Sången om storebror FRA

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Haha, vilken låt, vi har fått en ny Jourhavande medmänniska tjänst http://www.jourhavande-medmanniska.com/ :D :gnissla

"Om du känner dig ledsen, om du vill ha tröst,
ja då finns det alltid nån som hör din röst"

http://www.dnv.se/podcast/podcast_sangenomstorebror.mp3

Regeringens förslag att låta Försvarets Radioanstalt massavlyssna svenska folket hotar att kränka vanliga människors rätt till personlig integritet. För att bilda opinion mot förslaget har Integritetsombudsmannen/Den Nya Välfärden tagit fram "Sången om storebror FRA".

Låten finns på http://www.dnv.se/podcast

Du kan lyssna på den direkt i datorn, ladda ned den till din MP3-spelare om du vill, och sprida den helt fritt - det är meningen. Hjälp oss att bilda opinion:

- Sprid låten till så många som möjligt!

- Vidarebefordra detta email!

- Blogga om låten, länka till den!

- Kontakta radiostationer och be dem spela låten!

Last edited:
Pengar kostar det också, bredbandskunderna får betala för avlyssningen

Avlyssning dyrt för operatörerna, 75 miljoner kronor. Det blir notan för operatörerna om regeringens förslag om nya signalspaningsregler går igenom.

Förslaget granskas nu av lagrådet och en slutgiltig proposition är planerad att lämnas till riksdagen den 8 mars.

http://computersweden.idg.se/2.139/1.93790

Arkiv-X generationen är i upplösningstillstånd.

tag18lq.jpg

Jag kan konstatera att du har rätt, det är en artikel om detta i dagens Fokus. Väldigt intetsägande, men de har fått ställa två rågor till Oldenberg. Han påtalar att SÄPO inte bör lägga sig i den politiska debatten, det håller jag med om.

De har en och annan insikt så det är inte fel om de uttrycker sin syn på saken, inte för att jag vet om det är en form av politik de driver.

Last edited:
De har en och annan insikt så det är inte fel om de uttrycker sin syn på saken, inte för att jag vet om det är en form av politik de driver.

Klart det är politk de bedrivber om de uttalar sig om förslag som samtidigt debatteras politiskt. Det förstår du väl? :)

Jag är inte så politiskt bevandrad :gnissla

Hursomhelst är sverige demokratiskt så jag tycker att det är OK att de säger sin mening.

Jag är inte så politiskt bevandrad :gnissla

Hursomhelst är sverige demokratiskt så jag tycker att det är OK att de säger sin mening.

Natt-tips:
När du svarar på ett inlägg, t.ex. mitt, tryck då på "svara-knappen" vid mitt inlägg och inte på den längst ner på sidan. På så sätt blir det inte bara möjligt för den du svarar att lätt hitta de svar den fått på sina inlägg - det blir också tydligt till vem du skriver och om vad. :)

Haha scysst låt.

Det är ju bara kul att vara buggad.
Det har inträffat ganska stora underättelseskandaler då folk roat sig då dom vetat att dom var avlyssnade.

Skälet till att säpochefen avgick 2003 berodde på en sådan skandal b.la.
På msns namnrad skrevs följande in när folk kände att det var dags skratta.
"U lyssna på Björn Rosentröms -LURAD"
Hela jävla skiten rasade ner - folk hoppade från fönster på säpohögkvarteret stup i kvarten.

Men va fan... - man får ju faktiskt prata om vad som helst.

Det bästa var när killarna snacka mycke bögsnack - då försökte säpo infiltrera kompisgänget me fikusagenter för att få reda på vad det var för meddelanden som dom gömde i blomkrukorna på paradisäppelvägen.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul