Sålt knarr, köparen gör ej klart för ägarbyte???

Kawwa skrev:
2395053 Vad skulle hända om du hittade på ett namn och personnummer att skriva över hojen på? Ägaren okänd, eller skulle du ändå bli ägare till hojen? Men om det bara är den ekonomiska i redovisningen som du tänker på så skriv över hojen på en av dina kompisar så länge. Du betalar 45 kr/år för reghållning och kräver in 100kr/år av han som har hojen.
Vad sägs om urkundsförfalskning?

Fuck skatteverket & vägverket . har du ägarbytespapper på hojen så smeta i själv uppgifter på snubben . Jag har både importerat och exporterat fordon i massor . aldrig varit med om strul med div. avreg. inreg i annat land el. sverige .
nr1 är köparen svensk medborgare ?
nr2 såldes hojen i sverige till sverige ?
nr3 vilket land finns den i nu ?
nr4 är den in reggad i annat land nu ?
nr5 har du strulat till det med att anmält export på papper ?

Om du vill ha lösning på detta kan du pm a mig med div uppgifter jag har skrivivt . mvh

newstead skrev:
2395295 Vad sägs om urkundsförfalskning?

Jo, kanske det. Men det vet ju inte Robban någe om, det är ju han som visade sitt falska KK och skrev på som gör sig skyldig till det.

Kawwa skrev:
2396700 Jo, kanske det. Men det vet ju inte Robban någe om, det är ju han som visade sitt falska KK och skrev på som gör sig skyldig till det.
Om man råkar hitta på ett personnummer som någon faktiskt har så kan det bli lite taskigt för den personen... :)

Tommy T skrev:
2395625... nr1 är köparen svensk medborgare ?
nr2 såldes hojen i sverige till sverige ?
nr3 vilket land finns den i nu ?
nr4 är den in reggad i annat land nu ?
nr5 har du strulat till det med att anmält export på papper ? ...
1. Nej, inte vad jag vet.
2. ???? Frågan gäller ju export. Alltså såldes den inte till Sverige.
3. Som sagt, vilket land det gäller är oväsentligt. Förutom möjligen då att det är ett EU-land.
4. ??? Om den är inreggad i annat land nu? Hela tråden handlar ju om att den INTE är det eftersom köparen inte kunnat fullfölja inregningen.
5. Självklart. Jag skrev IMPORT med morsans läppstift över hela regpappret.
Nej, jag har inte strulat till det med exportskrivning på regpappren.

Vill inte vara otrevlig men flertalet av frågorna här ovan är redan besvarade i tråden. Har du rökt på?:D :pannkyss

Och jag har _också_ exporterat tidigare (stod också tidigare i tråden) utan problem. Till och med till samma land. Men den här gången hängde det sig.

Hursomhelst så har jag fått fart på dialogen med köparen och det verkar rulla på framöver. Och efter en inledande irritation hos köparen så är dialogen dessutom lugn och fin (från båda parter) och det känns ju bra.
Så mitt förslag är följande, vi låter tråden vila sig lite så får vi se hur det utvecklar sig.:tummenupp

Robban_C skrev:
2397610 1. Nej, inte vad jag vet.
2. ???? Frågan gäller ju export. Alltså såldes den inte till Sverige.
3. Som sagt, vilket land det gäller är oväsentligt. Förutom möjligen då att det är ett EU-land.
4. ??? Om den är inreggad i annat land nu? Hela tråden handlar ju om att den INTE är det eftersom köparen inte kunnat fullfölja inregningen.
5. Självklart. Jag skrev IMPORT med morsans läppstift över hela regpappret.
Nej, jag har inte strulat till det med exportskrivning på regpappren.

Vill inte vara otrevlig men flertalet av frågorna här ovan är redan besvarade i tråden. Har du rökt på?:D :pannkyss

Och jag har _också_ exporterat tidigare (stod också tidigare i tråden) utan problem. Till och med till samma land. Men den här gången hängde det sig.

Hursomhelst så har jag fått fart på dialogen med köparen och det verkar rulla på framöver. Och efter en inledande irritation hos köparen så är dialogen dessutom lugn och fin (från båda parter) och det känns ju bra.
Så mitt förslag är följande, vi låter tråden vila sig lite så får vi se hur det utvecklar sig.:tummenupp
Jag tycker det är dålig stil av han o bli irriterad på dig.
Jag antar att han blev grinig över ditt beteende och den här tråden.
Han får väl stå för det han (inte) gjort, bara o be om ursäkt o göra rätt för sig.

Skönt att det hände nåt iallafall.

Ricken skrev:
2397644 Jag tycker det är dålig stil av han o bli irriterad på dig.
Jag antar att han blev grinig över ditt beteende och den här tråden.
Han får väl stå för det han (inte) gjort, bara o be om ursäkt o göra rätt för sig.

Skönt att det hände nåt iallafall.
Ricken, du citerade en diskussion mellan mig och Tommy T men jag antar att du pratar om hojens köpare?

Hursomhelst så är alla eventuella grinigheter (starkt ord men jag hittar inget "mjukt" nog) upplösta mellan mig och köparen. Vi har diskuterat per PM och SMS och har en mycket god dialog. Jag är helt säker på att detta kommer att lösa sig på ett alldeles utmärkt sätt.
Jag vet också att köparen läser detta och förhoppningsvis känner sig bra till mods. Det gör i alla fall jag.:tummenupp

Och eftersom allt verkar löpa på alldeles utmärkt så föreslår jag att vi låter den här tråden självdö.

Tack alla för goda råd och tips.
:pannkyss (Hade vi inte en smiley som vinkade glatt förr i tiden???)

Robban_C skrev:
2388996 Gjorde exakt så men regpapprena kom tillbaks från Vägverket, dom ville ha intyg på att den registrerats i annat land

När jag hade en köpare på min bil så sa VV att allt skulle skrivas under och att jag skulle skicka in ägar bytet och skyltarna så skulle de bli den nya ägarens problem om något skulle uppstå i de landet bilen skulle till i detta fall Finland.

Back