så var det ju det här med IB-tidningen..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har mailade Kenneth Lodnert som höll med oss om att det är väldigt trist att det inte skrivs mer om RR, han tipsa om att maila kansliet i Norrköping.
Sagt och gjort eftersom chefen på IB ändå inte verkade intresserad av att försöka göra något åt saken.
Fick detta svar;

Hej Jannica
På senaste tiden har jag fått ett par tre mail från er förare angående detta och bristen på artiklar om dragracing. <---han mena nog RR hoppas jag ;)
Jag har förståelse för era synpunkter och vidarebefordrar era brev till IB. (NI borde alla maila dom direkt också!)
Den här iden om självvald prenumeration fanns med som en möjlighet när beslutet om IB fattades. Av flera goda skäl valdes då en annan lösning som omfattade hela SVEMO-kollektivet. Orsakerna till varför vi valde IB finns angivna på vår hemsida.
Då avtalet med IB skall omförhandlas, våren -07, är det av stor vikt att alla dessa synpunkter aktualiseras igen. Jag kommer då att gå ut med en enkät till samtliga licensierade förare där vi kan få era samlade åsikter på pränt.
Idag kan vi inte bryta ingånget avtal.
IB är en oberoende tidning som själva beslutar om sitt innehåll, SVEMO kan inte diktera något. MEN NI är kunderna och det ni tycker måste alltså vara viktigt för dom.
Med vänlig hälsning
Pelle Westling
GS

Svarade med att vi faktiskt har mailat till IB och att vi ser fram mot våren 2007.
Jag kommer iallafall välja bort tidningen såvida det inte sker något som gör att sporten får lite mer publicitet. Pengarna kan läggas på något vettigare såsom våra egna hojar eller pr-pengar så att man kan locka lite publik.
Bara mina 5 öre // jannica

Lysande, du har rätt i din kritik och den är befogad. Utan att veta hur stor RR sporten är i Svedala i förhållande till andra sporter så tycker med de få nummer jag har läst att det lite klent skrivit.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Visst var vi nog några stycken som fick iväg ett par mindre positiva mail till IB efter att de "missat" Bikeweek i Juli. Det är ju bara den största RR-tävling i Sverige. Med en liten Filip som visslade förbi VM-åkare så det stod härliga till, vad är det att skriva om???

Vi får väl hoppas att de tar till sig kritiken, annars får vi väl åka och hälsa på dem.... :fatta! :fatta! :fatta!

Det står NOLL om dragracing - vilket många har klagat på. Att han misstar RR för DR är något du måste påtala. IB verkar veta noll om DR. Det stod t.ex. ingenting om ett av Europas största motorevent, Veidec Drag Festival på Mantorp. Svagt. Däremot om Folkrace i Ytterboda, Veddinge och Storvik (ba som exempel helge) slår man upp helsidor för.

andersbrink skrev:
Det står NOLL om dragracing - vilket många har klagat på. Att han misstar RR för DR är något du måste påtala. IB verkar veta noll om DR. Det stod t.ex. ingenting om ett av Europas största motorevent, Veidec Drag Festival på Mantorp. Svagt. Däremot om Folkrace i Ytterboda, Veddinge och Storvik (ba som exempel helge) slår man upp helsidor för.

Jag sa att det var roadracing och inte dragracing som vi körde.
Maila in du också och beklaga dig så kan man ju hoppas på att något görs.
Om inte annat väljer man helt enkelt bort tidningen 2007.

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back