Såhär ska en racer se ut 2004

oFFkeFF skrev:
Brembo, inte ISR, men de brembo-oken är jäkligt feta(och dyra).

edit: Häftigast är det som inte riktigt "syns", som extremball vm-öhlinsgaffel, smidda magfälgar, varenda skruv i titan/alu osv.
Ni får stå bredvid mig på mässan och dreggla :kär

Vad är det för göttis du har slängt på din skorv då?
 
Chris Ash skrev:
Vad är det för göttis du har slängt på din skorv då?

Min hoj är lite hemlig ett tag till, men den kommer vara minst lika snygg som den här att titta på. Exakt spec avslöjas senare, tidigast i slutet av februari, när alla motortester är klara. Det är en hel del på gång ;)
 
oFFkeFF skrev:
Min hoj är lite hemlig ett tag till, men den kommer vara minst lika snygg som den här att titta på. Exakt spec avslöjas senare, tidigast i slutet av februari, när alla motortester är klara. Det är en hel del på gång ;)

Ok, låter spännande :tummenupp
 
oFFkeFF skrev:
Brembo, inte ISR, men de brembo-oken är jäkligt feta(och dyra).

edit: Häftigast är det som inte riktigt "syns", som extremball vm-öhlinsgaffel, smidda magfälgar, varenda skruv i titan/alu osv.
Ni får stå bredvid mig på mässan och dreggla :kär

Brembo duger väl i krig. Fast de ser ut som ISR på håll och utan brillor. :gnissla

Är folk gjorda av pengar?
 
Hmmm...

En gathoj kan aldrig rocka mer än en racer. Tyvvär så är det bara. Det ligger liksom i sakens natur, en gat hoj är byggd på ett löpande band i tusental för att köras på vanliga vägar, en racer byggs i små serier med endast ett syfte att ta sig runt en bana så snabbt som möjligt :D

Gammal konstruktion, dött och tråkigt :va Hojen var tillverkad 2002 det enda som är så gammalt är ramen, allt annat är kit-03 elller 04, då snackar vi: fjädring, fälgar, skruvar, motorfästen, tändning, förgasare, kåpor, cylindrar, toppar, kolvar, bromsar, bromsskivor, dataloggning, insug, reedventiler, tank, styrhuvud, airbox......

Dyrt: kanske? tråkigt: inte en chans i h-vete
 
RS250RR skrev:
En gathoj kan aldrig rocka mer än en racer. Tyvvär så är det bara. Det ligger liksom i sakens natur, en gat hoj är byggd på ett löpande band i tusental för att köras på vanliga vägar, en racer byggs i små serier med endast ett syfte att ta sig runt en bana så snabbt som möjligt :D

Gammal konstruktion, dött och tråkigt :va Hojen var tillverkad 2002 det enda som är så gammalt är ramen, allt annat är kit-03 elller 04, då snackar vi: fjädring, fälgar, skruvar, motorfästen, tändning, förgasare, kåpor, cylindrar, toppar, kolvar, bromsar, bromsskivor, dataloggning, insug, reedventiler, tank, styrhuvud, airbox......

Dyrt: kanske? tråkigt: inte en chans i h-vete

Jag var ironisk, tillhör ju den ironiska generation X.
 
RS250RR skrev:
En gathoj kan aldrig rocka mer än en racer. Tyvvär så är det bara. Det ligger liksom i sakens natur, en gat hoj är byggd på ett löpande band i tusental för att köras på vanliga vägar, en racer byggs i små serier med endast ett syfte att ta sig runt en bana så snabbt som möjligt :D

Gammal konstruktion, dött och tråkigt :va Hojen var tillverkad 2002 det enda som är så gammalt är ramen, allt annat är kit-03 elller 04, då snackar vi: fjädring, fälgar, skruvar, motorfästen, tändning, förgasare, kåpor, cylindrar, toppar, kolvar, bromsar, bromsskivor, dataloggning, insug, reedventiler, tank, styrhuvud, airbox......

Dyrt: kanske? tråkigt: inte en chans i h-vete

Men Janne du har väl inte en standardvev...
Jävligt frän hoj och vi vet att det kommer att vara klart snabbast, så det blir att hålla i sig när den flyger förbi. Frågan är väl om du inte får köra i en egen klass...
 
Nya bladen är cool, inte tu tal om det men en RCV är coolare. Om man skall jämnföra 4-takts hojar.
 
Nordgren skrev:
Men Janne du har väl inte en standardvev...
Jävligt frän hoj och vi vet att det kommer att vara klart snabbast, så det blir att hålla i sig när den flyger förbi. Frågan är väl om du inte får köra i en egen klass...

Hmm, Din moppe är ju inte heller direkt "tråkig" med nästan fullt a-kit :rolleyes:
Ni får åka i en egen klass, så man kan vinna 250r lite enklare :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top