Sågspån i huvet??

Status
Ej öppen för fler svar.
IronMike skrev:
2229936
Man möter femtioelva muppar varje repa på bogan
Jag blir mer o mer förvånad över hur en del tänker, är det konstigt att polis, försäkringsbolag och pensionärer är emot oss mc-åkare. :fatta!

christoffer skrev:
2230126 Är det inte en jävligt sund idé att stanna iaf,och kolla hur det gick för denna "nybörjar-snubbe"? även om det inte är din "plikt att bry dej om"?
Jag är säker på att om det nu är ironmike som stötte på trådskaparen,och han såg att att killen körde rakt ut på grönbetet vänt och kollat så allt är ok.

sandstream skrev:
2230124 SkrotMicke är inget att bry sig om, han verkar lida av "Golden Retreiver syndromet" och gör vad som helst för lite uppmärksamhet :hihi

Inte göra narr av goldisar.. Helt underbara jakthundar.... Som inte alls är så mesiga som folk tror...

Unidoc skrev:
2230157 Jag är säker på att om det nu är ironmike som stötte på trådskaparen,och han såg att att killen körde rakt ut på grönbetet vänt och kollat så allt är ok.

"Vad som händer någon nybörjar-snubbe för han kommer för fort in i en kurva åt andra hållet, å sen skyller på att någon skurit kurvan för mkt är tyvärr inte mötandes plikt att bry sig om, utan hans bakomvarande.... "som kommer fram till"

Det hoppas jag med,att han gör,den dagen jag åker av.

Unidoc skrev:
Vägen måste gillas av förarare med tex lastbil..

Jag har vart tvungen att köra lastbil på "Slingerbulten", gissa om man sitter med hjärtat i halsgropen :skrämd Jag är glad att jag inte hade kopplat på trailern än :näsblod och att jag slipper köra där med lastbil igen.

@meomir: Skönt att du klarade dig ok!

Last edited:
Allmän kommentar:
När ni ser era kompisar eller okända personer köra över sin förmåga, säg till dem. Visst, de kanske tycker att du är en besserwisser/gnällspik/idiot etc, men svälj din stolthet och säg till dem i alla fall. Kanske påverkar du dem till att köra lite försiktigare vilket kan hindra dem från att vurpa eller ställa till det för sina medtrafikanter och då är det väl värt priset (i form av lite sårad stolthet).

Bogesund, behandlas bäst med respekt på alla sätt.
Annars biter den tillbaks, förr eller senare.

Man kan åka "fort" där å ha ett trevligt gung utan att ta livet av sig själv eller andra.
Att visa respekt för omgivningen t.ex vid ridskolan genom att verkligen sänka hastigheten och lägga i en högre växel å puttra förbi gör ingen ledsen...

Mvh
Bogesund njutare

Triggerhappy skrev:
2230199 Bogesund, behandlas bäst med respekt på alla sätt.

Man kan åka "fort" där å ha ett trevligt gung utan att ta livet av sig själv eller andra.
Att visa respekt för omgivningen t.ex vid ridskolan genom att verkligen sänka hastigheten och lägga i en högre växel å puttra förbi gör ingen ledsen...

Mvh
Bogesund njutare
WORD! :tummenupp

Triggerhappy skrev:
2230199 Bogesund, behandlas bäst med respekt på alla sätt.

Mvh
Bogesund njutare

Vid ridskolan bör man ju alltid ha fullvarv...
Sporthoj.com verkar ju mest bestå av ett gäng moraltanter numera.

@ IronMike, hade jag bott närmre dig så verkar de som om vi skulle kunnat haft riktigt kul tillsammans. :tummenupp

Bor i närheten av Bogan men kör väldigt sällan där p.g.a att det är för farligt.
Sen är det ju på det viset att alla vet att det är många fortåkare på Bogan. Så om man inte gillar det eller är förbannad på dom som gasar där så finns det ju en miljon bra glidarvägar runt om i Sthlm, håll er till dom för h***e. :arsele

Jag kan sätta en peng på vilka härifrån vi kommer få läsa om i dödsrunorna innan säsongen är över...........

2fast4hjo skrev:
2230227 Den aktuella vägen samt "bulten" är det dem ända slingriga vägarna ni har "däruppe" :va
Jorå så att.... :va
Förstår att du spenderat mycket tid på de ändlösa rakorna här i Roslagen. *ironi mode on*

slangarn skrev:
2230222 Vid ridskolan bör man ju alltid ha fullvarv...
Du borde utgå ur sortimentet och mingla vidare...

slangarn skrev:

@ IronMike, hade jag bott närmre dig så verkar de som om vi skulle kunnat haft riktigt kul tillsammans. :tummenupp

Gå ut å rolla din volvo mattsvart å sätt på ett 6" slutrör ...det e JÄTTEBALLT det också !

slangarn skrev:

Håller med. 200 med snuten i häcken är det som gäller.

SENSEI skrev:
2230165 Inte göra narr av goldisar.. Helt underbara jakthundar.... Som inte alls är så mesiga som folk tror...
Jag älskar Golden och var hundvakt åt en 9 månaders "valp" för ett tag sedan :)
slangarn skrev:
Det tror jag inte men med åldern ändras ens värderingar och man inser hur lite man förstod när man var ung.

Och sedan detta ständiga tjat om att hålla fullt, hålla stumt osv.
Lägg ner, en majoritet kör som "kärringar" om man jämför med dem som verkligen kan köra fort (och det är ingen av dem som hänger på Bulten eller Boge).

Preppen skrev:
2230242 Håller med. 200 med snuten i häcken är det som gäller.
Dina sexuella fantasier vill vi inte veta... :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...