Såga i kåpa?

åzkar

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Street Triple, 2009
Så här ligger d till.. Köpte en magspoiler till sv:n. Passade dit den och lämnade iväg den för lackering. Satte tebax kåpan på sv:n och låter den va. Efter en dryg månad inser att jag inte tycker den sitter som den ska, utan vill få till en mer aggresiv vinkel på kåpan. Detta innebär att jag måste såga en bra bit i den:huvet Innan lackeringen sågade jag med en kontursåg och det gick väldigt bra. Hur kommer lacken att reagera när jag ska såga i den???

risken finns att den "spricker" upp i kanterna och "trådar" sig. Troligtvis så kommer lacken att skadas.

Det kan funka att tejpa där du ska såga innan du gör det. Så fint sågblad som möjligt, såklart.

Det hjälper till att "hålla ihop" så att det inte flisar sig lika illa. Det skadar inte i varje fall.

.......

såga mina original kåpor idag med en bågfil utan o tejpa, blev hur fint som helst inga sprickor elr dylikt, men använd så fintandad såg som möjligt o tejpa så kan du inte misslyckas, fast e de glasfiber så vet ja inte... jaja lycka till

Ska man såga genom tejpen eller ha tejpen som en riktlinje och såga precis utanför och att då tejpen fungerar som nåt som håller ihop eventuella sprickor/trådar från lacken/glasfibern?

Såga genom tejpen, den är dessutom bra att rita på så att du vet var du ska såga.

nån som kan rekommendera nåt eller??

Maskeringstejp brukar man köra med på trä iallafall. Borde funka reko på plast också.

f.ö. så funkar det att köra med en dremel och en sån där minikapskiva.
Man får se till att ha rotationen rätt bara annars följer det med plast upp och som smälts fast på kanten i snittet. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman