Sålt plastraketen!. Köpa Husa?

ZXRMANNEN skrev:
Att en Motard inte är en plastraket är jag fullt klar på, under mina yngre år så har jag kanske haft ett 10tal crossar av olika slag som alla fungerat bra, utom en YZ125 som inte mådde speciellt bra när jag låg på full gas i ett par mil :-) men då var man ung o dum!.

Jag har plats i ett MC-garage i stan där jag bor, står kanske 14st hojar där. Man har tillgång till allt. Min polare har sin KTM 525 där så vi kan nog rådfråga varandra om det skulle vara ngt, iofs så är ingen av oss några supermekers men man lär sig antar jag!.

Att Husan är hetsig är precis det jag är ute efter. Fördelen med att bo i en mindre stad är ju att man slipper att bara köra mellan rödljusen, man kan faktiskt på mindre än en minut vara ute på diverse mindre vägar där man kan smiska den lite. Som sagt jag är ute efter att ha kul. Jag vill ha ett hysteriskt betende på mina hojar så att man känner att man lever!.

Jag vet att Honda XR650/TTR600/KTM640 osv är en bättre hoj på det sätt att man kan köra den den utan att igentligen tänka på vad man gör, men suck vad tråkigt det är att köra dom ( min personliga åsikt ). Hade tidigare en XR600 där vxl-lådan rasade dagen efter jag köpt den, kostade 12lax att få fixat. :mad:

Iof så har vi en kille här i stan som kör en XT600 modell Antikrundan men han kör skiten ur oss alla ändå. Han kan dra upp den på slangen i 80blås. Han kör bakhjul oavsett kurvor o skit, det lustiga är att man knappt kan se när han växlar, hojen är i samma läge hela tiden.

Hmm låter som om jag sitter o försvarar Husa nu men så är inte fallet. Jag är säker på att jag kommer att bli asförbannad ngn gång om jag o husan blir ett par, men har inte alla förhållanden sina brister :tuttar :fatta! :huvet
Du ska ha en Husa!
 
M:et skrev:
Det låter ju utmärkt med tanke på att jag köpte en 660 förra veckan utan att ens ha prokört en motard/enduro innan :)
Men jösses vad nöjd jag är med den.
Jag har iofs bara kört drygt 20 mil än så länge men roligare 20 mil har jag nog inte haft tidigare. Vilken wheeliemaskin :banana

Boost 2: modifieringarna du snackar om, berätta mer!
Ombyggnationen till KN-filter, är det den som är beskriven här på forumet som innebär att man tar bort luftburken totalt.
Känns inte det lite vanskligt? Jag menar filtret måste ju utsättas för en hel del skit när det inte är skyddat alls.
Blir det mycket sämre om man bara sätter KN-filtret i luftburken utan lock?

Den andra saken var att modifiera orginalljuddämparen.
Hur går man tillväga där? Det har jag inte sett någon beskrivning på.
Hur blir resultatet jämfört med slip-on /helsystem?
Jag har ju ingen lust att åka runt och väsnas mer än növändigt om jag ändå inte får mer effekt.

Mycket vill ha mer :)
helt orginal är den lite sunkig.... kapa sönder luftburken fram mot fuggen så att röret + filtret går dit ( avstämd längd på röret är viktigt!) du kan borra extra hål i luftburken lite här o var där skit har svårast att hitta in + ta bort lock! i med ett 167-170" högfartsmunstycke o byt lågfarts ett snäpp. Detta gäller med moddad orinaldämp. Borra lös nitarna i baken på dämp slit sedan ut allt skit tills du ser det perforeade röret, fixa ett perforeat rör av minst samma dim o modifiera dit det så de passar slutdelen, glöm ej att stoppa in ull även run! det röret! Det är värt noiset :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top