Så var det min tur....

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Nu hände det, det som man som motorcyklist är näst mest livrädd för skall hända efter att vara med i en olycka.

Jag fick ett samtal idag vid 11:a tiden på förmiddagen gällande att min motorcykel ligger omkull på gatan där jag parkerade, dvs där jag bor. Den låg så att sidostödet pekade rakt upp i himlen vilket innebär att antingen har någon idiot vält hojen eller så har någon bilist råkat köra på den vid parkering.

De skador jag fick förutom att kappellet var paj var: skrapat avgasrör, skrapor i lacken på sidokåpan, fotpinne pigg av, bakbromsen blev lite intryckt samt att den högra sidan på styrändan blev skrapad. Tror även att styrändan på den sidan blev lite sne.

Är det förutom ovanstående fakta något annat jag bör kolla som kan ha blivit skadat efter resan mot asfalten.

Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig...:gnissla

Och givetvis fanns det ingen i närheten som berättade att han/hon råkat tippa din hoj? Det är så surt!:huvet

På digitala bilder med bra upplösning kan man se det mesta i efterhand.
Tag många bilder på alla delar av din hoj, skadade som oskadade så är du på den säkra sidan. Markera datum på bilderna och skicka dem via mail till ditt FB med begäran om att få bekräftelse på att de är mottagna. Så, nu är du helgarderad :tummenupp

Ååååh så störigt, tråkigt och irriterande!
:gnissla

Jag är supernojig för det där också, står och rycker och sliter (och försöker typ "känna efter" hur mycket det ska kunna blåsa innan det välter....) innan jag vågar mig iväg. Nu har jag varit ifrån hojen (ja ja, och sambon också, visst...) en HEEEL vecka. Gissa om det tog tid att "natta" den under kapellet innan jag stack hemifrån...? (Hojen, inte Sambon...)

Riktigt surt det där!

Upplevde precis samma sak för ca 3 veckor sen. Grannen ringer på dörren och säger "din hoj" samtidigt som han pekade mot porten..
Jag går ut och konstaterar skador på kåpa, kåpglas, tank, bromshandtag, styrända, avgassystem mm.

Som tur var hade en annan i huset sett en mörk bil backa på den och sen sticka med rätt hög fart från platsen. Tack vare vittnet kan jag utnyttja trafikförsäkringsföreningen och få hojen fixad.
Så nu ska jag skadebesiktiga hojen och se vad dem säger.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT