Såg att ni klaga på bike förut..

McB skrev:
Äh, samma skit som man kan hitta på tillverkarnas hemsidor.

Inte riktigt! Tillverkarna har uppdaterade bilder på sina hojar...
Kolla tex på YZ 450f! Jag tycker det ser ut som en gammal modell om man tittar på burken!

Mm..

cRoC skrev:
Hehe du borde inte länka sådär.. Är inloggad på din sida

Hm, när ja klicka var jag inte inloggad på min sida.. och jag bryr mig eg. inte, då jag nästan aldrig besöker sidan nuförtiden (så jäkla idle forum osv).

"Teknikbögeri för dig som gillar millimetrar, vikt/effekt-förhållanden och vridmoment per liter utlovas liksom kromtyngdasidor för dig som föredrar det."

De låter ju ypperligt bra, så coolt är det ju inte med bilder :hej

Bikes katalog är lika ostrukturerad och rörig som vanligt.
Det saknas cyklar som importeras
det visas modeller som gått ur produktion
och man är så tidigt ute att redaktionen gissar
specar på de nya modellerna.

Spara pengarna och vänta på AMS MC-katalog

Har man inte ett B-R-E-T-T intresse så är det många sidor som är ointressanta i det numret.

Villee skrev:
Hm, när ja klicka var jag inte inloggad på min sida.. och jag bryr mig eg. inte, då jag nästan aldrig besöker sidan nuförtiden (så jäkla idle forum osv).

Oki. Jag var inloggad på 750_RR eller nåt :)

Tycker ändå att den är okej...
Bra för den som vill jämföra lite
och se vad som finns att tillgå.
Plus för att det står vilken klass
hojarna hamnar i, samt ungefär
vad modeller från tidigare år är
värda!

Tyckte katalogen var ganska bra ändå. Visst hade dom gjort lite missar, fel text till rätt bild nånstans men annars var den rätt kul att sitta å bläddra i. Visst kan man få reda på allt på internet, men det känns ändå trevligare att bara bläddra och inte behöva sitta vid datorn å leta....tycker jag.

EDIT: Citerade av misstag

PacMan skrev:
Tyckte katalogen var ganska bra ändå. Visst hade dom gjort lite missar, fel text till rätt bild nånstans men annars var den rätt kul att sitta å bläddra i. Visst kan man få reda på allt på internet, men det känns ändå trevligare att bara bläddra och inte behöva sitta vid datorn å leta....tycker jag.

EDIT: Citerade av misstag

Tycker det mesta är rätt kass men envisas ändå med att köpa ALLT som kommer ut pga av min svåra informationsabstinens, kommer på mig själv när jag köper MCM då jag dammsugat allt annat (kan ju finnas någon annons på någon bra-att-ha pryl jag missat :va ). , kan btw rekommendera "Performance Bikes" den är riktigt tjock & bra..

:D :fyllisar

NoicE skrev:
"Teknikbögeri för dig som gillar millimetrar, vikt/effekt-förhållanden och vridmoment per liter utlovas liksom kromtyngdasidor för dig som föredrar det."

Något av allt mitt tjat om spec.vridet (Nm/l) har tydligen 'tagit' på nåt sätt iaf. :)
/u

ulf_lundin skrev:
Något av allt mitt tjat om spec.vridet (Nm/l) har tydligen 'tagit' på nåt sätt iaf. :)
/u
:D Tror faktiskt inte NÅN har missat det...
Min mormor frågade faktiskt häromdagen om hennes rullator hade nåra "sådana däringa litermetrar som den där ulf tjatar om hela tiden"...

gthyni skrev:
Spara pengarna och vänta på AMS MC-katalog

Hoppas den är bättre än deras bilkatalog!
Köpte den för nåt år sedan, full av knepiga tyska förkortningar som man inte kan lära sig trots att man läste tyska på högstadiet.

DaGaz skrev:
Tycker det mesta är rätt kass men envisas ändå med att köpa ALLT som kommer ut pga av min svåra informationsabstinens,

Lider av samma sak, har köpt alla BIKE's "katalog" nummer sen -94. Bra info när man ska kolla upp nån lite äldre hoj, priser, tester å dyl. Även om dom inte kanske är 100 %-igt rätt så är det helt ok.

Jag köpte den förra året och tyckte jag fick den info som jag behövde för att kunna köpa min första hoj.

Men man måste väl ändå säga att Performance Bikes tar hem vinsten vad gäller bra MC-tidningar! :Bugar

Mycket text, fina humor-inslag, fakta, omfattande test, bra bilder osv osv. :tummenupp

Ända nackdelen är att man inte får ta del av en del förmåner som man skulle ha som UK-resident om man prenumererar på PB... :(

Har endast bläddrat i ett par Bike (de räckte för mig), men PB köper jag månatligen konsekvent... (svåra ord) :tungan

har ju faktiskt en raritet här hemma eller flera... bike katalogen från 1983,84 och 85 kastar aldrig en hojtidning... :3freak

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park