Såg en film härom kvällen: Torque

• Thread starter Thread starter Rickster
  • Start date Start date

Rickster

Guest
Fan den va ju riktigt verklig,,,speciellt hans hantering av Y2k hojen
kör typ i 400 o svänger i en korsning mitt i trafik utan problem,,,det måste jag lära mig.

:banana

mmmm.....

har oxå sett den.....visst är det kul med hoj-filmer men den här tog fanimej priset, tyckte bikerboys va överdriven men den här va ju rena toystoryn......

:mad:

Zephro skrev:
har oxå sett den.....visst är det kul med hoj-filmer men den här tog fanimej priset, tyckte bikerboys va överdriven men den här va ju rena toystoryn......

:mad:

HAHA eller hur,,när dom vände på tågtaket, eller när han ramlade av Y2k hojen innan den exploderade,,inte dåligt att hoppa av en hoj i typ 300+ UTAN hjälm o sen bara pusta ut lite

Rickster skrev:
HAHA eller hur,,när dom vände på tågtaket, eller när han ramlade av Y2k hojen innan den exploderade,,inte dåligt att hoppa av en hoj i typ 300+ UTAN hjälm o sen bara pusta ut lite

Bikerboyz då, 300+ på grusväg, bromssträcka ala 50 meter, VISST! :tomten

coolast e nog tågkörningen..speciellt den när han kör inne i tågvagnen....asg

Tjejerna som fäktas med framhjulen får ni inte glömma, det säger det mesta om den här skitrullen :zpy

Båda skitfilmerna i fråga får ju filmen Tron att framstå som en bra MC rulle.

Varför görst det så jävla mycket skitfilm när det kommer till bil/mc, man tycker ju att dom som plöjer ner X miljoner dollar på att göra en bilfilm kunde kolla så att det inte blir mer än fyra fem växlingar på en 402m repa
Dom kunde kolla upp saker som att det går inte (enligt fysikens lagar) att ta en korsning i 300, bromsa in från tvåhundra på 50 meter på grus osv.

Det är ju för fan bara att provköra fordonet ifråga och se vad det har för begränsningar, sen göra film utifrån det.

ÅAS så har vi fått en generation som snackar om att sätta "NOS" på allt möjligt, som tror att en sketful aluvinge GER 20hk, och att det är lätt att köra låga sjuor med bil...

GuW skrev:

Varför görst det så jävla mycket skitfilm när det kommer till bil/mc, man tycker ju att dom som plöjer ner X miljoner dollar på att göra en bilfilm kunde kolla så att det inte blir mer än fyra fem växlingar på en 402m repa
Dom kunde kolla upp saker som att det går inte (enligt fysikens lagar) att ta en korsning i 300, bromsa in från tvåhundra på 50 meter på grus osv.

Det är ju för fan bara att provköra fordonet ifråga och se vad det har för begränsningar, sen göra film utifrån det.

ÅAS så har vi fått en generation som snackar om att sätta "NOS" på allt möjligt, som tror att en sketful aluvinge GER 20hk, och att det är lätt att köra låga sjuor med bil...

Sånt säljer ju inte! Det ska vara massa neon, bilar som toppar 500+ med lite gas som dessutom pumpas in i växellådan mm :banana Allt detta kan du tacka alla idioter som gillar neon och nya japsbilar, ungdomar i usa som inte fattar ett dyft.
Bullit och den där gamla hojfilmen (hells angels?) är däremot riktiga rullar :yoparty

GuW skrev:

Asså killen ledsen om du provat o göra som i MATRIX å så men det funkar inte!
Det e inte på riktigt :fakta :mattias :hihi

Det ligger nåe i det lite mer research skadar aldrig!
Men att göra en helt korrekt film om hur det går till skulle aldrig sälja!
Farsan min såg bikerboys o tyckte den var häftig o bra å så!
Då kör han hoj med fast inte som en annan.
Förklarade för honom vilken skit film det var!
Vi som kör båge kan bedömma detta :Bugar , dom som ej gör det tycker att det e häftigt!
5% av alla som ser dessa filmer e mc åkare!
Tror då dom riktar in sig på det övriga 95%

GuW skrev:

Jag vet inte varför jag tror detta men jag har en känsla av att realism ligger ganska lågt på deras prioriteringslista.

Precis som att man inte kan bygga egna dödsstjärnor, lasersvärd finns inte, en ninja kan inte hoppa 100 meter över en helikopter eller spruta eld, man kan inte använda M134 som handeldvapen, terminators finns inte osv osv.

sandstream skrev:
Japp, och speciellt på dem som är under 18 år.
typ...
Men jag måste tillägga att jag aldrig garvat så mycket som när jag såg biker boys!
Hade laddat upp med mys kuddar kasse chips o en halvnaken tjej i soffan!
Å vad fick man se fy fan vad jag garva :rofl :rofl

Last edited:
Lindén skrev:
Asså killen ledsen om du provat o göra som i MATRIX å så men det funkar inte!
Det e inte på riktigt :fakta :mattias :hihi

Asså, jag har inte provat, men du menar att man inte kan krypa igenom telefonsladden?

Självklart ska det få finnas SciFi, men då ska skiten vara insorterad under den kategorin också.
Visst förstår jag också att man måste få överdriva LITE i filmens värld, men det måste ju för fan finnas gränser.
Som det är nu så är ju realismen i nivå med det som visas på cartoon-network, om inte lägre.

Det finns inga 18växlade supror som kör streetracing, så varför visa 17 växlingar under ett streetrace rakt fram?
Det går inte fortare med kromade ventilkåpor, så varför ta upp det som det seriösaste trimmet under huven på en bil?

Sen tillkommer ju ytterligare en dimension, dålig översättning...
Hur f-n kan dom låta någon som inte har ett hum om teknisk terminologi översätta en film som är full av sådant?

Det motsvaras ju i bästa fall av japanska instruktionsböcker översatta av babelfish eller likvärdig programvara...

Det där gäller väl nästan alla filmer. Så fort man kan något om ämnet så ser man att inte ett jävla vitten stämmer.

Det är mer skrämmande att detsamma gäller tidningarna - även s k seriösa tidningar.

ft skrev:
Det där gäller väl nästan alla filmer. Så fort man kan något om ämnet så ser man att inte ett jävla vitten stämmer.

Det är mer skrämmande att detsamma gäller tidningarna - även s k seriösa tidningar.

Jo, visst, men översättningar som kam-skaft och tidtagningsindikator klarar ju en med generella kunskaper inom teknik något bättre än Maj-Lis som brukar översätta matlagningsprogram.

Visst gäller det i stora drag tidningarna också, det senaste jag har retat mig på är "Volvos första V8", T.O.M tidningen "Ratten", volvos egen propagandablaska skrev att volvo aldrig tidigare hade haft en V8.
Vad hände med B36? Räknas inte den? Snorvalparna som gör blaskan verkar lika intresserade av sitt jobb som jag är av knyppling, skillnaden är att jag skulle inte försöka livnära mig på att skriva om det.

Jag har inte läst allt så någon annan kanske han före men...

Det bästa av allt är att de har offroadhojar med sportkåpor på när de kör på gruset i torque. :D

EDIT: Jag ångrar mig. Fäktningen med framhjulen är faktiskt bäst. :D

Last edited:
GuW skrev:
Jo, visst, men översättningar som kam-skaft och tidtagningsindikator klarar ju en med generella kunskaper inom teknik något bättre än Maj-Lis som brukar översätta matlagningsprogram.

Ahem. Nu pratade vi om filmerna. Översättningarna går i en helt egen klass. De är oftast inte av denna värld, men det kan knappast lastas filmmakarna. Om man tittar på vilka de tar in för att göra översättningarna på vissa företag och vilken budget en översättning tycks få så... ptja, låter man inte översättaren se filmen i sin helhet en gång innan arbetet påbörjas så blir resultatet därefter. Tar man sedan översättare som inte har några kunskaper utöver att, i bästa fall, behärska bägge språken på konversationsnivå, tja...
:rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...