Sålde Ktm Duke 125 som inte startade efter affär!

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 61114
  • Start date Start date

Raderad medlem 61114

Guest
Igår kom en herre och kikade på min grabbs 125a som vi annonserat. Han var nöjd med skick osv, tog en provtur och allt var frid och fröjd.

2 timmar senare återkommer han för att köpa hojen, eftersom syningen redan var gjord så gick vi in och löste vi affären direkt.

På med hjälm och kläder oså valde möget att inte starta!!! Till slut blev det starthjälp på batteriet (som är nytt för i år), inte ett host gör hojen. På med startgas men ingenting. Av med locket till luftburk och mer startgas. Till slut hostade den till då och då när man släppte startknappen. Av och på med tändhatten och lite mer host.

Till slut gick hojen igång och dom åkte hem MED den…

vad hände? Nån gång har man fått mata på lite längre på startknappen, men även efter hojen stått orörd i en månad har den startat direkt.

tidigare ägare sa att de hade problem med kallstarter, men jag bytte batteri och behövde inte tänka mer på det. Men nu var det ganska ”kallt”.. typ 10 grader. Men det har det ju varit innan.

Jävligt olustigt! Jag gillar att grejer jag säljer är i gott skick! Putsat, nya slitdelar, bara öppna kort! Är jävligt osugen på tvist eller missnöjd ”kund”. Men nu kan det väl knappast hävdas att svårstartad var ett dolt fel ? Även om jag inte haft problemet innan.

Angående att förra ägaren hade problem med kallstarter. Vet inte hur det är med duke 125, men haft två 390. Bägge var svårstartade kalla, och bägge hade man fuskat med på 100mil-servicen och inte kontrollerat ventilspelet (japp, ska göras efter de första 100milen på 390). Efter justerat ventilspel har dom blivit lättstartade.

Men i detta fallet när den inte startade alls är det mest troligt som andersbrink sa.

Han lät den faktiskt stå på tomgång ganska länge när han först tittade på den, sen en väldigt kort provkörning. Sen stod den still tills hans kom tillbaka. Inget prutande dock,. Eller jo en liten normal peng men det var innan.

Och givetvis hade grabben vart ute och startat den en sista gång strax innan. Och jag en gång efter provkörningen när jag körde in den i garaget.. ? Så några kallstarter blev det nog..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti