Såg en GSX 1250 FA och blev helt såld på den. Men motorn verkar " trött"

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
Var insnöad på en Busa men så såg jag denna modell. Hade missat att Banditen fanns med helkåpa. Smaken är ju som baken men jag tycker den ser bra ut!
Enda nackdelen som jag ser det är effekten 97hk... Hade ju önskat att det var närmare 100 till.....
Dom gammla banditerna kunde man ju skrämma ur några hästar genom att borra nå hål i luftburken och montera ett öppnare system. Är det lika på dessa???
Går det på ett billigt sätt få ur åtmisntånde 30 hk till???

Motorn är trimmad för mer vrid på lägre varm istället för mycket effekt på toppen verkar det ju som:

"The GSX1250FA’s engine is certainly one of the bike’s best qualities. With maximum torque at a V-Twin rpm (72.3 lb.-ft. at just 3,500) the GSX romps out of corners with a robustness that belies its modest 92.6 hp at 8,800 rpm dyno figure. The abundance of low-end power augments real-world usability and ensures you’re never left wanting when running a gear high or in need of emergency passing power. It should be noted, however, that as pleasurable and user-friendly as the fuel-injected 1255cc inline-Four is, considering its displacement, we were hoping for at least triple-digit horsepower numbers."

Vill du ha mer kraft ska du nog välja Hayabusan istället för att ödsla tid på att försöka trimma denna...men å andra sidan räcker nog GSX1250FA:n gott och väl till det mesta.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back