Sålde hojen igår

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har redan abstinens.... Hur f-n ska man överleva sommaren utan hoj? Hade iofs inte hunnit köra nånting iaf men ändå. Ska flytta till Göteborg och har fullt upp med att leta jobb i sommar.

Killen som köpte hojen kom från Helsingborg, han körde 140mil Tor för att köpa den... Respekt! :rock

Nä, i vinter ska det inhandlas en Svart Triumph Speed Tripple och sen ska jag köra varenda dag nästa sommar istället :D

Jag och pärlan på flygfältet....

Bifogat

• jag wheelar.jpg
    jag wheelar.jpg
    55.3 KB · Visningar: 419
Rammstein skrev:
Humm...om man skulle ut och köra lite kanske :D

:notme

Jo, med tanke på att vädretär skapligt idag och att tanken är full så kanske man skulle ta en liten repa... :D

MackeNo1 skrev:
Har redan abstinens.... Hur f-n ska man överleva sommaren utan hoj? Hade iofs inte hunnit köra nånting iaf men ändå. Ska flytta till Göteborg och har fullt upp med att leta jobb i sommar.

Killen som köpte hojen kom från Helsingborg, han körde 140mil Tor för att köpa den... Respekt! :rock

Nä, i vinter ska det inhandlas en Svart Triumph Speed Tripple och sen ska jag köra varenda dag nästa sommar istället :D

Jag och pärlan på flygfältet....

Du har samma planer som mig ser jag. Säljer hojen idag, och ska o titta på en svart triple ikväll. =)

SkorvKalle skrev:
Macke: Ska du sälja stället oxå ?? isf vilken storlek är det ?

Är det någon som vill ha det och som har storlek 54 så är det väll inte omöjligt...

Har ett Arlen Ness Supermotardställ, har endast kört 230mil med det och inte vurpat med det.
Passar mig perfekt, é 1.85 lång och väger 95kg (jo, jag vet att jag é fet :p )

Kostar 8000:- nytt och jag vill nog ha runt 6000:- för det iaf, annars behåller jag det.

Det är inte delbart utan ett helt ställ med dragkedja i mitten...
Kan lägga upp fler bilder om någon é intresserad, det är grymt snyggt! :rock :fakta

Last edited:
Re: Re: Sålde hojen igår

eisbaer skrev:
Du har samma planer som mig ser jag. Säljer hojen idag, och ska o titta på en svart triple ikväll. =)

Schysst! Ja det är ju helt klart Speed Tripple som är det enda alternativet till motard, skulle kosta 8500:- helår/helförsäkring på mig inne i Göteborg. Bra pris...
Hoppas bara inte att alla kvaddar dom så premierna blir lika sjuka på dom som på resten av sporthojarna.

Jag har tänkt att jag ska köpa en svart -03 i höst så fort dom har sänkt priserna på dom. En -02 kostar 98 000:- och det borde man ju kunna få en -03 för i vinter tycker jag.
Vilken årsmodell ska du kolla på?Du får väldigt gärna skriva vad du tycker om den här efter provkörningen :tummenupp

MackeNo1 skrev:
Det är inte delbart utan ett helt ställ med dragkedja i mitten...
INTE delbart MED dragkedja :confused: :confused: :confused:

Vill inte vara näsvis egentligen men kan inte låta bli på en sån här smashboll, sorry

Han kanske menar att det sitter en dragkedja i mitten fram.

Hmm, alla köper nya -03'or och sen säljer alla dom sen?? :(

Triumph, ska du ha också. Det skulle eisbaer ha också! :)

Joker skrev:
Hmm, alla köper nya -03'or och sen säljer alla dom sen?? :(

Triumph, ska du ha också. Det skulle eisbaer ha också! :)

För att -02:orna råKKar så phet :fakta

Macke, tråkigt med så kort tid....... hann ju bara träffa dig en gång typ.........

Lycka till i halvdanmark :tummenupp

Re: Re: Re: Sålde hojen igår

MackeNo1 skrev:
Schysst! Ja det är ju helt klart Speed Tripple som är det enda alternativet till motard, skulle kosta 8500:- helår/helförsäkring på mig inne i Göteborg. Bra pris...
Hoppas bara inte att alla kvaddar dom så premierna blir lika sjuka på dom som på resten av sporthojarna.

Jag har tänkt att jag ska köpa en svart -03 i höst så fort dom har sänkt priserna på dom. En -02 kostar 98 000:- och det borde man ju kunna få en -03 för i vinter tycker jag.
Vilken årsmodell ska du kolla på?Du får väldigt gärna skriva vad du tycker om den här efter provkörningen :tummenupp

Så nu har jag sålt min med =) Jag var och provkörde en 03a på MCvaruhuset här i sthlm i tre timmar =) och jag vart förälskad. Sjukt skönt vrid i den, och snabbstyrd som fan. Jag kommer ha förbannat kul med den känner jag =)
Jag har hittat en begagnad 02 som jag skrev, han ska ha 88 för den men då följer det med triumph orginalpryttlar för 15000 cirka, kommer nog försöka sälja det mesta =)
Jag är oxå lite orolig över att dom ska spola triplen ifrån IF-försäkringen för då blir det nog dyrt, får väl halvförsäkra den då...
Lycka till med ditt köp!

Supermoto skrev:
INTE delbart MED dragkedja :confused: :confused: :confused:

Vill inte vara näsvis egentligen men kan inte låta bli på en sån här smashboll, sorry

Ett delbart ställ = Jacka och byxor

Jag brukar inte säga att jag delar mitt skinnställ när jag öppnar dragkedjan i mitten och kryper i, men ni Husaförare é ju lite annorlunda.... :rolleyes: :D

Angående storleken på stället! Va ner o kollade nyss och jag har storlek 56 på stället! Anledningen att jag trodde att det va 54 va att jag provade det först och det satt kanon överallt utom på längden. Stället va för kort helt enkelt.
Skiljer i princip ingenting på 54 och 56 utom på längden efter vad jag kommer ihåg, jag är som sagt 1.85 och det borde alltså passa dom flesta som är lika långa som mig.

Re: Re: Re: Re: Sålde hojen igår

eisbaer skrev:
Så nu har jag sålt min med =) Jag var och provkörde en 03a på MCvaruhuset här i sthlm i tre timmar =) och jag vart förälskad. Sjukt skönt vrid i den, och snabbstyrd som fan. Jag kommer ha förbannat kul med den känner jag =)
Jag har hittat en begagnad 02 som jag skrev, han ska ha 88 för den men då följer det med triumph orginalpryttlar för 15000 cirka, kommer nog försöka sälja det mesta =)
Jag är oxå lite orolig över att dom ska spola triplen ifrån IF-försäkringen för då blir det nog dyrt, får väl halvförsäkra den då...
Lycka till med ditt köp!

Låter kalas det där :tummenupp Du va möjligen inte uppe i Sundsvall och provkörde? ;) Den verkade iaf jävligt schysst :rock Fast jag vill ha samma färg som Tom Kruse.... :D :notme :crash
Har faktiskt ringt o kollat med både IF och Triumph Sverige för att i möjligaste mån kolla hur dom ligger till i statistiken. Enligt tjejen jag pratade med på Triumph så var inte Speed Tripple särskilt vanlig alls i olyckor, och det bådar ju gott iaf. Sen vet man ju inte vad dom säger för att få sälja fler motorcyklar heller....

Re: Re: Re: Re: Re: Sålde hojen igår

MackeNo1 skrev:
Låter kalas det där :tummenupp Du va möjligen inte uppe i Sundsvall och provkörde? ;) Den verkade iaf jävligt schysst :rock Fast jag vill ha samma färg som Tom Kruse.... :D :notme :crash
Har faktiskt ringt o kollat med både IF och Triumph Sverige för att i möjligaste mån kolla hur dom ligger till i statistiken. Enligt tjejen jag pratade med på Triumph så var inte Speed Tripple särskilt vanlig alls i olyckor, och det bådar ju gott iaf. Sen vet man ju inte vad dom säger för att få sälja fler motorcyklar heller....

Nips, var jag inte! Svart ska den va! =)
Jag pratade med nån tant på IFs Triumph-del och hon hade inte hört några rykten om att varken triplen eller någon utav de andra skulle tas ur försäkringen.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret