Så var hojsäsongen slut för mig.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ja, det är väl på tiden att jag skriver lite i den här tråden och skickar med lite bilder från karibien. Eller som i det här fallet, bilder från under karibien.
I dag blev det att dyka igen. Har varit nere ett par gånger tidigare under kontraktet och tittat på propellrarna. De gångerna dök jag i Progresso och sikten där var inte mycket att hurra för, kanske 1 meter eller så.
I dag däremot är vi i Cozumel. Cozumel är ett av karibiens dykparadis. Jag har tidigare gjort nöjesdyk här och sett både haj, sköldpadda och muräna. Ett av ställena jag dök på då heter "paradise reef"... :)
Dyket idag var ett rent arbetsrtelaterat dyk. Jag var nere i en av bogpropellrarna och tittade på bladen medan de ändrade pitchen, det vill säga stigningen på bladen. Det var lite hardcore att stå inne i bogpropellertunneln, man var i havet och hade ändå hela båten runt om sig.
Efter testet var klart passade vi på att dyka runder lite och titta. Sikten var fantastisk, säkert 40 meter, kanske mer. Passade på att simma under båten. Det var verkligen hardcore. Botten en meter under mig och 50.000 ton båt över mig. :yoparty
Kollade loggen på dykklockan när jag var uppe igen. Lägsta vattentemperatur var 29 grader. :tummenupp

Bilder såklart;
 

Bifogat

  • resize of DSC06844.JPG
    resize of DSC06844.JPG
    130.3 KB · Visningar: 224
  • resize of DSC06859.JPG
    resize of DSC06859.JPG
    115.6 KB · Visningar: 213
Last edited:
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
blacktriple skrev:
2611099 Ja, det är väl på tiden att jag skriver lite i den här tråden och skickar med lite bilder från karibien. Eller som i det här fallet, bilder från under karibien.
I dag blev det att dyka igen. Har varit nere ett par gånger tidigare under kontraktet och tittat på propellrarna. De gångerna dök jag i Progresso och sikten där var inte mycket att hurra för, kanske 1 meter eller så.
I dag däremot är vi i Cozumel. Cozumel är ett av karibiens dykparadis. Jag har tidigare gjort nöjesdyk här och sett både haj, sköldpadda och muräna. Ett av ställena jag dök på då heter "paradise reef"... :)
Dyket idag var ett rent arbetsrtelaterat dyk. Jag var nere i en av bogpropellrarna och tittade på bladen medan de ändrade pitchen, det vill säga stigningen på bladen. Det var lite hardcore att stå inne i bogpropellertunneln, man var i havet och hade ändå hela båten runt om sig.
Efter testet var klart passade vi på att dyka runder lite och titta. Sikten var fantastisk, säkert 40 meter, kanske mer. Passade på att simma under båten. Det var verkligen hardcore. Botten en meter under mig och 50.000 ton båt över mig. :yoparty
Kollade loggen på dykklockan när jag var uppe igen. Lägsta vattentemperatur var 29 grader. :tummenupp

Bilder såklart;


Jaja, bara en jobbig dag på jobbet. :mad: Jag kan tänka mig hur jobbigt du har det. :va Ha det gött. :pannkyss
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
blacktriple skrev:
2611099Jag var nere i en av bogpropellrarna och tittade på bladen medan de ändrade pitchen...

Det måste vara lite läskigt att stå där inne och veta att ett misstag uppe på bryggan kan leda till att man blir sönderhackad :skrämd om man är på insugsidan.
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Ser ut att vara najs. Nästan som vädret här hemma. Tror det var 29 grader i vattnet....eller var det 2,9 :rolleyes:

Ha det kanon där borta & glöm inte uppdatera oss hur du har det :tummenupp
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Motorrad skrev:
2611367 Det måste vara lite läskigt att stå där inne och veta att ett misstag uppe på bryggan kan leda till att man blir sönderhackad :skrämd om man är på insugsidan.

De gör misstag på bryggan hela tiden. :mad:

Jag la själv ut brytarna till drivmotorn. Kan tänka mig saker som är mer behagliga än att bli sönderhackad i en bogpropeller... :tungan
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
blacktriple skrev:
2611985 De gör misstag på bryggan hela tiden. :mad:

Jag la själv ut brytarna till drivmotorn. Kan tänka mig saker som är mer behagliga än att bli sönderhackad i en bogpropeller... :tungan
Mmmmmmmmmmmmmm... tycker jätte, jätte, jättesynd om dig.
Själv har jag varit och haft ett logistikföredrag i Ullared. :jisses
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Kanske man skall ta en sväng upp och hälsa på dig.
Eller inte, här nere i Chile är det svinkallt. 15 grader på morgon och kväll. Får ju för fan frostskador och här skall vara sommar nu grrr.
Andra året i rad som kullen bakom fabriken brinner. Man går och tycker det luktar bränt, kollar varje jävla hörn på fabriken och går ser att kullen brinner igen. Brandkåren som är frivillig här i Chile har inte råd att släcka den heller.
 

Bifogat

  • PA300082kopia.JPG
    PA300082kopia.JPG
    40.7 KB · Visningar: 124
  • PA290060kopia.JPG
    PA290060kopia.JPG
    34 KB · Visningar: 136

Solid snake

Guest
Otee skrev:
2615262 Kanske man skall ta en sväng upp och hälsa på dig.
Eller inte, här nere i Chile är det svinkallt. 15 grader på morgon och kväll. Får ju för fan frostskador och här skall vara sommar nu grrr.
Andra året i rad som kullen bakom fabriken brinner. Man går och tycker det luktar bränt, kollar varje jävla hörn på fabriken och går ser att kullen brinner igen. Brandkåren som är frivillig här i Chile har inte råd att släcka den heller.
Fy fan vad coolt med berget i bakgrunden, sånt där måste man ju bara se på riktigt.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Cozumel idag igen.
Undervattensinspektion idag igen.

De som har följt med i den här tråden lite kommer säkert ihåg att orkanen Wilma var här i Cozumel för lite drygt ett år sen och totalt trashade stället. Det var mycket av det som blåste sönder som sen spolades ner i havet av vågorna.
Drive in har man ju hört talas om, men dive in? :tungan

Såg dessutom ett stim baracudor som simmade förbi mig på ett 10-tal meters håll. Försökte simma efter och fotografera dem med de flydde i panik. Ser jag verkligen så farlig ut? :va
 

Bifogat

  • resize of DSC07045.JPG
    resize of DSC07045.JPG
    85 KB · Visningar: 196
  • resize of DSC07054.JPG
    resize of DSC07054.JPG
    106.9 KB · Visningar: 190

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Maverick_ou812 skrev:
2612726 Mmmmmmmmmmmmmm... tycker jätte, jätte, jättesynd om dig.
Själv har jag varit och haft ett logistikföredrag i Ullared. :jisses
Varit o shoppat din kärring? :D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
blacktriple skrev:
2645548 Cozumel idag igen.
Undervattensinspektion idag igen.

De som har följt med i den här tråden lite kommer säkert ihåg att orkanen Wilma var här i Cozumel för lite drygt ett år sen och totalt trashade stället. Det var mycket av det som blåste sönder som sen spolades ner i havet av vågorna.
Drive in har man ju hört talas om, men dive in? :tungan

Såg dessutom ett stim baracudor som simmade förbi mig på ett 10-tal meters håll. Försökte simma efter och fotografera dem med de flydde i panik. Ser jag verkligen så farlig ut? :va
Nu tycker jag sådär synd om dig igen... :huvet

Maffan skrev:
2645661 Varit o shoppat din kärring? :D
Ja, du sa ju att du behövde både trosor och ny bh? :confused:
Har din lista här:

1 st Alfapet
1 st Fia med knuff
1 kartong hårshampo för kort hår
1 stor burk vaselin
1 pkt spetsig tvål
10 m rep som inte gör märken
1 Ladyshave
1 st gördel, storlek XL
2 par trosor med matchande bh

samt

1 stor paket näsdukar inför ERF säsongen

Nu får du fan pröjsa också. :gnissla
 
Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Imponerande bra comeback :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
2645822

Ja, du sa ju att du behövde både trosor och ny bh? :confused:
Har din lista här:

1 st Alfapet
1 st Fia med knuff
1 kartong hårshampo för kort hår
1 stor burk vaselin
1 pkt spetsig tvål
10 m rep som inte gör märken
1 Ladyshave
1 st gördel, storlek XL
2 par trosor med matchande bh

samt

1 stor paket näsdukar inför ERF säsongen

Nu får du fan pröjsa också. :gnissla
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
blacktriple skrev:
2645548 Cozumel idag igen.
Undervattensinspektion idag igen.

De som har följt med i den här tråden lite kommer säkert ihåg att orkanen Wilma var här i Cozumel för lite drygt ett år sen och totalt trashade stället. Det var mycket av det som blåste sönder som sen spolades ner i havet av vågorna.
Drive in har man ju hört talas om, men dive in? :tungan

Såg dessutom ett stim baracudor som simmade förbi mig på ett 10-tal meters håll. Försökte simma efter och fotografera dem med de flydde i panik. Ser jag verkligen så farlig ut? :va

Jag...ehm.. blir sugen på att ha ditt jobb. Typiskt. :gnissla
Du har inte plats för en praktikant? :rolleyes:


Prenumerera på tråd *klick*
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det var kallt när man gick ner till perrongen på kastrup för att ta tåget till helsingborg. Visst var jag beredd på att det inte skulle vara sommar när jag kom hem men chocken kom ändå som en oljegruslagning i favoritkurvan...

Skönt att vara hemma är det i alla fall. :tummenupp
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
blacktriple skrev:
2667249 Det var kallt när man gick ner till perrongen på kastrup för att ta tåget till helsingborg. Visst var jag beredd på att det inte skulle vara sommar när jag kom hem men chocken kom ändå som en oljegruslagning i favoritkurvan...

Skönt att vara hemma är det i alla fall. :tummenupp

Välkommen hem :tummenupp
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Välkommen hem till mysiga Svedala. Underbart vinterväder att komma hem till :rolleyes:
 
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
blacktriple skrev:
2667249 Det var kallt när man gick ner till perrongen på kastrup för att ta tåget till helsingborg. Visst var jag beredd på att det inte skulle vara sommar när jag kom hem men chocken kom ändå som en oljegruslagning i favoritkurvan...

Skönt att vara hemma är det i alla fall. :tummenupp

Välkommen hem kompis. :krama
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top