Såja då har man vurpat hojen.

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Det var väl bara en tidsfråga innan man skulle vara med om något.
Sista rundan innan jag skulle köra till garaget med den.
Bakslanga och lägger ner den med lite sne vridet styre och vobblingen var ett faktum. Pang rakt ner i skiten :( Kasa hur långt som helst och hojen 50m till. Jag va så jävla arg på mig själv så när jag hade kasat klart så va jag uppe direkt igen och gick emot hojen. Upp med den och iväg. Men jävlar va man e chanslös när det börjar vobbla.
Så nu e det färdig kört för i år.

Last edited:
Någon som är förvånad ?

haha.. ja det är dags att pimpa då. tråkigt att gå omkull men var glad att du inte har en sporthoj. betydligt billigare för dig nu. upp igen bara!

Ja lite kosmetiskt får man byta nu. Va ute å kolla idag på den och d va inte superfarligt. Handskar hjälm jacka byxor däremot blev skrot. Nån som vet om man kan använda en hjälm som man har kraschat med.Där e skrap märken på den,och jag slog i hjälmen när jag landa. E det bara att kassera hjälmen???

Last edited:
trafikförsäkringen ska täcka utrustning, så bara kontakta försäkringsbolaget och säga att du vurpa ;)

Om jag kasserade mina hjälmar efter varje krash skulle jag förbruka en sådär 50 hjälmar per år. Har den bara fått lite repor så behöver den knappast kasseras.
Hur säsongen kan vara över bara för en krash förstår jag inte om man kör motard. Ny handtag och småskit tar ju inte lång tid att byta ut.

Ja, det finns styrdämpare till cross/motard/enduro

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...