Så vart det en till här.....

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Joinade SH för en kort tid sen, men skrev inte nått "hej".
Men kände nu att det kanske man borde göra ändå.

Så, HEJ allihopa! :tummenupp

Tog kortet för snart en vecka sen.. YEY.. ca 60 mil i helgen, kul men lite kallt.
Åker en Yamaha fazer 600 som jag köpte mest för att ta kortet på, så till våren blir det ny hojj.
Troligen en CBR, dock debaterar jag med mig själv om det blir 600 eller 1000.

Nåja... laters...

/ Madmore
 
Last edited:
Hej och välkommen ! :tummenupp
600=Lägre vikt, lägre pris, lägre försäkring, snabbare i kurvor och mera växlande.
Eller som nån skrev i annan tråd: Vill du köra fort på bana 600, vill du prova på en highsider välj en 1000.
 
Välkommen! Som sagt var, ska bli spännande o höra vad det blir! Lite som du är gravid då, vet inte än vilken sort det blir och det tar några månader till innan den lilla kommer ut :D
 
Välkommen!
Självklart ska du välja en 1000 , mera klubba = större klubba !




eller provkör båda och klura på vilken du vill ha efter det :tummenupp
 
Tackar för välkomnandet...:D

Jag hinner säkert ändra mig ett flertal gånger innan våren, vad det gäller hoj.

600=Lägre vikt, lägre pris, lägre försäkring, snabbare i kurvor och mera växlande.
Eller som nån skrev i annan tråd: Vill du köra fort på bana 600, vill du prova på en highsider välj en 1000.

Det är just det, highsider (eller kanske en lowsider) som oroar lite...

Välkommen!
Självklart ska du välja en 1000 , mera klubba = större klubba !

Hjärtat säger 1000.. men kanske för mycket klubba?
Jag gör mitt bästa för att ha självinsikt, då jag vet att föddes med för tung högerfot och risken finns ju att det är en genetisk grej på hela högersidan av kroppen, ink höger handen.

Men, men... jag har ju lite tid att fundera på det. :va

Laters

/ Madmore
 
Välkommen!

Om du är ungefär i min ålder (23) och ska ha en nyare hoj så välj 600cc.. Försäkringspremien visste inga gränser för 1000 :näsblod
 
Tackar för välkomnandet...:D

Jag hinner säkert ändra mig ett flertal gånger innan våren, vad det gäller hoj.



Det är just det, highsider (eller kanske en lowsider) som oroar lite...



Hjärtat säger 1000.. men kanske för mycket klubba?
Jag gör mitt bästa för att ha självinsikt, då jag vet att föddes med för tung högerfot och risken finns ju att det är en genetisk grej på hela högersidan av kroppen, ink höger handen.

Men, men... jag har ju lite tid att fundera på det. :va

Laters

/ Madmore

Om din högerfot är för tung kommer du nog att skrämma slag på dig själv med högerhanden några gånger den första tiden på en hoj. Oavsett volym. ;)
 
Det är just det, highsider (eller kanske en lowsider) som oroar lite...
Jag har gjort 3 lowsiders och det har inte blivit mer än lite trasig plast, avbrutet styre och liknande.
Och jag har alltid kunnat köra hem med hojen. Eller bara fortsätta resan två ggr av tre.
Även om det tog lite tid köra 60km hem på 2an med vänster styre liggande på löst på tanken.
Men highsiders verkar inte så kul.
Dels kan hojen börja volta till nära skrot. Dels kan man slå sig riktigt illa vid landningen.
 
Last edited:
Eller så köper man 1000rr å skippar de där med lowsider å highsider å bara har kul istället!
Har jag gjort å de funkar fint:tummenupp
 
Eller så köper man 1000rr å skippar de där med lowsider å highsider å bara har kul istället!
Har jag gjort å de funkar fint:tummenupp

Du vill bara få din blade såld så du kan lägga mer på banhojen! Det är R1a han ska ha helt klart! Gasa inte för mycket med kalla däck bara xD
 
Hej och välkommen till SH

Ang ditt val av hoj -
så tycker jag du skall satsa på en 1000cc :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top