Sålt gsxr1000 08..tips på så billig hoj som möjligt med minst lika mycket bottenpower

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Sålde min suzuki här för ett tag sen..men insåg att jag behöver ha en sporthoj i garaget iallafall. Trots att jag kör så pass lite som jag gör.
Har tänkt på att kanske försöka köpa något billigare som en R1 -03 eller gixxer -03 eller -04. Men jag vet att jag kommer sakna den effekt jag ändå hade.
Men nu är det så att jag har ändå ägt 3st (hm..eller var det fyra) gsxr1000 (07 o 08) mellan andra hojar. Har gått tillbaka för gixxern för att motorn är så jävla grym på det sättet att den har rejält bett lågt ner i registret.
Så frågan är..vilken hoj har minst lika bra effekt o bottenkraft, till så billigt pris som möjligt. Så jag slipper köpa en 4:e suzuki..måste ju för fan testa något annat! R1 vill jag inte ha..har ägt en 03:a, 08:a och en -09:a o jag gillar verkligen inte motorkaraktären med effekten högt upp i registret.

Last edited:
Du svarar ju pretty much på alla dina egna frågor själv. Köp en gixxer 07-08 :P

FÖr mig vart det likadant men hade alltid sugen på att prova på en motard. sakt och gjort
släppte tanken om sporthoj och köpte en ktm 690 smc-r och det är faktiskt den roligaste hojen jag ägt än
så länge.
hinner inte köra så mycket sj men de gångerna man kommer ut så har jag alltid ett smile på läpparna.
härligt vrid och hyfsad effekt, och kostar knappt något i försäkring i jämförelse till mina förra gsx-r 1000 2008 vilket ger ännu mer glädje. annars hade valet blivit gsx-r 1000 04

Gixxer K5. Annars har Zx10-04 en jävligt trevlig motor.

Ta steget in i en helt ny värld och köp en Ducce.
Inte billigt men det är inte meningen heller :tummenupp

"...........och en -09:a o jag gillar verkligen inte motorkaraktären med effekten högt upp i registret."

Menar du verkligen crossplanemotorn i 09:an ? - Det finns säkert mycket man kan säg om den, men inte att den inte har gott om pulver från låga varv i alla fall, den drar ju som en elmotor från tomgång och upp.

"...........och en -09:a o jag gillar verkligen inte motorkaraktären med effekten högt upp i registret."

Menar du verkligen crossplanemotorn i 09:an ? - Det finns säkert mycket man kan säg om den, men inte att den inte har gott om pulver från låga varv i alla fall, den drar ju som en elmotor från tomgång och upp.

Har du kört suzukin? Håller inte med...tyckte den var slö upp till 8000 (kanske var ännu högre till o med..kommer inte ihåg exakt men brutalt missnöjd blev jag iallafall) varv om man jämför. Köpte en -08:a direkt efteråt som var bättre än 09:an. Leker rätt mycket på bakan o där märker man på en gång skillnad på kraft i botten.

Last edited:
Har du kört suzukin? Håller inte med...tyckte den var slö upp till 8000 (kanske var ännu högre till o med..kommer inte ihåg exakt men brutalt missnöjd blev jag iallafall) varv om man jämför. Köpte en -08:a direkt efteråt som var bättre än 09:an.

okej - där ser man !

Har i och för sig hört andra som upplevt att den jämna effektutvecklingen utan svackor gör att man inte riktigt märker hur fort den accelererar förrän man tittar på hastighetsmätaren.

okej - där ser man !

Har i och för sig hört andra som upplevt att den jämna effektutvecklingen utan svackor gör att man inte riktigt märker hur fort den accelererar förrän man tittar på hastighetsmätaren.

Egentligen inget fel på accelarationen när man kommer högre upp i registret men jag har liksom vant mig att dutta till lite med kopplingen o snärta till lite snabbt med gasen för att få upp den på bakhjulet redan vid 4-5000varv. Sån jävla skön känsla att den bara flyger upp. Medans R1 behöver betydligt mer gas. Jag tycker att jag känner jättestor skillnad iallafall. Samma med kawan -10. Ville inte alls upp lika snabbt o smärtfritt som suzukin.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph