Söderdrägg

Malmö ligger i skåne. Nuff' said.
Göteborg är väl samma skit som Stockholm. Lika illa eller bra beroende på hur optimistisk man nu är.

Folk utanför Stockholm tror alltid att Stockholmare ser ner på dem.

Två ex.

Är du ute med en Göteborgare och tar en bira i Stockholm så kan jag lova att det inte dröjer länge innan de häver ur sig att på Avenyn är ett gött ställe om man skall ut och dricka bärs.
Och sen fortsätter det, skalldjur och fisk skall man äta i Göteborg, vi är framsidan, bla bla bla.

Malmöbon kommer ganska snabbt säga att i Malmö har vi så nära till kontinenten och Köpenhamn det är där man dricker bira. Vi har en skruvatbostadshus, Zlatan kommer från Malmö, bla bla bla.

Varför hela tiden försöka hävda er gentemot Stockholm?

Det är inte Stockholmaren som är dryg, det är ni andra som har mindervärdeskomplex. :D
Åjo!

Minns en av de första gångerna jag var uppe och söp i Stockholm. Vi halkade
av tassetuben på medborgarplatsen och jag och mina drängavänner tyckte att det var ett utmärkt tillfälle att testa gästfriheten i denna byhålornas framsida. Så vi började samtala på den bredaste Göteborska vi kunde. Det tog fan inte ens tre göteborska sekunder (DVS fem rikssvenska) innan två snorkiga patt-fior med gult hår och träklossar under fötterna vände sig om och vräkte ur sig:
-Fy fan, dra åt helvete, åk hem!

/perris

Åjo!

Minns en av de första gångerna jag var uppe och söp i Stockholm. Vi halkade
av tassetuben på medborgarplatsen och jag och mina drängavänner tyckte att det var ett utmärkt tillfälle att testa gästfriheten i denna byhålornas framsida. Så vi började samtala på den bredaste Göteborska vi kunde. Det tog fan inte ens tre göteborska sekunder (DVS fem rikssvenska) innan två snorkiga patt-fior med gult hår och träklossar under fötterna vände sig om och vräkte ur sig:
-Fy fan, dra åt helvete, åk hem!

/perris

:hihi

Jag tycker stockholmare över lag är trevliga, iaf dom sporthojare jag träffat på. Kan dock tycka att dom inte är fullt så öppna av sig som göteborgare, eller så är det bara jag som är lite udda.

Däremot kan jag inte förstå varför det inte finns någon kebabsås i sthlm, endast tomatsörja alternativt nån vitlöksgegga (har diskuterats i en tråd tidigare). Jag fascineras av det här, hur är det ens möjligt att stockholmarna har missat detta, det finns ju kebabsås att tillgå överallt annars i landet?

Jag förstår inte och tyvärr så dalar Sthlm långt ner på listan just av denna anledningen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT