Såg att ni klaga på bike förut..

kawafreak skrev:
har ju faktiskt en raritet här hemma eller flera... bike katalogen från 1983,84 och 85 kastar aldrig en hojtidning... :3freak

Mmmm din lyckost, skulle själv gärna ha bikekataloger äldre än -94 också..

Gix skrev:
Men man måste väl ändå säga att Performance Bikes tar hem vinsten vad gäller bra MC-tidningar! :Bugar

Mycket text, fina humor-inslag, fakta, omfattande test, bra bilder osv osv. :tummenupp

Enda nackdelen är att man inte får ta del av en del förmåner som man skulle ha som UK-resident om man prenumererar på PB... :(

Har endast bläddrat i ett par Bike (de räckte för mig), men PB köper jag månatligen konsekvent... (svåra ord) :tungan

Jo, svenska Bike är ju, i mångt och mycket, inte riktigt i samma klass som dina engelska "kollegor".

Fast jag tycker att Superbike Magazine och Fast Bikes Mag. ofta är minst lika bra, och inte sällan snabbare med nyheter än PB, dessutom med ännu mer skruvad humor och dylika bilder. Priset är också tämligen fördelaktigt, speciellt vid prenumeration :tummenupp!

/F.

NoicE skrev:
"Teknikbögeri för dig som gillar millimetrar, vikt/effekt-förhållanden och vridmoment per liter utlovas liksom kromtyngdasidor för dig som föredrar det."

Jag fastnade också för det där. Vad menas med teknikbögeri? Konstigt ord.

hp skrev:
Bättre än SMC:s tidning MC-folket? :) :) :)

MC-folket skulle vara riktigt bra om dom lät bli att göra intetsägande hojtester (fast jag tyckte det var rätt coolt när dom sågade Higlanden)

Dettta låter gubbigt men Bike var bättre förr, det verkar som de måste censurera mer nuförtiden, kommer ihåg "MrX" reportagen och ett gammalt hederligt offroadtest på en kraftledningsgata från anno 1995, jisses vilka tider
:D

Jag tycker att Bike gör ett ganska bra jobb med tanke på deras förutsättningar. Man ska inte glömma att dom bara har tillgång till en skandinavisk marknad och måste nog, för att få tillräckligt med läsare, hålla sig lite bredare (ytligare?) än vad en engelskspråkig kan göra. Jag tror heller inte att dom gör tidningen för oss/er som sitter och dammsuger mediaflödet på "data".
Under flera år var Bike mitt enda hoj-medium och jag valde mina 2 första hojjar baserat på deras beg nummer - och jag var rätt nöjd med det.
Jag kan bli förbannad på vissa saker, som att dom kallar det för 12 nummer! Därav är ju 2 "dubbelnummer" (det enda som är dubbelt är siffrorna) och en är "Katalogen" som till 90% är samma som året före (och året före det).
Att dom hamnat i "det ända vi gör är att jämföra hojjar" - träsket, är lite tråkigt, men är det liksom inte det som sporthoj går ut på - att vara lite värre (snabbare/fler hk) än grannen. Det tycker jag vi bevisar gång på gång på SH.com. Rätt många som läser detta har skaffat ett slipon - men få har frågat sig vad dom egentligen skall ha det till. Men, det kräver ju ingen journalistisk kreativitet at skaffa 4 nya hojjar och ge sig ut på en bandag, så andefattiga tester får vi nog leva med.
Men som sagt, för att vara kass så tycker jag att den är rätt OK!

Själv skulle jag vilja se en Brink/Lundin-special men det är tveksamt om dom på styling-forumet håller med (det är väl iofs inte mer än rätt när nu Rejvis fick en massa sidor att blotta sig på - eller var det där glänsande ollonet hans motorcykel? :7peta
Jäklar nu hoppade jag nog ner i en myrstack, hur skall jag nu kunna visa er min blankpolerade enkelsving (som jag kallar den) :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park