Sån borde man skaffa

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=30471

Har man en sån är det bara vässa spikarna i slagträet och vänta, Måste skaffa en sån, borde det inte vara olagligt med ett sådant larm :confused:

Tänk vilken hämd man skulle kunna arrangera med en sån, :cdevil misshandelAB

Hade det inte låtit något så hade det ju varit utmärkt,
om det tjuter så plockar dom bort larmet och då kan du ju glömma
att hitta hojen via friendfinder.

Oddjob skrev:
Hade det inte låtit något så hade det ju varit utmärkt,
om det tjuter så plockar dom bort larmet och då kan du ju glömma
att hitta hojen via friendfinder.

Jaha, koppla ur sirenen då om du är skraj för det?

Chii skrev:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=30471

Har man en sån är det bara vässa spikarna i slagträet och vänta, Måste skaffa en sån, borde det inte vara olagligt med ett sådant larm :confused:

Tänk vilken hämd man skulle kunna arrangera med en sån, :cdevil misshandelAB

Det finns ett stort bolag som sysslar enbart med sådana här larm över hela norden, där de dessutom har tillgång till helikopter/flyg vid sök efter deras kunders dyrbara älsklingar. Tillämpas bäst på dyra bilar och båtar då priset är hyffsat högt men älskar man sin hoj så....

Oddjob skrev:
Tack, men jag är inte korkad, spydigheten kan stanna hemma.
Jag orkade bara inte skriva så mycket, har lite huvudvärk.
Ordet du sökte va nog mensvärk

Dee_cati skrev:
Det finns ett stort bolag som sysslar enbart med sådana här larm över hela norden, där de dessutom har tillgång till helikopter/flyg vid sök efter deras kunders dyrbara älsklingar. Tillämpas bäst på dyra bilar och båtar då priset är hyffsat högt men älskar man sin hoj så....

Kanske ett gruppköp!?... om många går ihop kan vi köpa åtminstånde en sådan.
Sen så behöver vi en frivillig mcägare där vi kan installera det på och efter det så hitta vi något lämpligt ställe att placera ut hojen på!

Sedan är det bara att invänta tjuven så att han kan få sitt livs största kokt stryk!! :gnissla

Chii skrev:
uppmuntrar egenmäktigt förfarande

Vart uppmuntrar du det? Det är ju inte så att hojen blir mer attraktiv för tjuven när du har detta larm på den. Om du däremo skulle placera hojen lite dumt i tex södertälje för att få den stulen, då är det en annan femma. Men då det är polisen som tar hand om det isåfall så är det ju ok, du får ljuga för dem och förneka allt du vet. Bara så du vet :D

Dee_cati skrev:
Vart uppmuntrar du det? Det är ju inte så att hojen blir mer attraktiv för tjuven när du har detta larm på den. Om du däremo skulle placera hojen lite dumt i tex södertälje för att få den stulen, då är det en annan femma. Men då det är polisen som tar hand om det isåfall så är det ju ok, du får ljuga för dem och förneka allt du vet. Bara så du vet :D
Egenmäktigt förfarande är när du letar upp hojen och tar hem den själv
EFTER att den har blivit stulen.

Oddjob skrev:
visst om dom har köpekontrakt,annars e det bara o hämta va ska dom göra anmäla dig för stöld???har gjort detta 2 ggr o inget har hänt

Oddjob skrev:

Koll på läget? Skulle inte tro det... Kan inte stoltsera med 100poäng i juridik men lite har jag läst iaf. Om du inte har anmält hojen stulen så är det bara att greppa den under armen och gå hem igen, efter att du har skjutit hål i knäskålarna på förövarna. Om du däremot har polisanmält den stulen så är det lite andra LUDDIGA regler.

Dee_cati skrev:
Koll på läget? Skulle inte tro det... Kan inte stoltsera med 100poäng i juridik men lite har jag läst iaf. Om du inte har anmält hojen stulen så är det bara att greppa den under armen och gå hem igen, efter att du har skjutit hål i knäskålarna på förövarna. Om du däremot har polisanmält den stulen så är det lite andra LUDDIGA regler.
Jag menade när den är anmäld stulen, okej jag kan skriva tydligare, men tänka lite innan man svarar?

Om dom har pajjat den? man ringer snuten direkt. skitsamma.

Oddjob skrev:
Jag menade när den är anmäld stulen, okej jag kan skriva tydligare, men tänka lite innan man svarar?

Om dom har pajjat den? man ringer snuten direkt. skitsamma.

Ok, vi har olika syn på det hela... Vad är poängen med att polisanmäla det hela när man vet vart grejjerna är och man kan ha sån tur att man får leka polis själv med förövarna? Jag skulle personligen samla ihop de största biffarna jag känner i min umgängeskrets i min terroristbuss och sedan åka dit och se deras min när det kommer 7-8 arga personer beväpnade med diverse tillhyggen.
Annars händer detta scenario: Du ringer snuten, de säger att de kan kolla upp det vid nästa ojämn fullmåne, först därefter skriva rapport. Sedan när de väl har fått tummen ur arslet så har det gått ca 2 veckor och hojen är redan borta och dina investerade pengar i larmet likaså.
Mao, ska du ha ett sånt larm så kan du vidarekoppla det till Bandidos för en mindre summa pengar, säg samma summa som självrisken.

Dee_cati skrev:
Ok, vi har olika syn på det hela... Vad är poängen med att polisanmäla det hela när man vet vart grejjerna är och man kan ha sån tur att man får leka polis själv med förövarna? Jag skulle personligen samla ihop de största biffarna jag känner i min umgängeskrets i min terroristbuss och sedan åka dit och se deras min när det kommer 7-8 arga personer beväpnade med diverse tillhyggen.
Annars händer detta scenario: Du ringer snuten, de säger att de kan kolla upp det vid nästa ojämn fullmåne, först därefter skriva rapport. Sedan när de väl har fått tummen ur arslet så har det gått ca 2 veckor och hojen är redan borta och dina investerade pengar i larmet likaså.
Mao, ska du ha ett sånt larm så kan du vidarekoppla det till Bandidos för en mindre summa pengar, säg samma summa som självrisken.
Men om dom har skadat den då?

hyvlat halva bilen mot en mur?

Vi har inte alls så olika syn, jag hade också MYCKET hellre spöat dom som fan,
men hur får man då ut försäkringen?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu