Sådär ja, nu var det min tur!

ante81

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Hoj
En skön grön
Fick för en kort stund sen(första dagen på semestern) ett samtal av en nervös herre. Han sa att han med sin bil lyckats "missa" sin ruta (hur fan man nu kan göra det) i garaget och råkat välta min hoj. Han ber mig att komma och kika.
Efter att ha lugnat ner mig en aning kan jag konstatera att marksyningen har resulterat i skrap på motorkåpa, kopplingsgrepp åt skogen, bakre kåpa repad, samt att han tagit med sig hojen i bakdelen så regplåt + blinkers inte heller är som förut.
Hur beter jag mig nu? Vad bör jag tänka på? Kan väl säga att jag är ny inom området och är tacksam för tips. Finns det nån som har något bra tips om vart jag ska lämna in hojen i Sthlmsområdet?

Tur o oturen att gubben ringde dig. Inte var person som är såpass ärlig.

Solklart får gubben ta det på sin försäkring, om han inte hellre pyntar själv.:tummenupp

Förslagsvis så lämnar du in hojen på "Hela Hojen" på söder. Dom är bra, och pysslar bara om Hondor. Ang resten låter det som ett försäkringsärende.

Delar helt klart din uppfattning gällande ärliga människor. Tur att denna gubbe har samvetet i behåll.
Södertälje är nog längre bort än jag tänkt. Siktar nog på något närmare.
Men stort tack för tipset!

Delar helt klart din uppfattning gällande ärliga människor. Tur att denna gubbe har samvetet i behåll.
Södertälje är nog längre bort än jag tänkt. Siktar nog på något närmare.
Men stort tack för tipset!

Ehh långt från Haninge till Södertälje för att få hojen inlämnad på en auktoriserad märkesverkstad :va

Å jag som satt å brände till Uppsala med min KTM förut......

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT