Såklart strular datorn nu...

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Jag sitter här, gråtfärdig, efter att ha pillat i 10 timmar totalt med min dator... när jag startade den imorse så funkade inte grafikkortet längre (tror jag). Efter att den lilla blå grejen indikerat att WinXP laddat så startade datorn om. När jag kom in i safe mode stod det att det var vajsing med drivisen till grafikkortet. Uppdaterade till NVidias senaste, hjälpte inte alls.. Tog ur kortet och satte i det igen, fortfarande paj. Har kollat i BIOS, restoreat windows, hattat med drivrutiner, allt jag kan komma på. Fortfarande går inte grafikkortet. Hade ungefär samma problem för en månad sen när datorn var helt ny, då lyckades jag få det att funka bra. Nu är det helt obegripligt. Känner för att kasta hela skiten åt helvete och smälla 20 papp rakt av på en ny burk, men det ska väl inte behövas?

Är det nån som är extremt duktig på sånt här? Vad behöver du isf veta? Jag vet inte vad jag ska ta mig till... gråten i halsen som sagt... :(
 
Har du något annat grafikkort att sätta i? Om inte, kontakta stället där du köpte den och förklara ditt problem. Du säger att du köpte datorn för en månad sedan, alltså har du fortfarande rätt till garanti och support.
 
1, Välj drivrutin "Standard PCI Grafikkort" och testa om datorn startar.

2, Ladda hem ett program som rensar bort alla gamla grafikdrivisar och kör det.

3, Installera nya frächa rutiner, gärna några lite äldre (om du inte ha den senaste hårdvaran) typ 23.11 eller 21.83 fast 27.xx duger också

Har du dessutom ett moderkort med VIA chipset så glöm ionte de senaste 4in1! lycka till :tummenupp
 
börja med en systemåterställning. Start-program-tillbehör.sustemverktyg-systemåterställning

funkar inte det så testa nytt grafikkort
 
Installera om windows..... Det lär nog inte vara fel på grafikkortet om du ändå kan boota bios i grafikkortet... dör det när du kommer in i windows så beror det på att windows har problem med att ladda drivrutinerna och exekvera dem...
 
Tack alla för hjälpen! Väntar på svar från stället där jag köpte datorn.

Det finns en grafikkrets på moderkortet som jag kan använda så länge, men det suger. Polaren tror att det kan vara så att det är nån konflikt mellan denna krets och grafikkortet. Har valt AGP som primär display i BIOS, samt kört systemåterställning, nya drivisar, gamla drivisar etc. Ingen skillnad. Jag fattar ungefär ingenting...
Men tack! Det löser sig nog.
 
Skumt... men glädjande! Gjorde om alla procedurer med att ta ur och stoppa i kortet, installera nya drivisar, och plötsligt funkar skiten! :D

Jag fattar ingenting, det är rena trolleriet.. :confused: Men vafan! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top