

"Ser inte kul ut.." ok, men observera att du valde Saltskog.. där faktiskt olyckan som du refererade till i inledningen av tråden inträffade..:tungan

Swedie skrev:
2358797 NOT!!!

Den här staden är åt helsike. Småsaker sker varje dag. Igår förrgår var det upplopp mellan politiker och motdemonstrander, nu idag hör man om en 14-åring som snott en postbil och kör ihjäl en 16 årig tjej...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,868296,00.html

Å med det, jag söker boende utanför Södertälje... tack.

Är det inte så att Södertälje är rankat sveriges sämsta / mest kriminella stad?

Nepp det är Löddeköpinge.. Du vet, där oddjobb bor :pannkyss

Oddjob skrev:
2359691 Jomen tjena

Löddeköpinge kan nog knappast ens kallas småstad,
men vi har fan 200+ företag

däribland två ica och willys, McDonalds, mAx och snart Burger King.
Shellmacken har öppet dygnet runt ALLA dagar.. jag menar verkligen ALLA.. t om julafton och nyårsafton.

Lund tar max 15 minuter, malmö kanske 20 minuter (till utkanten alltså)

Krogar finns här.

Alla som inte bor i Gävle eller större stad bor inte mitt på en åker
och har 50mil till grannen, kanske dags att ta ut huvet ur arslet och se sig omkring
:pannkyss

Vad är det för snack, jag har kört lödde-lund på 7 min :D

Last edited:
d1ce skrev:
2359892 Välkommen till Norrtälje, staden där man efterlyser ägaren till den tappade högerhandsken och hjälper damer över vägen ;)

Brottsligheten stannar vid pensionärer som snattar ett paket koktskinka på ICA.

Å andra sidan, vad fan har vi här? :(

-@ndreas
Norrtälje är på fel sida av civilisationen... aldrig ovanför Stockholm!

Minimorran skrev:
2359897 "Ser inte kul ut.." ok, men observera att du valde Saltskog.. där faktiskt olyckan som du refererade till i inledningen av tråden inträffade..:tungan
Bra, då kunde jag hunnit ut o spöat upp ungj-veln kanske! :tungan

Nä men jag vet att andra sidan där ghetto-saltskog ligger så är det oerhört kasst. Men där skulle inte röra mig... bara hoppas man inte blir påverkad även i det finare området av skitet o slöddret. Det är ju nära till hovsjö oxå tänker jag... suck. Södertälje alltså. påverkat så oerhört mycket av allt slödder o skräp.

Last edited:
juha01 skrev:
2359073 Håller med.

Det är sällan man känner sig otrygg här, och jag är ändå en lantis. Det är klart, ibland när rör man sig omkring Brunnsbo, Backa, så känns det inte så vidare fint och lugnt, men förutom hisingen så är det kanon!

Varje gång jag är i Sthlm så känns det bara fel.

Fint är Backa inte, men jag känner mig trygg där. Värre när man besöker nordost. Hisingen allt som allt är jävla bra ställe att bo på. Norra Älvstranden skulle jag vilja flytta till faktiskt. Jävla fint ställe.

Jag kollar efter hus i Nykvarn, Taxinge eller Enhörna. Det är någorlunda nära till Södertälje där jag jobbar, sambon jobbar i Sthlm och vill inte ha jättelångt att åka.
Åkers Styckebruk tycker jag ligger alldeles för långt bort, samma sak med Malmköping. Det går bort för vår del.

Jag betalar ungefär samma summa som du gör och jag bor på 68 kvadrat, 2:a på andra våningen. Precis bredvid tågstationen och bredvid en ICA-butik så det är ju väldigt bra på så sätt, ingen lokal pub dit dräggen dras. Östertälje är ett ganska bra ställe att bo på med, så även där kan man kolla på villa men man ska ha koll på vart tågen går (om de hörs) och priserna för de är DYRA här.

Du får flytta ut mot Taxinge, så jag kan få hjälp med hojkortet... :)
Hade förresten en som var inne på jobbet häromdagen (på det jobbet jag nu sagt upp mig ifrån) och handlade och jag tänkte direkt på dig då. Även om jag inte vet efternamnet så.. :tummenupp
Nykvarn eller Taxinge. 15-20 minuter från Södertälje, motorväg från Nykvarn, underbara vidder och mycket vettigt folk.

Swedie skrev:
2359514 Du får gärna tipsa lite i husmarknaden. Om allt går som det ska (jag vet om 1.5 vecka) så kommer jag nästa år antingen köpa hus eller bygga ett eget (troligast) så man letar då efter plats/tomt för sitt boende. Jag är så oerhört trött på mina utgifter jag fått genom att flytta till södertälje. Jag har alla mina saker utspridda över flera olika ställen (4 ställen). Jag betalar typ 7-8k i månaden för en 2:a på 48kv (5300) + övriga parkeringsavgifter för bil (300), släp (750) och hojar (650) + el o sådant. Jag har räknat o jag borde kunna ta ett lån på runt 1.5-2 miljoner och ha samma kostnader jag har idag.. fast då är allt på samma ställe, jag har hus med garage!!, frihet, tystnade, troligen bättre grannar :D (slipper ju iaf pizza/bar-lukten med rök, samt porrbutiken med skummisar, trafiken som gör att man knappt kan ha fönstret öppnet..det dånar ibland).

Jag var runt i 2 timmar nyss och sökte igenom vart jag kan tänka mig bo i södertälje... och det enda stället som jag kan se mig själv bo är Söder... där är det rent och fint och riktigt trevligt, i jämnförelse alltså. Kändes även som Sverige (utan att vi ska dra diskussionen åt fel håll Okej!).

I skrivandets stund hör jag högljudda diskussionen från pizzastället utanför fönstret...

Dock vill jag inte ha knäpptyst heller, då blir man en skum byfåne.

Fixxxer skrev:
2360168 Jag kollar efter hus i Nykvarn, Taxinge eller Enhörna. Det är någorlunda nära till Södertälje där jag jobbar, sambon jobbar i Sthlm och vill inte ha jättelångt att åka.
Åkers Styckebruk tycker jag ligger alldeles för långt bort, samma sak med Malmköping. Det går bort för vår del.

Jag betalar ungefär samma summa som du gör och jag bor på 68 kvadrat, 2:a på andra våningen. Precis bredvid tågstationen och bredvid en ICA-butik så det är ju väldigt bra på så sätt, ingen lokal pub dit dräggen dras. Östertälje är ett ganska bra ställe att bo på med, så även där kan man kolla på villa men man ska ha koll på vart tågen går (om de hörs) och priserna för de är DYRA här.

Du får flytta ut mot Taxinge, så jag kan få hjälp med hojkortet... :)
Hade förresten en som var inne på jobbet häromdagen (på det jobbet jag nu sagt upp mig ifrån) och handlade och jag tänkte direkt på dig då. Även om jag inte vet efternamnet så.. :tummenupp
Nykvarn eller Taxinge. 15-20 minuter från Södertälje, motorväg från Nykvarn, underbara vidder och mycket vettigt folk.

Vart jobbar/jobbade du då? =) blev ju fundersam här...
Ja, nog för man skulle kunna hjälpa i ord... men det är upp till dig att ta kortet. :)

Nykvarn o Taxinge är så långt jag kan sträcka mig åt "fel" håll då jag oxå troligen kommer pendla till Stockholm rätt ofta.

juha01 skrev:
2359073

Varje gång jag är i Sthlm så känns det bara fel.

Bodde inte du på S:t Eriksplan sist? Där blir det väl inte fel på något sätt, det är ju dött... :va

Swedie skrev:
2359910 Norrtälje är på fel sida av civilisationen... aldrig ovanför Stockholm!

Varför föredra söder om stan före norr?

Last edited:
Swedie skrev:
2359848 Brunnsäng = ghetto.. ser inte kul ut att bo där.
Västergård vet jag inte exakt hur det ser ut.. men kan tänka mig. Ska dock besöka imorgon.

Det tog ett tag att klura ut exakt var du bor nu men när du nämnde porrbutiken så hajade jag till och där skulle jag då aldrig vilja bo.:fakta

Brunnsäng liknar väldigt mycket ett ghetto men är faktiskt ganska lugnt.
Västergård är det ungefär samma sak med.
Själv bor jag i Mariekälla och trivs ganska bra men så hyr jag inte av Telgebostäder heller så det är mest gamlingar och barnfamiljer som bor här.
Om du tänker flytta till Saltskog aka. "Lilla Helsinki" så har du ett riktigt ghetto-centrum där men du väljer själv.

Funderar själv på att kolla efter lya i Pershagen men det lär ju ta ett tag innan man får nåt där ute :(

..o alla Motardfukkon som åker och brappar fram o tillbaka i 190 på Nygatan..TJACKA LJUDDÄMPARE!!!!

Laphroaig skrev:
Funderar själv på att kolla efter lya i Pershagen men det lär ju ta ett tag innan man får nåt där ute :(

Fortsätt kolla så ja vet när ja ska säga upp min lya :yoparty

Laphroaig skrev:
2360421 Det tog ett tag att klura ut exakt var du bor nu men när du nämnde porrbutiken så hajade jag till och där skulle jag då aldrig vilja bo.:fakta

Brunnsäng liknar väldigt mycket ett ghetto men är faktiskt ganska lugnt.
Västergård är det ungefär samma sak med.
Själv bor jag i Mariekälla och trivs ganska bra men så hyr jag inte av Telgebostäder heller så det är mest gamlingar och barnfamiljer som bor här.
Om du tänker flytta till Saltskog aka. "Lilla Helsinki" så har du ett riktigt ghetto-centrum där men du väljer själv.

Var förbi Saltskog ikväll o helsike heller att jag bor där. Fick inte rätt vibbar. Till det yttre ser det bra ut... men väl på plats spridde sig fel känslor i kroppen.

Rosenlund och Grusåsen är de enda ställen jag kan acceptera verkar det som.

Ack! Ingen här som bara kan fixa hus och eller tomt ? :D

Mrs. Laphroaig skrev:
2360455 Fortsätt kolla så ja vet när ja ska säga upp min lya :yoparty
Eh wtf! Var bor du? Finns det lägenheter där ute? Är det OK ställe? Kört förbi några gånger o mest sett centrumet med pizzahaket... verkar sådär från första anblick.

Det vi iaf söker är troligen en 3a... vi behöver ett rum till. 2:a är bara för litet.

Last edited:
Swedie skrev:
2359514

I skrivandets stund hör jag högljudda diskussionen från pizzastället utanför fönstret...

:rofl :rofl

Sorry...(torkar tårar)... kul skrivet....

Alltså, du kollade liksom inte upp med någon nollåtta om hur det kunde vara att bo i Södertälje innan du flyttade dit...känns som att rätt många hade kunna informera om det du beskriver.

Du med alla hojar och prylar ska bo i villa alt. radhus i förort med garage. Det är det ända rätta. Kan tipsa om många bra ställen att bo i Stockholm men inga som är billiga. Kan du dock tänka dig att låna upp till 2 milj kr så finns det ju lite att välja på. Blir nog en bit ut dock om du siktar på hus. Jag hade dock siktat på norrort. Kanske Väsby.

/Olzki

Jag bor nästan vid pizzahaket (Mimmo's) som av många rankas som den bästa pizzerian i staden.
Finns både hyresrätter och bostadsrätter i det området...Man ska visst passa sig för Parkgatan för där är det visst en hel del bilinbrott men det kanske beror på alla buskar och att det är ett lugnt område annars.

Edit: Ska du ha hus så kolla mot Viksberg som ligger en bit förbi Brunnsäng ut i skogen.
Nära till stan och till badplatser, golfbanor samt att det är lite ute i buschen :tummenupp

Swedie skrev:
Eh wtf! Var bor du? Finns det lägenheter där ute? Är det OK ställe? Kört förbi några gånger o mest sett centrumet med pizzahaket... verkar sådär från första anblick.

Det vi iaf söker är troligen en 3a... vi behöver ett rum till. 2:a är bara för litet.

Nej men lille vän jag bor 20 mil ifrån Södertälje och tar du över min lya så hamnar du på 37 kvadrat, visserligen för 2624 kr men du får liiite långt till jobbet :)
Min älskling (Laphroaig) bor i Södertälje och det är tänkt att vi ska flytta ihop.

Olzki skrev:
2360470 :rofl :rofl

Sorry...(torkar tårar)... kul skrivet....

Alltså, du kollade liksom inte upp med någon nollåtta om hur det kunde vara att bo i Södertälje innan du flyttade dit...känns som att rätt många hade kunna informera om det du beskriver.

Du med alla hojar och prylar ska bo i villa alt. radhus i förort med garage. Det är det ända rätta. Kan tipsa om många bra ställen att bo i Stockholm men inga som är billiga. Kan du dock tänka dig att låna upp till 2 milj kr så finns det ju lite att välja på. Blir nog en bit ut dock om du siktar på hus. Jag hade dock siktat på norrort. Kanske Väsby.

/Olzki

:)

Jadu, min första R1a blev snodd hit till Södertälje... så nog visste jag vad jag gav mig in på. Många olika faktorer har fått mig att INTE gilla det stället jag bor på nu. Men kan tänka mig bo på andra ställen i staden.

Jo tack! Bra du delar min åsikt. jag har för mycket skit o prylar o fantasier och hobbys och viljor för att bo i en lägenhet i "centrum".

Jag bor inte norr om stockholm. För långt till de ställen jag tar mig till, vilket oftast är Eskilstuna och sen söderut / västerut. Endast trafiken genom Stockholm för att ta sig vidare = för mycket.. nej nej nej...

Salem är det längsta jag kan sträcka mig MOT stockholmshållet.
Nykvarn / Taxinge det andra hållet.

Laphroaig skrev:
2360474 Jag bor nästan vid pizzahaket (Mimmo's) som av många rankas som den bästa pizzerian i staden.
Finns både hyresrätter och bostadsrätter i det området...Man ska visst passa sig för Parkgatan för där är det visst en hel del bilinbrott men det kanske beror på alla buskar och att det är ett lugnt område annars.

Edit: Ska du ha hus så kolla mot Viksberg som ligger en bit förbi Brunnsäng ut i skogen.
Nära till stan och till badplatser, golfbanor samt att det är lite ute i buschen :tummenupp
Japp, därute har vi varit. Dock blir det lite för mycket på vischan när man väl är där... fakk. jag är då petig. Men hittar jag mitt drömställe så får jag nog ta och betala för det oxå...

Ivil skrev:
2360507 E inte Bodastigen ett ganska lugnt område?
Ligger nog lite för nära Saltskog och Hovsjö... blir ju lätt infekterat / påverkat. Eller har jag fel.. hmm. Ser att det ligger nära Mariekälla som sägs vara "REKO"... men inte mer.

Last edited:
Ivil skrev:
2360507 E inte Bodastigen ett ganska lugnt område?

Njaa...En väldigt stor halt moppefukkon :kulspruta

Swedie skrev:
2360510 Japp, därute har vi varit. Dock blir det lite för mycket på vischan när man väl är där... fakk. jag är då petig. Men hittar jag mitt drömställe så får jag nog ta och betala för det oxå...

Ja du är fan petig :D
För några år sen bodde jag i Rosenlund och kan till viss del rekommendera det fast då bodde jag i ett riktigt gammalt hus utan hiss och självklart bodde jag högst upp:näsblod

Mariekälla är hyfsat måste jag säga...Har sett att vissa hyr garage där också och ställer hojarna där :tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...