imaster
Bah
JKay skrev:2480063Du kör ju GPS så du får inte vara mä!![]()
Vafan?? Jag? Hjälpmedel? Det var det värsta jag har hört! Var tror du jag har plats för en ful GPS på min finducce..?

Nej, jag har inte GPS men jag har rätt schysst lokalsinne...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
JKay skrev:2480063Du kör ju GPS så du får inte vara mä!![]()

imaster skrev:2480074Vafan?? Jag? Hjälpmedel? Det var det värsta jag har hört! Var tror du jag har plats för en ful GPS på min finducce..?
Nej, jag har inte GPS men jag har rätt schysst lokalsinne...![]()

imaster skrev:2480074Vafan?? Jag? Hjälpmedel? Det var det värsta jag har hört! Var tror du jag har plats för en ful GPS på min finducce..?
Nej, jag har inte GPS men jag har rätt schysst lokalsinne...![]()
Hö hö hö hö... rundan är hemlig, vi är bara fyra som vet EXAKT var vi ska köra (efteråt brukar vi konstatera att vi trots allt kört olika vägar).BeBe skrev:2480101Missar man starten kan man köra rundan baklänges...![]()
Vill man fuska får man ta kartan innanför jackan...
Maverick_ou812 skrev:2480106Hö hö hö hö... rundan är hemlig, vi är bara fyra som vet EXAKT var vi ska köra (efteråt brukar vi konstatera att vi trots allt kört olika vägar).
Att ha kartan innanför jackan är fusk, KPT ska det vara.![]()
Maverick_ou812 skrev:2480106Att ha kartan innanför jackan är fusk, KPT ska det vara.![]()
Motorrad skrev:2480134Vad är KPT?
Själv ska jag ha med tankväska med SMC:s hojkarta och kamera samt lite att tugga under pauserna.
BeBe skrev:2480156Fick en ducati-karta av en bekant. De har tydligen mindre(!) bra vägar, men kartan var mer detaljerad, så lägg vantarna på en sådan![]()
Skit i mötet, detta blir roligare.....tror inte det blir några färjeöverfarter denna gång...men man vet ju aldrigBeBe skrev:2480117Ahhh... Där av klubbnamnet...![]()
Ja så kan man ju göra om man vill hålla de hemligt, samtidigt ger de lite spänning åt körningen![]()
Har ett tämligen tråkigt möte på morgonen som sätter järnpinne i framhjulet...![]()

Motorrad skrev:2480134Vad är KPT?
Motorrad skrev:2480174Ska söka efter en sådan.
Synd att det inte finns en riktig hojkarta som man kan köpa i butikerna som i Tyskland. Köpte en över Tyskland och Alpländerna. Jättebra och vägar som är bra mc-vägar är markerade.
Oas skrev:2480176Skit i mötet, detta blir roligare.....tror inte det blir några färjeöverfarter denna gång...men man vet ju aldrig
![]()
BeBe skrev:2480180Var i Norge o hade en karta i skala 1:400 000. Lagom detaljerad.![]()
Synd att det inte finns en riktig hojkarta som man kan köpa i butikerna som i Tyskland. Köpte en över Tyskland och Alpländerna. Jättebra och vägar som är bra mc-vägar är markerade.
BeBe skrev:2480180Var i Norge o hade en karta i skala 1:400 000. Lagom detaljerad.
Tjena Oas.... Ja, de skulle jag gärna!
Tack för senast! Som sagt, trevligt i Norge![]()

Mange_H skrev:2480179Passar på att anmäla mig också
102. Mange, Honda
JKay skrev:2480199Gratiskartan "Skånekartan" ? Funkar finfint
PGH skrev:2480039Kommer vi köra på 90-väg öht??? Oavsett kommer jag hålla 150![]()
eller haur jau rräknat feil???Motorrad skrev:2480206Gött!
Nu får ni i Eijslöv allt hålla utkik efter oss när vi kommer in till macken. Läste rykten om att det skulle filmas och när det kommer ca: 10 hojar från Helsingborg så är det bäst att vi kommer med på film
Kanske det men då måste man själv reka upp vägarna för att veta om det är bra eller inte...
RR_06 skrev:2480228Va.... vi skall väl inte köra över rådande hastighetsbegränsning ???
150 kmt finns ju ente'...eller haur jau rräknat feil???
Gällande hastighetsbegränsningar för sporthoj...
50 vänstersida + 50 högersida fortfarande 50 kmt ( gäller även 30 skyltar, går altså ej att dubbla mm)
70 vänstersida + 70 högersida = 140 kmt
70 vänstersida + 70 högersida + passerad 50 skylt = 190 kmt ( gäller raksträckor vid kortare partier(vid längre partier av rakor vid rådande 70 skyltning är det dock upp till föraren att komma ihåg passerade skyltar för ökning av hastighet till lämplig och o/säker fart) )
90 vänster sida + 90 högersida + passerad 70 skylt = 250 kmt
OBS: Gäller ej vid snö samt annan nederbörd av stor dignitet?
110 +110 samt 120 + 120 = Fri fart under omständigheterna att ingen bil kör fortare än du själv ((du bör då skämmas(undantaget Italienska bilar som bör repas vid omkörning))
*Fri fart gäller även bakhjulsåkning vid skyltning över 50, då det anses vara ömöjligt för de förare med hastighetsmätare på främmre hjulet att förutsäga vad deras rådande hastighet är innan framhjulet tar mark.
*Fri fart råder självklart även vid tillfälle där personen i fråga upplever att han (eller hon) upplever sig att ha bråttom...
|
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”
Screenshot Nya BMW F 450... |
|
|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |