Söderledstunneln...livsfara! Något slags utblås mitt i tunneln...

vadå e de så starka vindar eller vad e de för nåt?

Vi har en tunnel i Stockholm där dom satt upp fläktar som blåser
bort alla partiklar som man kan tänkas ha fått på sig när man varit
i centrala Stockholm, men fläktarna är för starka så hojåkarna
håller på att blåsa omkull.:D

vadå e de så starka vindar eller vad e de för nåt?

Är ju dessutom just på det stället där det svänger lite höger innan en lång raka så om man har lite högre hastighet så man lutar sig lite extra så vaknar man till iaf när det kommer en rätt kraftig vind som man inte är beredd på mitt i en tunnel...
Lite konstigt tycker jag väl oxå att det är att utblåset måste vara precis i den höjden som det är! Kunde ju varit lite annan "riktning" på utblåset...

men det står ju en dörr öppen där i tunneln....kollade in det i köerna imorse...

Efter samtal och mailkonversation med en person på Vägverket fick jag svar enl nedan från Trafikkontoret som ansvarar för tunneln. Jag har mailat Vägverket och Trafikkontoret en länk till denna sida så dom har kunnat tagit del av vad vi skrivit...

Bra jobbat, trodde en upphästad Godzilla stod och lurpassade på mig när jag passerade senast ...

Kul i alla fall att man kan påverka VV och Trafikkontoret åt det positiva hållet ibland... oftast får dom en massa beskyllningar och påhopp. Sen om man tar en varning om sidvind i tunneln på allvar eller inte är upp till var och en!

:tummenupp

Kul i alla fall att man kan påverka VV och Trafikkontoret åt det positiva hållet ibland... oftast får dom en massa beskyllningar och påhopp. Sen om man tar en varning om sidvind i tunneln på allvar eller inte är upp till var och en!

:tummenupp

Håller med :tummenupp Bra gjort :)

gott jobbat! Jag höll på att skita ner mej när jag åkte förbi där första gången och landade i körfältet till höger :(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT