Sålt hojen

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Hej på er.

Det har inte blivit så mycket körande i år och nu när man ska få barn till höst blir det nog ännu mindre nästa år. Dividerade fram och tillbaka och kom fram till att jag ska sälja hojen. Idag går min fina hoj över till en annan ägare. Hoppas han vårdar den lika fint som jag.

När han syns ute på vägarna nästa år med nytaget kort vill jag att ni tar väl hand om honom. Har redan rekommenderat en SMC kurs åt honom så han kan utvecklas.

Jag själv, som det känns nu, tar en liten paus. Ska känna efter hur det blir att ta hand om barn under höst/vinter och kanske kanske jag köper något billigt i försäkringsväg nästa säsong. Nu kommer jag köra runt i en Ford Focus -05. Kombi givetvis ;)

Ta hand om er och kör med insidan.

Imre
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Trist stt sälja men du kan ju alltid köpa igen när andan faller på.

Men, speciellt mycket billigare försäkring kunde du väl knappt ha? :va
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vi ses när vi ses, jag tror suget kommer krypande och livet tar inte slut bara för att man får barn. Det går fortfarande att köra hoj, man får bara ändra lite i sin planering och planera bättre.

Lycka till!
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Men, speciellt mycket billigare försäkring kunde du väl knappt ha? :va

Betalade 8300:- för halvförsäkring/helår som jag kunde ställa av/på när jag ville.

Jag har redan varit inne på blocket och kollat runt lite vad som erbjuds. Kanske jag är tillbaka fortare än vad ni tror... :)
 

R750

banfrälst
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
´05 Gixxer750
Jag blev själv pappa för första gången den 29 juli i år och körde på Knutstorp med SMC på måndagen den 10 augusti!:) Så det är klart att det går att fortsätta köra hoj även om man blir förälder. Sen till frågan om hur mycket jag faktiskt hinner köra nästa år; den som lever får se, men att sälja hojen känns rätt avlägset! Jag var utan hoj tillräckligt länge när jag pluggade så jag har gjort mig förtjänt av att ha en ståendes här utanför :tungan
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top