Såg någon uppdrag granskning?

Ja det e fan otroligt = Jag gav pengarna till busschauffören *SUCK*

Mina ungar 5 & 8 år ljuger bättre

Dags för det svenska samhället att försöka få lite kontroll på systemet. Inte bara betala ut pengar i god tro till höger o vänster. Som verkade vara precis vad dom håller på med. :rolleyes: :gnissla :va

Helvete vad sne man blir...!!! :mad:

Bra reportage som omväxling. Är övertygad om att det här rör sig om många fall. :4skrika

Willmar skrev:
Jag råkade fastna i sappningen av tv kanaler.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2232

Helt otroligt :va :huvet Vilket system vi har :huvet

Om tråden redan finns? så ber jag om ursäkt för denna.

Detta är väl inget konstigt eller nytt. Han som bestämmer vill ju att skatterna skall vara 100% så att han kan (liksom socialsekreteraren i Skåne) leka gud och dela ut allmossor till folket (samtidigt som han mutar till sig falska doktorshattar) som i sin tur är beroende av dessa bidrag och röstar därefter samtidig som 90% av svenskarna är fega idioter och går på detta. Idioter.

Skönt att se att licenspengarna gör nytta!
Precis den typ av program som SVT ska köra, de har ingen att fjäska för som reklamkanalerna.

Angående programmet så är det 2 saker som gör mig förbannad:
1. Att folk utnyttjar sina släktingar så cyniskt.
Den stackars morsan på 80+ i forna Jugoslavien som inte hade en spänn medan dottern satt i Sverige och håvade in 7000:- per månad.

2. Att myndigheten Försäkringskassan har så dålig koll.
Ställ krav på dem som tar emot bidragen (eller vad man vill kalla det).
Att nöja sig med "Hon sover", "Hon är arg idag" osv är ju rent patetiskt.

Sen att 500.000 personer i Sverige är förtidpensionerade och 300.000 sjukskrivna är ju inte klokt.
Nästan 1/10 av hela befolkningen :3freak

Detta är ju inga news för mig direkt. Morsan jobbar på F-kassan i Helsingborg och där sitter TVÅ personer som tar hand om ärenden gällande bidragsfusk. Dessa två tjänar in ett antal miljoner varje år & dem får in högar med tips. 20-30 personer skulle nog suttit på detta med heltid.

Hon har berättat mängder med historier, det roligaste var nästan en snubbe som blev klassad som sjukpensionär från 45 års ålder. P.g.a krigsskada tror jag det var, det första han gjorde var att flytta hem igen & pungar ut mellan 12-15 k i månaden resten av sitt liv :D

Förresten... persson flaggar ju för nya skattehöjningar, kanske läge att se efter var i h-vete pengarna tar vägen.

Zoidberg skrev:
...som om man förvånade sig.

Det fattas en viktig lag: Lagen om återtagande av medborgarskap vid grov misskötsel !

Ja fast stryk "grov" så håller jag med dig.

Bedrövliga individer men ett genomruttet bidragssystem...fy fan. Undrar vilka som skapat det? :rolleyes:

/Olzki

Såg hälften ungefär. Skönt grepp de gjorde att bjuda in 7-8 bildade invandrare efteråt som unisont fick fördöma fusk. Så att det inte uppstår några missförstånd om vad (s)(v)t [tm valmers] står för värderingar, och inte minst vad invandrare tycker om fusk.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN