Såg en Triumph caferacer, vilken modell?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Var i Frankrike nyligen och såg en grymt snygg båge stå parkerad utanför ett fik. Telefonen låg tyvärr kvar på rummet så någon bild blev det inte.

Den såg ut att vara näst intill ny. Den var modern och såg inte ombyggd ut. Helsvart med "kawasakigrön" tank, Clip on och rund framlampa. Är inte alls hemma på den här typen av bågar så jag har ingen aning om vad det var förutom att det stod Triumph på tanken. Det enda liknande jag hittar när jag googlar är Triumph Thruxton men jag tycker den här såg sjukt mycket coolare ut än vad jag hittar på nätet.

Någon som har en aning om vad det kan vara? Tänkte då om det finns en modell som ser ut så här original eller om det var ett hemmabygge.

Tack på förhand.

Det finns massor med bulta-på-customdelar till dom modellerna, så den kan ju ha varit en standard thruxton custad med eftermarknadsgrejor därav "orginal" utseende.

Ja, det är ju fan att jag inte hade med luren så jag kunde fotat. Den var så sjukt grym. Hittar inget på nätet med de färgerna original heller...

Är det skojiga hojar annars? Jag fyllde ju 30 nyss... Är det kanske är dax att komplettera med en sådan eftersom turbohojen aldrig verkar bli klar? :p

edit: Är det förresten därför jag tyckte den var snygg? För att jag fyllt 30? Jag har ju aldrig noterat den här typen av hoj förut... fuck!

Har aldrig kört en Triumph men de verkar vara ganska mysiga hojar.
Bonneville har 68 HK original så den ska nog kunna röra på sig ändå. Inget motorvägslok direkt men Thruxtonen har säkerligen några hästar mer och lite "sportigare" karraktär.

Det låter på din beskrivning som att du har sett en moddad Thruxton. Eller eventuellt en moddad Bonneville med caféstuk. Det är rätt vanligt med mer eller mindre ombyggda hojar - rensad bakdel, miniblinkers, utbytt baklampa, nya stötdämpare, bytta bromsar, t o m andra framgafflar förekommer. Det finns en egen tråd på SH om Thruxton (och i någon mån syskonen Bonneville och Scrambler, även om 95 % i tråden handlar om Thruxton): http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=185151

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park